Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Vanwege personeelsgebrek voorlopig tot 2017 "Zweistundentakt" met een trein, aangevuld met bussen tussen Venlo en Mönchengladbach.
http://www.eurobahn.de/aktuelles/maas-r ... aussichtl/
http://www.eurobahn.de/aktuelles/maas-r ... aussichtl/
Laatst gewijzigd door Dennenboom op di 13 dec 2016, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Whut? :')
Hebben ze het nummer van Randstad niet of? (A)
Hebben ze het nummer van Randstad niet of? (A)
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Eurobahn zat altijd al vrij krap in de machinisten die naar Venlo mogen rijden. Sinds 11 december rijdt Eurobahn ook de Thalys tussen Aachen en Dortmund, waar nu een deel van de machinisten die naar Venlo mogen rijden voor aan het werk is. En dan krijg je een machinistentekort...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
meer personeel ervoor geschikt maken??
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Gaat nog leuk worden als ze volgend jaar ook naar Hengelo moeten rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Waar slaat dat nou weer op? :oSuus schreef:Sinds 11 december rijdt Eurobahn ook de Thalys tussen Aachen en Dortmund,
Ook het huidige tekort is slechts tijdelijk, dus ik ga ervan uit dat er dan wel genoeg machinisten zijn. Sowieso worden de machinisten van de huidige vervoerder (toch?) overgenomen en ik neem aan dat Eurobahn er wel aan denkt om die machinisten dan ook een cursus te laten wilgen om naar Nederland te mogen rijden.Erno-BE schreef:Gaat nog leuk worden als ze volgend jaar ook naar Hengelo moeten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Nog nooit een Franse baas gehad? :DMeltrain schreef:Waar slaat dat nou weer op? :oSuus schreef:Sinds 11 december rijdt Eurobahn ook de Thalys tussen Aachen en Dortmund,
Eurobahn = Keolis = 70% SNCF
Thalys = 62% SNCF
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Heb een tijd geleden al eens meegemaakt dat in Venlo de trein plotseling door een bus vervangen werd tussen Venlo en Viersen. En terug.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
En dat weten ze waarschijnlijk pas sinds gisteren waardoor ze er vandaag achter zijn gekomen? Klinkt als slechte planning.Suus schreef:Eurobahn zat altijd al vrij krap in de machinisten die naar Venlo mogen rijden. Sinds 11 december rijdt Eurobahn ook de Thalys tussen Aachen en Dortmund, waar nu een deel van de machinisten die naar Venlo mogen rijden voor aan het werk is. En dan krijg je een machinistentekort...
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Beetje laat om daar nu pas achter te komen. De trein rijdt nu 1x/2uur, de stopbus ook 1x/2uur en de snelbus tussen Mönchengladbach en Venlo ook 1x/2uur.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Sinds bekend werd dat Eurobahn werkzaamheden voor Thalys zou gaan uitvoeren gingen er al geruchten dat er ergens een tekort zou ontstaan, alleen zoiets zal een bedrijf altijd ontkennen totdat het probleem daadwerkelijk optreed.Wubbo schreef:En dat weten ze waarschijnlijk pas sinds gisteren waardoor ze er vandaag achter zijn gekomen? Klinkt als slechte planning.Suus schreef:Eurobahn zat altijd al vrij krap in de machinisten die naar Venlo mogen rijden. Sinds 11 december rijdt Eurobahn ook de Thalys tussen Aachen en Dortmund, waar nu een deel van de machinisten die naar Venlo mogen rijden voor aan het werk is. En dan krijg je een machinistentekort...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
De opdrachtgever, VRR, is trouwens woedend: http://mediencenter.vrr.de/asset/pm_161 ... obahn_.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Terecht!Suus schreef:De opdrachtgever, VRR, is trouwens woedend
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Het komt er op neer (als ik het goed begrijp) dat de Eurobahn in de periode van 2012 tot 2014 ook al last had van verstoringen door een tekort aan personeel. Nu het voorval weer voordoet vind de VRR dat totaal niet acceptabel, omdat ze in die jaren al genoeg hadden kunnen doen om hun personeelstekorten op te vullen.Suus schreef:De opdrachtgever, VRR, is trouwens woedend: http://mediencenter.vrr.de/asset/pm_161 ... obahn_.pdf
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Da kost geld jonguh!
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Het rijden van een bontjassentrein levert nu eenmaal meer op dan ÖPNV. VRR moet gewoon terugslaan met een forse boete i.p.v. harde woorden die Keolis/SNCF niets doen.Suus schreef:De opdrachtgever, VRR, is trouwens woedend: http://mediencenter.vrr.de/asset/pm_161 ... obahn_.pdf
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Volgensmij is dit in Duitsland vaker dat er OV uitvalt door structurele tekorten.
Bij Aseag vielen zelfs 2 jaar geleden structureel ritten uit.
Ze werden ook nietjes gepubliceerd hoor.
Knullig is het wel.
Bij Aseag vielen zelfs 2 jaar geleden structureel ritten uit.
Ze werden ook nietjes gepubliceerd hoor.
Knullig is het wel.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Overigens rijden alle treinen van/naar Venlo als pendel Venlo-Mönchengladbach.Aankomst en vertrek in Mönchengladbach op spoor 8,het perron van de S8.(spoor 9)
Hierdoor zijn zowel spoor 8 als spoor 7 lang bezet in Mönchengladbach:Spoor 8 50 minuten en spoor 7 20 minuten.
Ik had overigens eerder verwacht dat de spits RE8 Koln-Kaldenkirchen tijdelijk zou worden doorgelegd naar Venlo,maar ik denk dat men dat niet wil omdat het een trein van DB is,en het probleem een intern Eurobahn probleem is.(hebben die n-wagen en loc 111 overigens nog wel toegang in venlo?)
Hierdoor zijn zowel spoor 8 als spoor 7 lang bezet in Mönchengladbach:Spoor 8 50 minuten en spoor 7 20 minuten.
Ik had overigens eerder verwacht dat de spits RE8 Koln-Kaldenkirchen tijdelijk zou worden doorgelegd naar Venlo,maar ik denk dat men dat niet wil omdat het een trein van DB is,en het probleem een intern Eurobahn probleem is.(hebben die n-wagen en loc 111 overigens nog wel toegang in venlo?)
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Als Eurobahn zelf al te weinig bevoegd personeel voor Venlo heeft dan zal dat met het personeel van de RE8 waarschijnlijk ook wel zijn.
Als het specifiek gaat over personeel dat naar Venlo kan rijden had Eurobahn er ook voor kunnen kiezen een machinist de hele dag Venlo - Kaldenkirchen te laten pendelen.
Als het specifiek gaat over personeel dat naar Venlo kan rijden had Eurobahn er ook voor kunnen kiezen een machinist de hele dag Venlo - Kaldenkirchen te laten pendelen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Als er te weinig personeel is om op Venlo te rijden, kon men beter 1x/2 uur Venlo-Hamm en 1x/2 uur Kaldenkirchen-Hamm aanbieden, met een aanvullende pendelbus Venlo-Kaldenkirchen. Nu zijn reizgers tussen Kaldenkirchen en Mönchengladbach het slachtoffer van een probleem in het internationaal treinverkeer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Dit had gewoon makkelijk voorkomen kunnen worden en is op geen ene manier goed te praten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Het feit dat Eurobahn niet kiest voor keren in Kaldenkirchen geeft volgens mij ook aan dat het tekort niet alleen in geschikte machinisten voor het deel naar Nederland zit. Keren in Kaldenkirchen kan namelijk met hetzelfde aantal machinisten. Met keren in Mönchengladbach wordt een machinist uitgespaard. En grote kans dat de VRR een stuk minder fel had gereageerd als alleen Venlo - Kaldenkirchen zou worden verbust.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Deels heb je gelijk, maar ik vraag me af of DB Netz zit te wachten op een bezet doorgaand spoor in Kaldenkirchen voor 20/60 minuten per uur. Dat kan ook meespelen in het besluit om in Mönchengladbach te keren.
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Liggen die douanesporen daar niet meer dan?
Re: Eurobahn rijdt voorlopig minder vaak naar Venlo
Er zou misschien nog een doodlopend kopspoortje kunnen liggen tussen stationsgebouw en het eerste perron, verder sta je er als je er langs een perron wil staan aardig in de weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten