Je kan voor 'eerste klas luxe' ook zoiets doen:
Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Waarom trouwens niet iets zoals de business class stoelen in de luchtvaart? Die schuiven onderuit en zijn dan plat. Je krijgt een pyjama en een dekentje en je kan lekker slapen.
Je kan voor 'eerste klas luxe' ook zoiets doen:
Je kan voor 'eerste klas luxe' ook zoiets doen:
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Als je het zodanig wilt doen kun je net zo goed wanden tussen de stoelen zetten en het verkopen als een slaapcoupé.
De Kroaten waren erg lief voor mijn nachtrust hoor. (A)Aking schreef:DB ruig? Wel eens verder die richting uit geweest?
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Aardige website over slaaptreinen, ook met forum: http://www.wagonslits.de
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
Als het aan de NS en het Oostenrijkse spoorbedrijf ÖBB ligt, gaan er vanaf eind 2020 of eind 2021 weer slaaptreinen rijden van en naar Nederland. De vervoerders zijn van plan om de slaaptrein vanuit Düsseldorf, de Nightjet, door te laten rijden van en naar Amsterdam.
http://nos.nl/l/2236248
Als het aan de NS en het Oostenrijkse spoorbedrijf ÖBB ligt, gaan er vanaf eind 2020 of eind 2021 weer slaaptreinen rijden van en naar Nederland. De vervoerders zijn van plan om de slaaptrein vanuit Düsseldorf, de Nightjet, door te laten rijden van en naar Amsterdam.
http://nos.nl/l/2236248
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Goed nieuws, maar jammer dat het nog zo lang moet duren -o-
Moet qua profiel toch gewoon kunnen? Zal hoogstens om de locomotieven gaan?NOS schreef:Ook moeten de Oostenrijkers de treinen aanpassen voor gebruik op het Nederlandse spoor
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Denk dat het hoogstens om toelating van de rijtuigen zal gaan. Locomotieven zullen het probleem niet zijn, aangezien er genoeg zijn met de juiste toelatingen.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Er staan tot op heden locomotieven voor de trein die niet naar Nederland kunnen, dus dat moet logistiek aangepast worden.
Ook rijdt de trein van/naar Düsseldorf op het moment met autotransportwagens, dus ook daar moet een oplossing voor verzonnen worden. Ik neem tenslotte aan dat ÖBB het autovervoer wil behouden.
Ook rijdt de trein van/naar Düsseldorf op het moment met autotransportwagens, dus ook daar moet een oplossing voor verzonnen worden. Ik neem tenslotte aan dat ÖBB het autovervoer wil behouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Gewoon die autotransportwagons in Düsseldorf achterlaten.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Trek die autotransportwagens er met de loc (en mogelijk zelfs de rijtuigen "tot Düsseldorf") er af, hang er een nieuwe loc voor een hoppetaa! *O*
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Mogelijk zijn de rijtuigen niet geschikt voor een Zugsammelschiene met 1500V DC?Zugführer schreef:Goed nieuws, maar jammer dat het nog zo lang moet duren -o-Moet qua profiel toch gewoon kunnen? Zal hoogstens om de locomotieven gaan?NOS schreef:Ook moeten de Oostenrijkers de treinen aanpassen voor gebruik op het Nederlandse spoor
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
En opleiding is ook wel een dingetje natuurlijk.
🍉
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Want wat is er mis met NSI/DB personeel? Dat ging ten tijde van de CNL ook prima :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Dat personeel moet dan alsnog op cursus over het in te zetten materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Al het personeel ten tijde van de CNL is door DB op straat gezet...Aking schreef:Want wat is er mis met NSI/DB personeel? Dat ging ten tijde van de CNL ook prima :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Cursussen over het materieel zijn goedkoper dan opleidingen om in bepaalde landen treinen te mogen rijden.Daniel schreef:Dat personeel moet dan alsnog op cursus over het in te zetten materieel.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Het CNL/DBAZ-personeel misschien, het personeel van Fernverkehr en NSI dsat deze treinen reed cq als zugchef naar Emmerich/Keulen bracht werkt er gewoon nog hoor :YSuus schreef:Al het personeel ten tijde van de CNL is door DB op straat gezet...Aking schreef:Want wat is er mis met NSI/DB personeel? Dat ging ten tijde van de CNL ook prima :Y
En het lijkt mij dat het huidige personeel dat spul prima naar Emmerich mag brengen ipv Düsseldorf, en daar kun je er een NL zugchef en machinist op zetten *O*
Laatst gewijzigd door Aking op wo 13 jun 2018, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
In Nederland was er altijd een Nederlandse train manager aan boord die verantwoordelijk was. De rest van het personeel kwam inderdaad van DB. Zoiets zal ongetwijfeld hier ook gebeuren. Het personeel is er op het Duitse gedeelte immers al.
Edit: oh, de laatste jaren ook Duitse zugchefs, dat kan. Ik zit niet bij NS Int, dus heb alleen de ervaring van toen de treinen nog door mijn toenmalige standplaats Arnhem/Nijmegen werd gereden :-)
Hoe vaak je dan niet 's ochtends vroeg met de losse 1700 naar Emmerich reed om vervolgens gebeld te worden: 'anderhalf uur vertraging'... :)
Edit: oh, de laatste jaren ook Duitse zugchefs, dat kan. Ik zit niet bij NS Int, dus heb alleen de ervaring van toen de treinen nog door mijn toenmalige standplaats Arnhem/Nijmegen werd gereden :-)
Hoe vaak je dan niet 's ochtends vroeg met de losse 1700 naar Emmerich reed om vervolgens gebeld te worden: 'anderhalf uur vertraging'... :)
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Welk materieel wordt er nu door de Oostenrijkers ingezet?Zugführer schreef:Goed nieuws, maar jammer dat het nog zo lang moet duren -o-Moet qua profiel toch gewoon kunnen? Zal hoogstens om de locomotieven gaan?NOS schreef:Ook moeten de Oostenrijkers de treinen aanpassen voor gebruik op het Nederlandse spoor
En autowagons konden we toch altijd lossen in Den Bosch, of is dat inmiddels ook al gesaneerd?
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Dat staat op de klem, maar is in theorie nog in dienst. Belangrijker is wel dat Den Bosch niet op de route ligt, en dus niet handig is voor de Nightjet. Als je gaat overwegen om auto's te verladen in Nederland (wat met de opkomst van elektrische auto's niet eens zo'n gek idee is, omdat je die niet in één ruk naar de andere kant van Europa kan rijden), is het een optie om te kijken wat er aan ruimte overblijft op de Amsterdamse Dijksgracht of Zaanstraat na alle aanpassingen in de komende jaren.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Een Taurus II (1116) of Taurus III (1216) met rijtuigen types Bmz, Bbmvz, Bcmz, WLABmz en autotransportwagens type DDm.playertwo schreef:Welk materieel wordt er nu door de Oostenrijkers ingezet?
Een aantal van de rijtuigen zullen waarschijnlijk wel Nederland in mogen, want ex-DB CNL. De locomotieven kunnen de Nederlandse spanning niet aan en DDm weet ik niet wat de toelating is, maar volgens mij is het niet de intentie die over de grens mee te nemen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Als hij überhaupt al opgediend wordt...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Och, volgens mij alleen verschil van mening over het jaartal: 2020 of 2021. (A)
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Er zit wel meer verschil in. ÖBB wil überhaupt niet bevestigen dat er een verlenging naar Amsterdam komt. Kennelijk heeft NS wat voor haar beurt gesproken, waarschijnlijk omdat de PR-afdeling van NS graag een persbericht naar buiten wou brengen vanwege het sentiment in de Nederlandse media dat internationaal spoorvervoer meer een alternatief moet worden voor vliegverkeer. Beetje amateuristisch van NS in mijn ogen, want zoiets naar buiten te brengen zonder instemming van de gesprekspartner wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd.
Het is trouwens de tweede keer in korte tijd dat NS een scheve schaats schaatst met het communiceren rond internationale verbindingen. Eerder hetzelfde met de paspoortcontroles in Amsterdam en Rotterdam voor de Eurostar Amsterdam - Londen, die er volgens NS direct zouden komen maar wat kennelijk ook nog niet geregeld was met het ministerie van Veiligheid en Justitie. Die laten NS nu ook nog een tijdje wachten.
Het is trouwens de tweede keer in korte tijd dat NS een scheve schaats schaatst met het communiceren rond internationale verbindingen. Eerder hetzelfde met de paspoortcontroles in Amsterdam en Rotterdam voor de Eurostar Amsterdam - Londen, die er volgens NS direct zouden komen maar wat kennelijk ook nog niet geregeld was met het ministerie van Veiligheid en Justitie. Die laten NS nu ook nog een tijdje wachten.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Volgens mij stond er alleen in het bericht "NS wil OBB helpen om" - als, lucht en leegte want stel je voor dat NS zelf slaaprijtuigen zou aanschaffen ;)
Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.
Volgens mij gaat het eerder over een percentueel verschil. Het NOS-artikel zegt dat het nog niet honderd procent zeker is dat de nachttrein er komt, en de ÖBB weet er ongeveer 0% van.Durashift schreef:Och, volgens mij alleen verschil van mening over het jaartal: 2020 of 2021. (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten