Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wanneer gaan er Pesa-Link treinstellen rijden op de dieseltreinen rondom Dortmund, er staat Mitte 2017, maar we zijn al haast in Mitte 2017?
Trouwens, kan Suus een topic maken over Spoordienstregeling Duitsland 2018. Er is al wat informatie bekend?:
-RB61 (Bielefeld-Bad Bentheim), RB65 (Münster-Rheine), RB66 (Münster-Osnabrück), RB72 (Herford-Paderborn), RE78 (Bielefeld-Nienburg) worden met ingang van de nieuwe dienstregeling gereden door Eurobahn in plaats van Westfalenbahn en DB Regio. De RB61 wordt verlengt naar Hengelo (NL) en de RE78 gaat ook in het weekend rijden. In de RB66 gaan er mogelijk meer ritten rijden.
-RB25 (Köln-Meinerzhagen) gaat één keer per twee uur doorrijden naar Brügge en Lüdenscheid. Tussen Brügge en Lüdenscheid wordt er niet gestopt.
-RB38 (Düsseldorf-Bedburg-Köln) wordt gesplitst in de RB37 Düsseldorf-Bedburg en RB38 Bedburg-Köln. RB37 wordt geëxploiteerd door Vias met Lint.
-RB53 (Dortmund-Iserhorn) gaat op werkdagen 2x/uur rijden.
-S28 (Kaatsen-Mettmann) wordt verlengt naar Wuppertal Hbf
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
De lijnen die naar eurobahn gaan hebben al een eigen topic (teutoburger waldnetz)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik heb al van meer mensen het verzoek gehad een topic over 2018 te openen, en ook van andere regio's heb ik al wat informatie, maar ik ga mij vooral niet haasten, het is net lente. Er staan bovendien veel grote wijzigingen op de rol door de opening van de HSL Erfurt - Nürnberg en ik neem graag even de tijd om die goed op te op te schrijven.
De verlenging van de S28 naar Wuppertal gaat in ieder geval niet in december plaatsvinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain schreef:De Rurtalbahn exploiteert toch ook nog steeds de [wiki]RB34 (Nordrhein-Westfalen)[/wiki]?
Gebeurt dat nog wel met RegioSprinters?
Ja, tot december. Daarna neemt VIAS, een zusterbedrijf van de Rurtalbahn dat over. Die gaat met LINT rijden
cassie127 schreef:Wat gaat er dan gebeuren met de huidige RB 37?
Het verdrag waar ook de huidige RB 37 bij hoort loopt in december 2017 af, en er is nog geen contract af gesloten voor nieuw vervoer. Vorig jaar werd door de VRR onderzocht of uitbreiding van de frequentie van buslijn 928 (die is geïntroduceerd toen de frequentie van 2x/uur naar 1x/uur ging) voldoende is om de treindienst op te kunnen heffen. De kans is dus aannemelijk dat de lijn naar Entenfang in december sluit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Was verlengen van de RB37 naar Düsseldorf HBF in combinatie met de inzet van BR426 in plaats van diesels niet mogelijk? Het opheffen van de RB37 zou erg jammer zijn en het zou de eerste lijn in NRW zijn die sinds lange tijd opgeheven wordt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Goederentreinen en reizigerstreinen mogen elkaar niet kruisen in de Staufenplatztunnel, wat tot nu toe altijd de grootste belemmering is geweest de lijn te verlengen. Natuurlijk is het altijd jammer als de lijn niet meer wordt bediend, maar met die lijn mis je niet zo heel veel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Erno-BE schreef:
Trouwens, kan Suus een topic maken over Spoordienstregeling Duitsland 2018. Er is al wat informatie bekend?:
-RB53 (Dortmund-Iserhorn) gaat op werkdagen 2x/uur rijden.
Die gaat nu al het grootste deel van de dag 2×/uur. Alleen de ritten die tussen 10 en 15 uur om :21 vertrekken rijden alleen begin december vlak voor aanvang nieuwe dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km