Spoordienstregeling Duitsland 2017

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door dennistd »

Vanaf 6 april is de bedoeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50923
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

De Nederlandstalige site van Abellio is online: http://nl.abellio.de/

De dienstregeling wordt half november op de site gepubliceerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

In Arnhem moeten poortjes worden gepasseerd om het station in en uit te komen. De poortjes kunnen als volgt worden geopend:

met Nederlandse tickets (bijv. OV-chipkaart) voor het reizen tussen Zevenaar en Arnhem (inchecken bij de rode Arriva/Breng/Abellio poortjes)
met DB tickets waarop een QR-code is geprint
met VRR-(abonnement)-chipkaarten (bijv. Ticket 2000)
met andere tickets met een QR-code volgens de VDV-KA-norm (bijvoorbeeld e-tickets)
met NS-KeyCards, die verkrijgbaar zijn bij onze servicemedewerkers in de trein

Passagiers uit Arnhem zonder bovenstaand ticket kunnen een openingsticket krijgen bij de automaten van Abellio in Arnhem.
Automaat van Abellio op Arnhem. *O*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door dennistd »

Iets zegt me dat dit niet helemaal klopt :shock:
Afbeelding
Nooit geweten dat station Zevenaar een lift en roltrap heeft. Waarheen vraag ik me ook af :mrgreen:

http://nl.abellio.de/nordrhein-westfale ... evenaar-nl
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door baladid »

Arnhem schijnt echter noch een lift noch een roltrap noch een bus noch wifi noch taxiaansluiting te hebben en ook niet rolstoelvriendelijk te zijn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Chrysa »

Rolstoelonvriendelijk oké, ik zou niet graag richting de Burger King rollen in dat station. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

Maar je kunt er wél koekjes kopen *O*
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Frank »

Die twee keer dat ik met iemand met een rolstoel meegereisd ben naar Arnhem moest de trein na aankomst de deuren weer sluiten en een paar meter doorrijden omdat het perron niet breed genoeg was om iemand met een rolstoel eruit te laten...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door groningen »

Vraag is of Arnhem nu ook een duits station wordt. Het SWT of Nordrhein Westfalenticket is het in Arnhem geldig?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Aking »

groningen schreef:Vraag is of Arnhem nu ook een duits station wordt.
Dat sowieso niet :wink:

Mogelijk wordt het een Duits tariefpunt, maar dat is wat anders (A)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door groningen »

Het schijnt zelfs dat de machinisten die naar Arnhem komen iets met de nederlandse taal kunnen beginnen.

http://www.zughalt.de/2016/10/abellio-b ... etz-vor-2/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

De RE19 gaat ook reizigers vervoeren tussen Arnhem en Zevenaar. Het lijkt me niet meer dan logisch dat het personeel zowel Duits als Nederlands spreekt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door reisthijs »

Het gaat hier specifiek over de machinisten, die moeten in het Nederlands kunnen communiceren met de treindienstleiding. Of je reizigers vervoert of niet maakt wat dat betreft niets uit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door dennistd »

reisthijs schreef:Het gaat hier specifiek over de machinisten, die moeten in het Nederlands kunnen communiceren met de treindienstleiding.
Wat logisch is, want een Nederlander naar Bentheim moet ook Duits kunnen. En dan is Bentheim nog een grensstation, maar voor Arnhem zullen ze de volledige Nederlandse regelgeving ook moeten kennen. De praktijk doen de Abellio-machinisten trouwens bij Syntus hoorde ik.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

Klopt heb er al meerdere keren iemand van Abellio in de Syntus treinen gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

Ff een vraag... Hoe zit dat met die RB 46 (Abellio).. De ene keer zie ik daar een LINT op rijden de andere keer weer een FLIRT... Is die hele lijn onder de draad en zo ja waarom zeten ze daar dan LINT(en) in?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

RB46 Gelsenkirchen-Wanne=Eickel-Bochum? Die is geheel onder de draad. Misschien teveel Lint of te weinig Flirt? Defecten ofzo?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50923
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

De concessie voor de RB46 ging in december 2005 in en toen heeft men die LINT-stellen besteld, waarschijnlijk omdat de goedkoopste mogelijkheid was. In die concessie zat ook de RB40, maar die was voor twee jaar, waardoor voor die lijn geen nieuw materieel werd besteld. Na twee jaar ging de RB40 over in de concessie Ruhr-Sieg-Netz, die heeft Abellio toen ook gewonnen waarna er Flirts zijn besteld. In het weekend zijn er daarvan minder nodig dan doordeweeks, dus dan heeft men tijd om de LINT's in de werkplaats in Hagen te onderhouden.

Overigens gaan in december een of twee LINT-treinstellen over naar de concessie Niederrhein, waar ze voorlopig worden ingezet voor Wesel - Bocholt. Dan gaat er ook doordeweeks gedeeltelijk FLIRT rijden tussen Bochum en Gelsenkirchen. De concessie voor de RB46 loopt overigens in december 2017 af, maar ik heb nog niets over een nieuwe aanbesteding gelezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

Duidelijk, bedankt voor je antwoord!
Overigens had ik dit gezien in de herfstvakantie. (Die toen ook in duitsland was). Maar dan zullen ze vat wel wat groter onderhoud doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door dennistd »

Nog even over Abellio: ik heb ze gemaild over de NRW-tickets naar Arnhem, dit was het antwoord:
Mit der Betriebsaufnahme 06.04.2017 des grenzüberschreitenden Verkehrs auf der Linie RE 19 Arnhem – Düsseldorf wird der VRR-Tarif bis in die neuen Tarifgebiete Zevenaar und Arnhem erweitert. In Arnhem und Zevenaar wird Abellio Ticket Automaten aufstellen, an denen die Tickets erhältlich sein werden. Die Anerkennung und der Verkauf von NRW Pauschalpreistickets zum 06.04.2017 ist gewünscht, befindet sich jedoch noch in Vorbereitung und kann heute nicht verbindlich bestätigt werden. Eine vollständige Einbeziehung in den NRW-Tarif ist aus technischen Gründen erst zu einem späteren Zeitpunkt möglich.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door baladid »

Nederlandstalige samenvatting: VRR-tarief geldt vanaf begin, SchönerTagTicket misschien vanaf begin, misschien niet. NRW-tarief in geen geval vanaf begin, maar wel voor later gepland.
Wat »later« betekend, gaan we zien. Ik herinner me nog een kaart waar de invoering va regionaal verkeer Ah-Em voor September 2001 gepland stond – dat werd ook later...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Nitein-Repart
Berichten: 3580
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Een enkeltje/retourtje Emmerich-Zevenaar/Arnhem zou toch niet zo heel veel kosten denk ik, hooguit een paar euro. Dat zou de pret niet moeten drukken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

In Venlo adviseren ze je al om ook al heb je 100% korting in NL een kaartje te kopen bij de duitse automaten omdat dat goedkoper is dan bij de ns automaat :|
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

Heb hier trouwens nog wat behoorlijk wat dubbele dienstregelingen liggen van treinen in NRW en van de S-Bahn in München. Als iemand daar belang bij heeft stuur dan even een privé bericht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3580
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Nitein-Repart »

In de RijdenDeTreinen-App en de NS-reisplanner staan de Abellio-treinen tussen Arnhem en Düsseldorf ingepland. Ze komen overeen met de tijden die ICE105 opgaf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten