Pagina 1 van 1

NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 08:24
door Mr-W
Het personeel van NS blijkt onvoldoende instructie gehad te hebben om de tijdelijke Belgische rijtuigen op de treinen naar Brussel te mogen bedienen. Daardoor zijn deuren tijdens het rijden open gevlogen. NS’ers mogen daarom voorlopig niet meer op de rijtuigen rijden.

Sinds begin deze maand zet NS Belgische i6- en i10-rijtuigen in op de Benelux-trein om het tekort aan ICR-rijtuigen op te vangen. Die worden in Haarlem opgeknapt om op de HSL te mogen rijden. De afgelopen weken bleek echter dat de deuren van de Belgische rijtuigen niet altijd goed werden gesloten door het Nederlandse personeel. Na onderzoek van NS zelf lijkt dat de storing niet technisch van aard was, maar dat het aan de bediening lag.
OVmagazine.nl

Re: NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 11:44
door Geert
Niet goed gesleuteld onder de 5 km/h? Of hebben die Belgische rijtuigen zo'n gekke bediening?

Re: NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 12:03
door Jultar
Dat laatste. Deuren worden ontgrendeld en vergrendeld door de HC/TM, die daar specifieke handelingen voor moet verrichten. Op de loc moet de deurschakelaar altijd op 'open' staan.
Worden de handelingen niet goed uitgevoerd, dan kan het zijn dat de deuren niet in de vergrendeling komen.

Re: NS-personeel van Belgische Benelux gehaald

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 13:12
door Aking
Alle Belgische rijtuigen hebben toch ook een UIC modus?