Spoordienstregeling Duitsland 2017

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Die van NRW staat op de site van de Keulense stadsvervoerder KVB.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

Wordt wel een steeds krappere bedoening op de NRW-kaart :X

Wacht, een station WAF Einen-Müssingen? Vervangt dat Raestrup-Everswinkel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

Linkje naar de NRW-kaart: http://www.kvb-koeln.de/german/fahrplan/linienplan.html helemaal onderaan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

Suus, je schrijft in de OP:
Een nieuwe treindienst is de RE19 Düsseldorf - Emmerich (...) Tussen Wesel en Oberhausen zal niet meer op alle stations gestopt worden.
Zo te zien wel..
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ronald »

Twee ritten per dag niet trouwens. Arnhem v. 8:44 en Düsseldorf v. 19:26 stoppen niet in Friedrichsfeld en Ob-Holten (heeft waarschijnlijk met ICE 105 en 104 te maken).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Wacht, een station WAF Einen-Müssingen? Vervangt dat Raestrup-Everswinkel?
Blijkbaar wel
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door groningen »

Over de RE 19 van Emmerich naar Duesseldorf (voor ons Nederlanders interessant!) en v.v.. Alle treinen stoppen in Duesseldorf en rijden niet meer door naar Koblenz. Het vreemde is dat vanaf Emmerich in de spits zeer veel treinen zijn; om 4.08, 5.08, 5.51, 6.08, 6.18, 6.51 en 7.08 en dan is het direct een uursdienst tot aan einde dienst! Volgens mij bestaat daar niet zo iets als een spits dus. Wie naar Keulen wil is 15 minuten langer onderweg en Koblenz is nu rechtstreeks in 3 uur en 2 minuten; morgen 32 langer met een overstap van 25 minuten in Duesseldorf. Die RE 5 stopt al in Wesel met 22 minuten overstap daar naar Emmerich! In Praest wordt nu altijd gestopt. Een enkele reis Emmerich naar Arnhem zal 5,80 euro kosten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Z2N »

An sich is het wel logisch dat er alleen in de ochtendspits extra treinen zijn ri Duesseldorf, dat zal zonder twijfel de belangrijkste spitsrichting zijn, Emmerich is niet echt een spannende en bruisende plaats ofzo. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

De grensboemeltjes bij Enschede gaan een klein beetje wijzigen, ze gaan zes minuten later rijden dan nu, maar 'achter' Gronau verandert er niets. Dat betekent dat je in Enschede als je uit de IC komt ruuuuustig je bakkie pleur kunt halen en kallempies de weg naar je longen kunt asfalteren.
Richting Duitsland wordt het belachelijk lange stationnement in Gronau daarmee ook significant korter, richting Nederland juist langer:
Es->Dortmund: van 13 naar 7 minuten (andersom van 6 naar 12)
Es->Münster: van 7 naar 1 minuut (andersom van 4 naar 10)
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

Vanuit Zwolle was de overstap altijd -1 minuut dus moest je altijd een halfuur wachten. De overstap gaat nu naar 5 minuten dus is wel een stuk beter ja
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door groningen »

Allemaal leuk en aardig, maar al maak je de stop in Gronau super kort; je haalt de IC naar Amersfoort niet. Al vertrekt de trein in Gronau in dezelfde minuut van aankomst, dan heb je nog maar 2 minuten om over te stappen. En nog steeds ligt er maar enkelspoor tussen beide grensplaatsen. Dus passeren moet ergens op een station gebeuren of je moet bij Glanerbrug dubbelspoor aanleggen. En; Gronau - Muenster Zentrum Nord en Gronau - Luenen is enkelspoor. De stop korter maken betekent alleen maar ergens anders langer wachten.

Op Wikipedia lees ik dat Muenster Zentrum Nord half 2017 een extra perron krijgt en dat de treinen daar elkaar zullen passeren. Geen electriciteit en geen dubbelspoor.

064 ABS Gronau – Grenze D/NL (– Enschede) Gronau – Grenze D/NL Ertüchtigung (upgraden) für grenzüberschreitenden Verkehr
154 ABS Oldenburg – Leer (– Grenze D/NL – Nieuwe Schans) Oldenburg – Leer – Grenze D/NL 2-gleisiger Ausbau Oldenburg – Leer
Er onder staat electrificatie naar Bad Nieuweschans, maar als Gronau het niet krijgt, dan wij zeker niet.

http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

groningen schreef:Allemaal leuk en aardig, maar al maak je de stop in Gronau super kort; je haalt de IC naar Amersfoort niet. Al vertrekt de trein in Gronau in dezelfde minuut van aankomst, dan heb je nog maar 2 minuten om over te stappen.
Huh? Die overstap gaat van 26 naar 20 minuten. Je bent in de war met de sprinter denk ik :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

groningen schreef:Allemaal leuk en aardig, maar al maak je de stop in Gronau super kort; je haalt de IC naar Amersfoort niet. Al vertrekt de trein in Gronau in dezelfde minuut van aankomst, dan heb je nog maar 2 minuten om over te stappen. En nog steeds ligt er maar enkelspoor tussen beide grensplaatsen. Dus passeren moet ergens op een station gebeuren of je moet bij Glanerbrug dubbelspoor aanleggen. En; Gronau - Muenster Zentrum Nord en Gronau - Luenen is enkelspoor. De stop korter maken betekent alleen maar ergens anders langer wachten.

Op Wikipedia lees ik dat Muenster Zentrum Nord half 2017 een extra perron krijgt en dat de treinen daar elkaar zullen passeren. Geen electriciteit en geen dubbelspoor.

064 ABS Gronau – Grenze D/NL (– Enschede) Gronau – Grenze D/NL Ertüchtigung (upgraden) für grenzüberschreitenden Verkehr
154 ABS Oldenburg – Leer (– Grenze D/NL – Nieuwe Schans) Oldenburg – Leer – Grenze D/NL 2-gleisiger Ausbau Oldenburg – Leer
Er onder staat electrificatie naar Bad Nieuweschans, maar als Gronau het niet krijgt, dan wij zeker niet.

http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Als ik rebussen had willen lezen had ik wel een puzzelboekje gekocht, niet deze website ingeladen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

Vanaf 3 april 2017 gaat de S1 tussen Dresden en Meißen van 5:00 tot 8:30 en van 14:00 tot 19:00 4x/uur rijden in plaats van 2x/uur. De spoorverdubbeling tussen Dresden-Neustadt en Coswig was hiervoor al enige tijd gereed, maar van een uitbreiding van de treindienst was het tot dusver nog niet gekomen.

De extra treinen zullen bestaan uit een Baureihe 143 + 2 Dosto-rijtuigen, deze rijtuigen zijn tweedehands en ondergaan zullen in de loop van 2017 nog camerabewaking en uitklaptreden ingebouwd krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Hainje »

Ik zag een paar weken terug trouwens dat de dienstregeling voor de stoptrein Arnhem - Düsseldorf in Hafas staat.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Bij de DB stond ie er al vanaf december in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door reisthijs »

Het staat ook al een tijdje in de NS-reisplanner.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door groningen »

De Duitsers zijn helemaal gek geworden. Zoek je naar Essen Hbf, dan krijg je Essen Hbf - Grüne Hauptstadt Europas in de reisplanner.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door dennistd »

groningen schreef:De Duitsers zijn helemaal gek geworden. Zoek je naar Essen Hbf, dan krijg je Essen Hbf - Grüne Hauptstadt Europas in de reisplanner.
Volgend jaar is Nijmegen dat lees ik, dus benieuwd wat NS gaat doen. Allemaal groene VIRM's in de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]?
https://de.wikipedia.org/wiki/Umwelthau ... Essen_2017
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door cassie127 »

Dit bericht moest eigenlijk hier staan (gepost in topic van 2016)
groningen schreef:Vanaf 9 maart 2017 tot en met 4 april ligt de hele dienstregeling overhoop tussen Düsseldorf Flughafen en Köln Hbf. Dit heeft ook gevolgen voor de ICE van en naar Amsterdam Centraal.

De gewijzigde treinen zijn hier te vinden: https://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/pdf_d ... rsicht.pdf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

De nieuwe LINT54 voor Düren - Linnich zijn eindelijk geleverd: http://www.focus.de/regional/nordrhein- ... 33496.html

Uiterlijk 1 juli moeten de vijf overgebleven RegioSprinters op reserve staan, de rest is al verkocht aan Oost-Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door julsteren »

Mooie lintjes zijn het! Waar zijn die oude regiosprinters heen gegaan precies?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

GW Train Regio in Tsjechië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

Ik zie alleen een foto van de plee, of ligt dat aan mij?
Die Rurtalbahn setzt auf ihrer Hausstrecke entlang der Rur...
Ik vroeg me af hoe dat kon in Düren maar ik ontdek nou pas dat de Rur en de Ruhr twee verschillende rivieren zijn, en dat Roermond en het Roergebied dus niet naar dezelfde rivier vernoemd zijn :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Daniel »

Het heet ook niet voor niks Ruhrgebiet natuurlijk :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten