Spoordienstregeling Duitsland 2017

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Daniel » Zo 11 Sep 2016, 13:42

Gaan ze ook in Zevenaar stoppen dan? Kan ik niet uit eerdere berichtgeving hierover herinneren namelijk.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1909
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 11 Sep 2016, 13:50

Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Zo 11 Sep 2016, 13:56

De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3680
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Zo 11 Sep 2016, 13:56

Daniel schreef:Gaan ze ook in Zevenaar stoppen dan? Kan ik niet uit eerdere berichtgeving hierover herinneren namelijk.


Jazeker. Arnhem - Zevenaar wordt direct aangeboden.

Chrysa schreef:Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?

De RE19 gaat 1x/uur rijden tussen Arnhem en Düsseldorf, dus 5x/uur. In de spitsuren 2x/uur tussen Emmerich en Düsseldorf. En je moet eens een keer komen kijken hoeveel mensen er in Arnhem vertrekken en aankomen in de spitsuren op de trein Arnhem - Doetinchem. :')

In december 2018 wordt de RE19 waarschijnlijk als vleugeltrein gereden, er wordt dan gecombineerd en gesplitst in Wesel. Je krijgt dan vanuit Düsseldorf een deel naar Bocholt en een deel naar Arnhem, maar tussen Wesel en Bocholt ligt nu nog geen draadje.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Zo 11 Sep 2016, 14:13

Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft. Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
Chrysa schreef:Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?

In de spits is 5x/uur Arnhem-Zevenaar geen overbodige luxe. 's Avonds en in het weekend 3x/uur ook niet. Alleen op werkdagen tussen 10 en 14 uur wordt er wel met overcapaciteit tussen Arnhem en Zevenaar gereden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Daniel » Zo 11 Sep 2016, 14:37

Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft.

Er rijdt, in de ochtendspits althans, welgeteld één ICE in de spits. Dat valt dan toch wel op te lossen door een inhaling in bv. Wesel wanneer dat nodig is?

De vraag is trouwens nog wel of in hoeverre die RE19 echt iets oplevert voor Arnhem - Zevenaar, je krijgt immers nooit een echt nette verdeling over het uur en waarschijnlijk twee kort achter elkaar aan vertrekkende treinen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Zo 11 Sep 2016, 14:44

Ik denk ook niet dat de toegevoegde waarde van de stop in Zevenaar in de sneltreinfunctie Zevenaar - Arnhem zit, maar in de overstap richting Doetinchem. Ondanks de omweg kan het vanuit Doetinchem een snellere manier per OV zijn naar Emmerich en verder dan met de huidige hink-stap-sprongbusverbinding.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Zo 11 Sep 2016, 14:49

Ik hoop alleen niet dat door de Abellio-trein de tijden van de Arriva/Breng-treinen verschoven worden, zoals dat nu wel met de ICE gebeurt. Dan heb ik liever dat de Abellio-trein een paar minuten in Emmerich of Zevenaar wacht om zo een passende dienstregeling te krijgen.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3680
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Zo 11 Sep 2016, 14:49

Leuk documentje is wel uit augustus 2013, maar staat het volgende in:

De trein gaat eenmaal per uur rijden. De dienstregeling vermeldt 18 retourritten per dag tussen Düsseldorf en Arnhem. Tijdens de spitsuren
en aan de dagranden worden extra treinen ingelegd tussen Düsseldorf en Emmerich. De trein legt het hele traject van 123 kilometer af in
105 minuten. De reistijd tussen Emmerich en Arnhem is 30 minuten.

Erno-BE schreef:Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.


De RB35 wordt de RE19. ;)
Laatst gewijzigd door regenmaker op Zo 11 Sep 2016, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Zo 11 Sep 2016, 14:54

Suus schreef:Ik denk ook niet dat de toegevoegde waarde van de stop in Zevenaar in de sneltreinfunctie Zevenaar - Arnhem zit, maar in de overstap richting Doetinchem. Ondanks de omweg kan het vanuit Doetinchem een snellere manier per OV zijn naar Emmerich en verder dan met de huidige hink-stap-sprongbusverbinding.

Die stop in Zevenaar is er om het gat in het spoornetwerk te dichten, anders moet je voor Zevenaar-Emmerich alsnog omreizen via Arnhem (of met buslijn 566 en in Elten overstappen op lijn 94). Daarom wil men volgend jaar ook de RB61 doortrekken naar Hengelo met stop in Oldenzaal, om zo het gat Oldenzaal-Bad Bentheim te dichten en een goedkoper alternatief te bieden dan de IC Berlin.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1909
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Chrysa » Zo 11 Sep 2016, 15:44

Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich?


Nergens, ik vergat gewoon dat Duitsland nog wat achter loopt.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Meltrain » Zo 11 Sep 2016, 15:59

regenmaker schreef:
Erno-BE schreef:Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.


De RB35 wordt de RE19. ;)

De huidige RB33 bestaat uit twee overlappende treindiensten. Het gedeelte Wesel - Mönchengladbach wordt aankomende december vernummerd in RB35.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3680
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Zo 11 Sep 2016, 16:06

Ja, die RB33 was altijd al een vreemde treindienst. Gaan ze hem eindelijk knippen. :pos:
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Zo 11 Sep 2016, 16:15

Ook omdat het noordelijke gedeelte vanaf december door Abellio wordt gereden en het zuidelijke gedeelte de komende jaren nog door DB Regio.

In december 2019 wordt de route van de nieuwe RB35 overigens nog een keer aangepast, het noordelijke eindpunt wordt dan Bottrop ipv Wesel, naar Wesel gaat dan een nieuwe RB41 rijden waarmee reizigers rechtstreeks naar Essen kunnen.
Rame à l'approche

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor SuperGhost » Zo 11 Sep 2016, 18:29

Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft.
Volgens mij zijn ze daar nu een 3e spoor aan het aanleggen, wellicht dat dan wel de ruimte ontstaat?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3680
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Zo 11 Sep 2016, 18:35

Waar zijn ze een derde spoor aan het aanleggen?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3259
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Aking » Zo 11 Sep 2016, 18:45

Naast de eerste 2 gok ik (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9250
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Ardan » Zo 11 Sep 2016, 18:59

Onder welke steen leef jij regenmaker? :D
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3680
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Zo 11 Sep 2016, 19:31

Ardan schreef:Onder welke steen leef jij regenmaker? :D


Die steen niet ver van Deventer. :P
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9532
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Wubbo » Wo 14 Sep 2016, 16:21

Op dat derde spoor moeten we zeker nog 5 jaar wachten. Dan is het zeker na 2019.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Do 15 Sep 2016, 07:37

En zonder 3de spoor gaan 4 R-treinen + ICE + goederen tussen Wesel en Oberhausen waarschijnlijk niet passen. Ik verwacht dat in de (ochtend)spits de RB35 doorrijdt naar Emmerich.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Vr 16 Sep 2016, 18:32

De regio Leipzig heeft informatie over de dienstregeling 2017 gepubliceerd. Dit heb ik nu aan de beginpost toegevoegd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9250
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Ardan » Wo 21 Sep 2016, 23:28

Wubbo schreef:Op dat derde spoor moeten we zeker nog 5 jaar wachten. Dan is het zeker na 2019.

Wát? Zo lang? :D :') Is daar maar één mannetje dat hele spoor in zijn eentje aan het bouwen ofzo..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Wo 28 Sep 2016, 20:28

Update toegevoegd over de dienstregeling van de S-Bahn Berlijn die op 21 augustus 2017 in zal gaan.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Vr 30 Sep 2016, 19:55

In Baden-Württemberg gaat op 1 oktober (morgen dus) een nieuw overgangsverdrag in tussen DB Regio en de deelstaat. Dit zorgt voor veel materieelverschuivingen de komende maanden. Deze staan nu in de startpost.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten