De Gotthard-Basistunnel zal dit jaar dan geopend worden, de Zwitsers hebben nog meer op de tekentafel liggen.
Vanmiddag ontving ik een nieuwsbrief van het consulaat, en meestal heb ik het magazine snel doorgelezen.
Deze keer eens wat boeiends, wat ik graag deel uiteraard:
http://www.revue.ch/ausgaben/2016/04/de ... untergrund
Zwitserland boort zich door de Alpen
Zwitserland boort zich door de Alpen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
Na een bouwtijd van 17 jaar, is hij dan gisteren in gebruik genomen, de langste spoortunnel ter wereld:
http://www.dw.com/en/first-passenger-tr ... a-36725053
http://www.dw.com/en/first-passenger-tr ... a-36725053
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
Mooie boorklus. En de reistijdwinst is ook hetzelfde als bij de Noord/Zuidlijn (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
De bouwtijd ook. :')
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
Want jij doet het sneller uiteraard? (A)
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
De tijdwinst via de nieuwe Gotthard-tunnel is aanzienlijk maar je mist ook een mooi traject. IC's en EC's gaan via de nieuwe Gotthard-tunnel. Als het goed is wordt het originele Gotthard-traject via Erstfeld alleen nog door langzame treinen gebruikt. Zurich-Erstfeld per S-bahn en Erstfeld-Bellinzona met een regionale trein.
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
Het langeafstandsverkeer is inderdaad verdwenen, an sich is het een goed teken dat er nog treinen rijden want er zijn geluiden geweest om de hele berglijn te sluiten. In de zomer biedt de SBB trouwens nog een eenmaal daagse IR Zürich-Locarno, met panoramarijtuig en al. *O*
Re: Zwitserland boort zich door de Alpen
Ik heb gisteren een ritje gemaakt van Luzern naar Lugano door de nieuwe Gotthard-tunnel. Ik zat in een ICN en die ging behoorlijk hard. De reis duurde ruim 2 uur. Op het oude traject rijden dus IR's die in principe tussen Erstfeld en Bellinzona rijden. Maar er zijn ook IR's die doorgaan naar Lugano en zelfs Milaan. Heb vandaag in zo'n IR van Como naar Lugano gezeten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten