Spoordienstregeling Duitsland 2017
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Waarom vertrekt de eerste trein uit Emmerich op zondag (en zaterdag) al om 4:08 en wordt zo'n vroege trein überhaupt gebruikt?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wat betreft dat laatste, neem hem een aantal keer en je weet het
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ja ok, maar eigenlijk vind ik op zondag om 4 uur 's nachts in de trein zitten wel erg vroeg :X . Vanuit het naburige Kleve vertrekt de eerste trein op werkdagen om 4:25, zaterdag 5:25 en zondag 6:25. Had dan vanuit Emmerich op zaterdag 5:08 en op zondag 6:08 een logischere vertrektijd gevonden voor de eerste trein, maar als iemand een verklaring weet, dan hoor ik het graag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dit is eerder een laatste trein dan een eerste trein... Ik ben ooit eens met de eerste trein op zondag van Ulm de Zwabische Alb opgereden – velen kwamen net uit de kroeg/discotheek. Het zelfde geld voor de trein, die Marburg (Lahn) om 3.59 richting Frankfurt(Main) verlaat.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het Fernverkehr op de lijnen Hamburg - Hannover - Kassel - Gießen - Frankfurt - Karlsruhe (IC 26) en Saarbrücken/Frankfurt - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt/Graz (IC/EC 62) verliest vanaf december het bistrorijtuig. Bij IC26 is er ten noorden van Frankfurt ambulante catering met dranken en snacks aanwezig, bij IC/EC 62 is er tussen München en de Oostenrijkse bestemmingen ambulante catering aanwezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wordt dat net zo knullig als de railcatering in NL? Die mensen passen amper door het gangpad heen. :')
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dus in der Intercity heb je tussen Frankfurt en München nog niet eens een ambulante catering? Wat een belachekijk idee...Suus schreef:Het Fernverkehr op de lijnen Hamburg - Hannover - Kassel - Gießen - Frankfurt - Karlsruhe (IC 26) en Saarbrücken/Frankfurt - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt/Graz (IC/EC 62) verliest vanaf december het bistrorijtuig. Bij IC26 is er ten noorden van Frankfurt ambulante catering met dranken en snacks aanwezig, bij IC/EC 62 is er tussen München en de Oostenrijkse bestemmingen ambulante catering aanwezig.
Weet je ook wat gebeurd met de treinen die door de ÖBB op dat stuk gereden worden en die nu nog (voor zover ik weet) een restaurant hebben?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De rijtuiginzet wordt vooralsnog niet opnieuw verdeeld tussen de vervoerders, alleen EC110/111 wordt een Railjet vanaf december, maar die reed al met ÖBB-materieel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Is dit bij de EC62 lijn zowel van toepassing op het DB Bordbistro als het ÖBB Bordrestaurant (afhankelijk van welke maatschappij de rijtuigen voor de EC stelt)?Suus schreef:Het Fernverkehr op de lijnen Hamburg - Hannover - Kassel - Gießen - Frankfurt - Karlsruhe (IC 26) en Saarbrücken/Frankfurt - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt/Graz (IC/EC 62) verliest vanaf december het bistrorijtuig. Bij IC26 is er ten noorden van Frankfurt ambulante catering met dranken en snacks aanwezig, bij IC/EC 62 is er tussen München en de Oostenrijkse bestemmingen ambulante catering aanwezig.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nee, alleen DB haalt de Bistro-rijtuigen uit de omlopen. Ze hopen daarmee de Bistro's in de overige omlopen betrouwbaarder te krijgen, er wordt sinds de BordRestaurants uit de roulatie zijn gehaald een groter beroep op gedaan waardoor langer wordt doorgereden met defecten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De nachttrein van Amsterdam naar Basel gaat dus weg. Het alternatief is om 19.55 uit Amsterdam te vertrekken. Reis met overstap in Utrecht, Venlo en Moenchengladbach om de IC naar Zwitserland in Keulen te halen. Het is 30 minuten eerder vertrekken dan nu.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Gevolg van het schrappen van de CNL is inderdaad dat ook de laatste IC(E) vanuit Nederland naar Köln vervalt. Laatste vertrek wordt 18:37.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Je kunt inderdaad om 19.55 de intercity nog nemen vanuit Amsterdam, maar 4 overstappen van 2, 7, 4 en 18 minuten lijkt me niet een erg goed idee als je een internationale trein moet halen
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het scheelt dat er vanaf April vanuit Arnhem ieder uur een trein rijdt naar Düsseldorf, maar ik weet ook niet wat de bedieningstijd van deze trein is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik had de belangrijkste verandering in Schleswig-Holstein over het hoofd gezien, en heb nog twee Fernverkehr-nieuwtjes uit Hessen opgediept.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Er gingen volgens mij 18 treinen per dag rijden tussen Arnhem en Düsseldorf.Erno-BE schreef:Het scheelt dat er vanaf April vanuit Arnhem ieder uur een trein rijdt naar Düsseldorf, maar ik weet ook niet wat de bedieningstijd van deze trein is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dat is erg royaal, de Benelux heeft 16 treinparen per dag en de dienstregeling 's avonds boven Oberhausen is op dit moment niet echt geweldig te noemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Niet zo verrassend toch, Venlo - Kaldenkirchen en Heerlen - Herzogenrath kennen nu ook 18 treinparen per dag, bijvoorbeeld. De treinen beginnen vooral redelijk vroeg te rijden, vóór 6.00 uur de eerste, voor 23.00 uur de laatste
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Tussen Arnhem en Duisburg gaat Abellio zelfs 20x/dag rijden. Laatste trein uit Emmerich is 23:08 (half uur later dan nu), dat zou dan 22:44 uit Arnhem worden.
Nou is de Benelux wel heel wat anders dan een Regional-express. Voor een internationale IC is 16 treinen per dag royaal, voor een RE niet.Suus schreef:Dat is erg royaal, de Benelux heeft 16 treinparen per dag
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Eerste rit uit Düsseldorf is om 5:21 (7:15 in Arnhem), de laatste om 20:26 (22:15 in Arnhem). Dat zijn zestien ritten op een dag.
Vanuit Arnhem zou dus de eerste om 7:44 gaan en de laatste om 22:44. Ik weet niet waar iemand die andere 2 tot 4 ritten vandaan tovert of het moet gaan om onzinnige veredelde LM-ritjes vanuit Emmerich naar Arnhem of omgekeert.
Vanuit Arnhem zou dus de eerste om 7:44 gaan en de laatste om 22:44. Ik weet niet waar iemand die andere 2 tot 4 ritten vandaan tovert of het moet gaan om onzinnige veredelde LM-ritjes vanuit Emmerich naar Arnhem of omgekeert.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Is de laatste rit echt al om 20:26?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Waar tover jij deze ritten eigenlijk vandaan?Erno-BE schreef:Eerste rit uit Düsseldorf is om 5:21 (7:15 in Arnhem), de laatste om 20:26 (22:15 in Arnhem). Dat zijn zestien ritten op een dag.
Vanuit Arnhem zou dus de eerste om 7:44 gaan en de laatste om 22:44. Ik weet niet waar iemand die andere 2 tot 4 ritten vandaan tovert of het moet gaan om onzinnige veredelde LM-ritjes vanuit Emmerich naar Arnhem of omgekeert.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik ga er vanuit dat 's ochtends alle treinen uit Düsseldorf/Duisburg naar Arnhem doorrijden en 's avonds alle treinen naar Düsseldorf/Duisburg in Arnhem starten. 's Ochtends start de eerste trein om 5:44 uit Duisburg en zou dan dus om 7:15 in Arnhem arriveren. Deze trein vertrekt dan om 7:44 vanuit Arnhem naar Düsseldorf. 's Avonds start de laatste trein om 23:08 uit Emmerich, dus deze zou dan om 22:44 vertrekken uit Arnhem. Dat betreft dus de trein die om 22:15 is gearriveerd in Arnhem en dus om 20:26 uit Düsseldorf is vertrokken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
In Venlo vertrekt de eerste trein naar Duitsland om 5:05 terwijl de eerste trein uit Duitsland om 5:56 aankomt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Van Venlo naar Kaldenkirchen is het maar 5 minuten en het kost geen extra materieel, daar is het wel verantwoord om LM-ritten tussen Kaldenkirchen en Venlo in te leggen. Van Emmerich naar Arnhem is het een klein half uur en dat kost een extra omloop, daar is het waarschijnlijk niet verantwoord om LM-ritten tussen Emmerich en Arnhem in te leggen. Daarom ga ik er vanuit dat 's ochtends de ritten vanuit Duisburg/Düsseldorf naar Arnhem doorrijden en 's avonds de ritten vanuit Emmerich in Arnhem starten en dat er geen LM-ritten plaatsvinden tussen Emmerich en Arnhem.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten