Spoordienstregeling Duitsland 2017
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Eerste rit om 7:44 zou belachelijk zijn. Ik vermoed ook niet dat dat het word – zij het door extraritten vanuit Em (leeg of niet), zij het door stallen van treinen in Arnhem.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
In Emmerich zijn opstelsporen, er kan aan het begin van de ochtend een trein richting Arnhem beginnen in Emmerich of vanaf Emmerich leeg naar Arnhem rijden. En 's avonds andersom. Of inderdaad materieel laten overnachten in Arnhem, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk omdat dat met personeel moeilijker wordt.
Er overnacht geen materieel van Eurobahn in Kaldenkirchen, of men moet daar plotseling opstelsporen hebben neergelegd de afgelopen maanden. Het materieel voor de eerste twee treinen vanaf Venlo komt uit Mönchengladbach, de eerste leeg en de tweede begint in Mönchengladbach.Erno-BE schreef:Van Venlo naar Kaldenkirchen is het maar 5 minuten en het kost geen extra materieel, daar is het wel verantwoord om LM-ritten tussen Kaldenkirchen en Venlo in te leggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
's Ochtends en 's avonds ritten inleggen (al dan niet leeg) tussen Emmerich en Arnhem om zo de dienst in Arnhem vroeg op te starten of om reizigers na half 9 's avonds de mogelijkheid geven om in Arnhem te komen is een vrij duur grapje voor een gering aantal reizigers. Maar we zullen zien, hoeveel Abellio bereid is om service te verlenen voor de internationale reiziger.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Service van Abellio? Het is geen liefdadigheidsinstelling, ze worden er voor betaald!
De dienst tussen Arnhem en Emmerich wordt mede gefinancieerd door de provincie Gelderland. Nederland heeft ook betaald voor het noodzakelijke extra materieel. Daar mag toch minstens een fatsoenlijke dienstregeling tegenoverstaan.
De dienst tussen Arnhem en Emmerich wordt mede gefinancieerd door de provincie Gelderland. Nederland heeft ook betaald voor het noodzakelijke extra materieel. Daar mag toch minstens een fatsoenlijke dienstregeling tegenoverstaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
20:26 uit Düsseldorf lijkt me wel erg vroeg. Via Venlo kun je dan alsnog later in Arnhem geraken (maar niet meer in Deventer zonder risico ).
Waar hebben jullie trouwens al die tijden vandaan joh?
Waar hebben jullie trouwens al die tijden vandaan joh?
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Volgens mij staan die al in Hafas (de Duitsche plannert)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De ritten staan nog niet in Hafas, wat Erno-BE schrijft zijn zijn vermoedens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Kijk, dát lijkt er meer op :D En de twee laatste treinen blijven dus in Arnhem overnachten lijkt het wel om de eerste twee treinen van de dag te kunnen rijden.
Ik denk dat we er vrij zeker kunnen zijn dat dit de dienstregeling wordt, geknutseld door tijden die in dit topic genoemd zijn waarbij ik aanneem dat de trein symmetrisch gaat rijden:
Ik denk dat we er vrij zeker kunnen zijn dat dit de dienstregeling wordt, geknutseld door tijden die in dit topic genoemd zijn waarbij ik aanneem dat de trein symmetrisch gaat rijden:
Ik doe ook maar wat
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wat voor'n ... tijden zijn dat, kunnen ze niet even wat sneller doorrijden dan kan ik de bus naar Apeldoorn nog halen in plaats van 25 min te wachten. De laatste bus naar Apeldoorn gaat 00:09. Nouja op zaterdagavond kan ik wel de laatste trein pakken, dan rijdt de laatste bus 00:39. :)
Laatst gewijzigd door regenmaker op wo 26 okt 2016, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wat is eigenlijk de reden van het op zondag uit patroon rijden van de eerste trein? Een onderhoudsrooster of zo (kennen ze dat eigenlijk zo in Duitsland?)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik kan me voorstellen dat het onderhoudsrooster gewoon in Nederland parte speelt: in de drgl 2017 komt de eerste trein op zondagen om 7:25 Arnhem C binnen, de eerste trein vanuit Doetinchem/Winterswijk tegen 7:56. Met aankomst om 7:15 van de eerste trein uit Duitsland schuift er dus heel wat op in mogelijke onderhoudsperiodes.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
@Ardan, ik weet niet waar jij de ritten vandaan haalt, maar via de DB-reisplanner zie ik dat de eerste rit op zondag om 5:44 uit Duisburg vertrekt en om 6:45 aankomt in Emmerich. Als ik via Hafas een reis plan van Arnhem naar Zevenaar zie ik alleen Breng en Arriva-treinen, een reis van Arnhem naar Düsseldorf levert alleen de ICE en de reis via Venlo op.
@regenmaker, je kan wel klagen over dat de trein slecht aansluit op de bus naar Apeldoorn en in Zevenaar op de trein naar Winterswijk (op zondag ruim 45 minuten overstaptijd), maar het gaat erom dat er een trein rijdt. Het is gewoon niet mogelijk om rekening te houden met aansluitingen in Nederland.
@regenmaker, je kan wel klagen over dat de trein slecht aansluit op de bus naar Apeldoorn en in Zevenaar op de trein naar Winterswijk (op zondag ruim 45 minuten overstaptijd), maar het gaat erom dat er een trein rijdt. Het is gewoon niet mogelijk om rekening te houden met aansluitingen in Nederland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Hoho, zo werkt het niet. Er is altijd ruimte om wat te verbeteren, en als de aansluitingen beroerd zijn, en aansluitingen van 45 minuten zijn dat, is dat gewoon een serieus nadeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Als alternatief kan je ook de FlixBus nemen: vertrek Amsterdam Sloterdijk om 19:30, aankomst Basel SBB om 07:20 uur. Reistijd 11 uur 51 minuten, het alternatief per trein is 11 uur en 27 minuten. Dus maar 24 minuten langzamer dan het alternatief per trein en je bespaart 3x overstappen. En de helft goedkoper.groningen schreef:De nachttrein van Amsterdam naar Basel gaat dus weg. Het alternatief is om 19.55 uit Amsterdam te vertrekken. Reis met overstap in Utrecht, Venlo en Moenchengladbach om de IC naar Zwitserland in Keulen te halen. Het is 30 minuten eerder vertrekken dan nu.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dus de Flixbus kost je 20 Euro?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Blokker/Kruidvat is zeker geldig.Als alternatief kan je ook de FlixBus nemen
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nee man rot op met je Flixbus
Fijn dat er eindelijk iemand zegt waar ze hun tijden vandaan hebben gehaald, komt dus niet uit de lucht vallen :)
Staat erbij waar ik ze vandaan haal, uit de tijden die in eerdere posts genoemd zijn en teruggerekend naar symmetrie. Het verschil in Em zou best kunnen komen door een langere haltering daar (inhaling ICE of iets?)Erno-BE schreef:@Ardan, ik weet niet waar jij de ritten vandaan haalt, maar via de DB-reisplanner zie ik dat de eerste rit op zondag om 5:44 uit Duisburg vertrekt en om 6:45 aankomt in Emmerich. Als ik via Hafas een reis plan van Arnhem naar Zevenaar zie ik alleen Breng en Arriva-treinen, een reis van Arnhem naar Düsseldorf levert alleen de ICE en de reis via Venlo op.
Fijn dat er eindelijk iemand zegt waar ze hun tijden vandaan hebben gehaald, komt dus niet uit de lucht vallen :)
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik vermoed eerder een Nederlands onderhoudsrooster, waardoor die rit niet om 6:52 maar om 7:03 in Emmerik vertrekt. De vraag is alleen - waarom stoort dat onderhoudsrooster de rit Ah-Em niet...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wat me wel opvalt is dat die eerste zondagstrein precies een half uur voor de eerste Arriva-trein uit Doetinchem rijdt. Het kan dus betekenen dat de eerste zondagstrein uit Duisburg ook stopt in Duiven, Westervoort en Velperpoort om zo een vroegere reismogelijkheid te bieden op zondag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het lijkt me inderdaad zeer waarschijnlijk dat om die reden de trein in Duitsland uit het patroon wordt gelegd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Zeg maar gewoon Emmerich hoor, in Nederland gebruiken we zelden nog het endoniembaladid schreef:Emmerik
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik ben het niet anders gewend, daardor dat ik vroeger (als ik Nederland was) bijna altijd in Didam was daar Emmerik nog vrij gangbaar is.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Even de boel op een rijtje zetten. ICE105 meldt deze tijden:
Dagelijks zijn er dus twee treinen die in Arnhem uitlopen. Van Ma-Za beginnen er twee treinen in Arnhem, op zondag is dat er één.
Naast deze ritten die vanaf/tot Emmerich/Arnhem rijden is er nog een vroegere en latere rit Wesel-Duisburg (20003) en Duisburg-Wesel (20002): vertrek Wesel om 3:43 en aankomst om 2:15. Er zit daar dus (dagelijks!) slechts een gat van nog geen 1,5 uur
Ardan concludeert daaruit deze tijden:
Mijns inziens zijn deze tijden niet kloppend. Als ik de DB-reisplanner gebruik krijg ik deze tijden, waarbij het deel Ah-Em gebaseerd is op de tijden van ICE105:Ardan schreef:Kijk, dát lijkt er meer op :D En de twee laatste treinen blijven dus in Arnhem overnachten lijkt het wel om de eerste twee treinen van de dag te kunnen rijden.
Ik denk dat we er vrij zeker kunnen zijn dat dit de dienstregeling wordt, geknutseld door tijden die in dit topic genoemd zijn waarbij ik aanneem dat de trein symmetrisch gaat rijden:
Dagelijks zijn er dus twee treinen die in Arnhem uitlopen. Van Ma-Za beginnen er twee treinen in Arnhem, op zondag is dat er één.
Naast deze ritten die vanaf/tot Emmerich/Arnhem rijden is er nog een vroegere en latere rit Wesel-Duisburg (20003) en Duisburg-Wesel (20002): vertrek Wesel om 3:43 en aankomst om 2:15. Er zit daar dus (dagelijks!) slechts een gat van nog geen 1,5 uur
Laatst gewijzigd door dennistd op vr 28 okt 2016, 02:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Per wanneer gaat dit ding rijden naar Nederland?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten