Pagina 1 van 1

Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 10:53
door mijack1985
Bericht dat Abellio de East Anglia franchise heeft gewonnen (oude Greater Anglia contract).

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 12:00
door reisthijs
Opmerkelijk is dat Abellio ook hier Flirts wil bestellen: dat wordt de eerst keer dat Stadler materieel levert aan de Britse markt.
Stadler and Bombardier to supply trains for Abellio East Anglia franchise

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 12:29
door Meltrain
Er worden 660 elektrische Aventra treinstellen geleverd (van Bombardier) en 383 diesel-elektrische Flirts.
Dit is pas de derde keer dat een bestelling voor door diesel aangedreven Flirts wordt gedaan.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 12:36
door Jultar
Treindelen, oftewel rijtuigen. Geen treinstellen.
Die Engelsen zijn goed in het mooier maken van de aantallen dan het werkelijk is ;)

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 12:50
door Meltrain
Bij de exacte aantallen staat inderdaad "cars" wat duidt op het aantal rijtuigen. Dat zie ik nu pas goed.
Ervoor werd gesproken over 1043 "vehicles" en dat vatte ik op als voertuigen oftewel treinstellen.

Maar het lijkt inderdaad om 1043 rijtigen te gaan. :wink:

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 19:49
door Michael 1988
In totaal worden er 169 treinstellen geleverd bestaande uit een totaal van 1043 rijtuigen. Stadler levert daarvan 20 elektrische Flirts van ieder 12 rijtuigen voor de luchthaven- en intercitylijnen en 38 elekttrsch-diesel Flirts waarvan 24 uit 4 rijtuigen en 14 uit 3 rijtuigen voor de regionale (stop) treinen. Bombardier levert 89 elektrische Aventra treinstellen bestaande uit 5 rijtuigen en 22 elektrische Aventra treinstellen bestaande uit 10 rijtuigen voor het voorstedelijk vervoer. Dit staat allemaal in het tabelletje halverwege het artikel.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: wo 10 aug 2016, 21:42
door Wubbo
Als ik dit optel kom ik op 1378 rijtuigen?

Edit: ik zie dat je wat hebt omgedraaid, er worden 89 vijfdelige Aventras geleverd, en 22 tiendelige.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: do 11 aug 2016, 00:36
door Michael 1988
Klopt. Typfoutje en is gewijzigd.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: do 11 aug 2016, 11:19
door Een Echte Heer
Het valt me op dat de nieuwe diesel elektrische flirts nog redelijk op het originele ontwerp lijken. Normaal past een fabrikant zijn zijn ontwerp aan aan de Britse markt. Kijk maar naar het verschil van een Arrvia Coradia in Nederland/Denemarken of eentje in Whales.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: do 11 aug 2016, 11:56
door reisthijs
De Intercity-Flirt op het plaatje heeft wel een aardig Britse neus gekregen, misschien krijgt de diesel variant dat ook wel, dit is vast nog geen definitief ontwerp. De standaard Flirt pas niet zo lekker in het Britse profiel denk ik zo.
Een Echte Heer schreef:Kijk maar naar het verschil van een Arrvia Coradia in Nederland/Denemarken of eentje in Whales.
Bij dit voorbeeld is er nou net geen sprake van een aangepast ontwerp, dat zijn gewoon twee verschillende ontwerpen.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: do 11 aug 2016, 14:32
door Jultar
Zo te zien is wel degelijk het ontwerp aangepast. Als je kijkt naar de vorm van het casco van de trein, dan zie je dat deze erg naar binnen buigt onderaan, wat ook bij andere treinen in Engeland het geval is. Ook het dak is aangepast en lijkt lager te zijn (de apparatuur steekt niet of vrijwel niet boven de rand uit) en de rand lijkt ook steiler naar binnen te staan, wat volgens mij ook overeen komt met het normale Britse profiel vrije ruimte.
Ik gok zomaar dat Stadler dit design ooit al voor de UK markt heeft bedacht (wellicht meegeboden voor nieuw materieel) en dat het nu eindelijk gebruikt gaat worden.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: do 11 aug 2016, 15:20
door Een Echte Heer
Het Intercity-Flirt ontwerp moet me een beetje denken aan het ontwerp van de Noorse Flirts. Deze waren ook bedoeld voor IC doeleinden en hadden ook een afwijkend ontwerp.

Re: Abellio East Anglia

Geplaatst: do 19 jan 2017, 19:21
door flipje
Nederlandse regels dwingen Abellio tot verkoop deel Greater Anglia

NS-dochter Abellio UK heeft een deel van de concessie Greater Anglia verkocht aan het Japanse spoorbedrijf Mitsui. De verkoop is nodig omdat minister Jeroen Dijsselbloem een limiet heeft gesteld aan de financiƫle middelen die NS mag investeren in de buitenlandse dochtermaatschappijen. Door een deel van de concessie te verkopen, kan Mitsui bijdragen aan de 1,4 miljard pond die Abellio beloofde te investeren in de concessie East Anglia.
Bron en lees verder