Pagina 5 van 5

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: vr 22 feb 2019, 23:20
door Z2N
Eerder vandaag kreeg ik een mailtje van het NS Panel, en enkele vragen waren ditmaal veelzeggend: :D
Afbeelding

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: vr 22 feb 2019, 23:49
door Suus
Het was toch bekend dat NS en ÖBB dat onderzoeken, dat heeft zelfs bij de nieuwsberichten op de site van NS gestaan. ÖBB is alleen in afwachting van nieuw materieel, vandaar dat het niet snel gerealiseerd is.

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: vr 22 feb 2019, 23:57
door Z2N
De huidige rijtuigen mogen Nederland niet in?

Maargoed, een deel van de vragen ging ook over tarieven. En bij mij werden tarieven gevraagd van tussen de 50 en 70 euro voor een zitplaats. Ik hoop niet dat dat inderdaad overwogen wordt, daar moet dan nog de toeslag voor couchette overheen. :roll:

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: za 23 feb 2019, 00:07
door Suus
Het meeste zal wel RIC-toelating hebben, maar materieel moet je wel hebben, er is geen oneindige voorraad bij de ÖBB :wink:

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: za 23 feb 2019, 00:21
door Z2N
Het gaat om een verlenging van de huidige verbinding. Hoe heb je dan meer materieel nodig? :')

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: za 23 feb 2019, 00:39
door Suus
De huidige trein verlengen zou een aankomst rond 11:00 op Amsterdam Centraal betekenen, dat is niet aantrekkelijk voor een nachttrein. Je kan wel iets met de trein schuiven, maar je bent verbonden aan de nachtelijke rangeeractiviteiten in Nürnberg. Bovendien bestaat een deel van de huidige trein uit autotransportwagens, die de maximale lengte en dus capaciteit van de trein beperken. Dus zal ÖBB iets moeten verzinnen waardoor Amsterdam wel een aantrekkelijke bestemming is en waarbij de extra reizigers ook in de trein passen. Dat vereist of meer treinen of een andere dienstopzet, in beide gevallen vergt dat sowieso meer materieel dan nu beschikbaar is.

Dus niks :') , gewoon logisch redeneren.

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: za 23 feb 2019, 01:19
door Z2N
Als NS het niet zo zou doen zou het mij niet zo bevraagd zijn. Ik ben ook bevraagd over voor mij prettige aankomst- en vertrektijden (bij die eerste ging dat tot vrij laat in de morgen), en zelfs over autotransport.

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: za 23 feb 2019, 09:21
door en-es
Een nachttrein Amsterdam-München heeft eigenlijk alleen zin als je dezelfde tijden gebruikt als voorheen. Dus een aparte trein.

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: za 23 feb 2019, 11:27
door Statler Rail
ÖBB en NS willen eigenlijk subsidie van het ministerie voor het rijden van die nachttrein. Als ze nu al zouden gaan rijden, dan kunnen ze dat natuurlijk wel vergeten.

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 23:16
door Durashift
28 juni a.s. kan je mee met de Jazz nachttrein vanuit R'dam, via A'dam, naar Berlijn.

http://jazznightexpress.nl/

Leuk om te lezen. Het kost best wel wat geld..
Initiatiefnemers hebben een OV achtergrond.

Ik hoorde erover op de radio (1), zaterdagochtend.

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 23:22
door Aking
Die zingt al een redelijke tijd rond, en op de Facebookpagina van NS International kun je er zelfs kaartjes voor winnen *O*

Re: Einde van de slaaptrein van en naar Nederland.

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 23:43
door en-es
Vorig jaar september werd het al genoemd in kort buitenlands nieuws.