Spoordienstregeling Duitsland 2017

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
diederickx
Berichten: 30
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor diederickx » Vr 07 Okt 2016, 19:59

OeBB heeft zijn nachttreinen in een PDFje gezet.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Karl » Za 08 Okt 2016, 11:11

Mooie folder en goed dat ze ook partners (hr, mav, pkp,...) er in staan. Vind de tarieven vanuit Nederland (je moet ook nog naar Duisburg) echter niet heel aantrekkelijk.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Ronald » Zo 16 Okt 2016, 21:54

Suus schreef:De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.


Iemand een idee wat de tijdsligging/dienstregeling van deze trein wordt?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Zo 16 Okt 2016, 21:57

Dinsdag wordt de dienstregeling voor Duitsland bekend. Ik weet niet of de dienst naar Arnhem vanaf 6 april er dan ook al in staat.
Rame à l'approche

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor ICE105 » Ma 17 Okt 2016, 17:37

Ronald schreef:
Suus schreef:De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.


Iemand een idee wat de tijdsligging/dienstregeling van deze trein wordt?

Om :14 aan in Arnhem Hbf en vertrek daar om :46.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Ma 17 Okt 2016, 19:41

Bron?
En hoe zit het met de Breng, die komt namelijk om .11 aan en vertrekt om .47?

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Ardan » Ma 17 Okt 2016, 21:43

.11-.17 en .41-.47 neem ik aan voor Breng? Ik denk trouwens ook niet dat de RE 32 minuten lang aan het perron gaat keren maar wel naar de Berg gaat.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Wubbo » Ma 17 Okt 2016, 21:54

Nee, Abellio keert langs het perron. Oversteken naar Arnhem Berg past nog minder goed dan keren langs het perron.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Di 18 Okt 2016, 08:05

De dienstregeling tussen Bocholt en Wesel wordt niet verbetert. Op zondag start de eerste rit pas om 10:33 en wordt er nog steeds een twee-uursdienst gereden. Had gehoopt dat Abellio de dienstregeling ging verbeteren maar helaas. Emmerich-Düsseldorf staat in de reisplanner, Arnhem-Emmerich niet, dus ik hoop dat ICE105 nog met bronnen komt over de dienstregeling tussen Arnhem en Emmerich.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Gekko123 » Di 18 Okt 2016, 08:42

Het is ook niet gek dat de dienstregeling van/naar Arnhem nog niet te zien is in de reisplanners. Dat is immers pas later in de dienstregeling het geval (als ik het goed onthouden heb was dat vanaf April zo). Wel zal er nu alvast een pad zijn aangevraagd (en toegekend) voor de doorgetrokken verbinding, maar wordt die in eerste instantie nog niet gebruikt.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Ronald » Di 18 Okt 2016, 08:50

Als je naar de tijden van de RE in Emmerich kijkt lijken me die tijden in Arnhem wel aardig te kloppen (uitgaande van een rijtijd Arnhem-Emmerich van een klein half uur).
Overigens vervalt de eerste IC van Amsterdam naar Berlijn op ma t/m za zie ik (dat zal ook wel gevolgen hebben voor een terugrit denk ik).
Wat me ook opvalt is dat je nu ook doorgaande tickets door Duitsland kan kopen op bahn.de, eerder kon dat alleen met vertrek- of eindstation in Duitsland.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Di 18 Okt 2016, 09:06

Dat de vroege IC Berlijn niet meer rijdt is wel ontzettend balen, met name voor doorgaande reizigers richting Polen en Tsjechië was die verbinding wel erg handig.

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor ICE105 » Di 18 Okt 2016, 13:35

Erno-BE schreef:Bron?
En hoe zit het met de Breng, die komt namelijk om .11 aan en vertrekt om .47?

Ik moet ook niet meer tijden uit mijn hoofd op gaan lepelen :? Abellio komt aan om : 15 en vertrekt te Arnhem Centraal om :44. Bron: ProRail dienstregelingsysteem

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor ICE105 » Di 18 Okt 2016, 13:42

Erno-BE schreef:Dat de vroege IC Berlijn niet meer rijdt is wel ontzettend balen, met name voor doorgaande reizigers richting Polen en Tsjechië was die verbinding wel erg handig.
De 245 rijdt als seizoenstrein van 8 april t/m 5 nov 2017 op ma-za. Buiten het hoogseizoen komt de 243 weer terug, Amsterdam vertrek 19:00 ma-vr en rijdt tot vlak over de grens, Bad Bentheim is het eindstation.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Di 18 Okt 2016, 14:31

ICE105 schreef:
Erno-BE schreef:Bron?
En hoe zit het met de Breng, die komt namelijk om .11 aan en vertrekt om .47?

Ik moet ook niet meer tijden uit mijn hoofd op gaan lepelen :? Abellio komt aan om : 15 en vertrekt te Arnhem Centraal om :44. Bron: ProRail dienstregelingsysteem

Heb je nog een linkje, ik kan op de ProRail-site namelijk niets vinden

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Di 18 Okt 2016, 14:37

Erno-BE, kap even met vragen naar een bron. Dat systeem is alleen toegankelijk voor geautoriseerde personen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Di 18 Okt 2016, 17:37

De RB89 (Hamm-Paderborn) rijdt 8 tot 9 keer per dag door naar Warburg volgens de reisplanner. Tussen Warburg en Kassel zitten soms gaten van 4 uur in de dienstregeling.

Wel fijn dat er een 3de sneltrein (10 minuten langszamer dan de andere twee) komt tussen Köln en Düsseldorf, alleen jammer dat die niet stopt in Köln Messe/Deutz. Ik hoop dat er snel een vierde spoor komt tussen Köln en Düsseldorf zodat de frequentie opgevoert kan worden.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Ronald » Di 18 Okt 2016, 18:21

Erno-BE schreef:De RB89 (Hamm-Paderborn) rijdt 8 tot 9 keer per dag door naar Warburg volgens de reisplanner. Tussen Warburg en Kassel zitten soms gaten van 4 uur in de dienstregeling.

Die worden zo te zien grotendeels opgevuld door een IC of ICE.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Erno-BE » Di 18 Okt 2016, 19:08

Ik blijf me verbazen dat DB nog steeds IC/ICE's inzet op die verbinding. De RE is net zo snel en een stuk goedkoper dan de IC/ICE. Op Koblenz-Trier-Luxemburg zijn alle IC's verdwenen en op Emden-Bremen zijn ze ook opengesteld voor regionale reizigers. Ben benieuwd wat de rechtstreekse RE Kassel-Ruhrgebiet voor invloed heeft op de IC/ICE.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Di 18 Okt 2016, 20:17

Warburg - Kassel valt reuze mee. Vanaf Warburg vertrekken naar Kassel:
6:21: RE 11
7:23: RE 17
8:24: RE 11
9:23: RE 17
10:24: RE 11
11:25 ICE
12:26 Intercity
14:24: RE 11
15:23: RE 17
16:24: RE 11
17:23: RE 17
18:26: Intercity
20:24: RE 11
22:24: RE 11

Prijsverschil tussen intercity en RE valt ook mee, een enkele reis met de intercity is 14,50 en met de RE 11,10. De RE rijdt op het moment dat er scholieren en pendelaars zijn, daartussen is het ook in Duitsland rustiger in de treinen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Di 18 Okt 2016, 20:42

Laatste details voor het Fernverkehr aan de startpost toegevoegd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Vr 21 Okt 2016, 09:56

Hoe gaan ze dat eigenlijk doen met die RE19 in Arnhem, komt er een kaartautomaat van Abellio in Arnhem en Zevenaar?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor Suus » Vr 21 Okt 2016, 10:04

Ik weet niet of VRR een contract heeft met DB voor kaartautomaten. Als dat het geval is zal DB waarschijnlijk wel een automaat plaatsen, anders zal de vervoerder dat inderdaad wel doen. Abellio heeft best goede automaten, die ze op de stations in o.a. Thüringen hebben staan zijn prima.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor regenmaker » Vr 21 Okt 2016, 10:10

Zal je op je kaartje wel een barcode krijgen, zodat de poortjes in Arnhem kan openen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Berichtdoor reisthijs » Vr 21 Okt 2016, 11:43

Abellio NRW heeft voor zover ik weet alleen automaten in de treinen staan, niet op de perrons.

Suus schreef:Ik weet niet of VRR een contract heeft met DB voor kaartautomaten.
Ik neem aan van wel, gezien de automaten die in Venlo staan (DB-automaten met VRR-assortiment).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast