Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Weet niet of iemand dit al gezien heeft maar kwam dit (van ongeveer een maandje geleden) net tegen toen ik aan het internetten was
Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden’
De staatsspoorwegen in Italië zouden overwegen de door NS afgewezen Fyra-treinen te kopen van Finmeccanica.
De door NS afgewezen Fyra-hogesnelheidstreinen gaan mogelijk binnenkort rijden in Italië. Volgens de gespecialiseerde website Ferrovie.it zijn de Italiaanse spoorwegen met het bedrijf Finmeccanica in onderhandeling over de aankoop.
Van de zestien Fyra-treinen die NS had besteld, waren er eind 2012 negen in Nederland afgeleverd. Ze waren een maand in bedrijf toen ze alsnog ondeugdelijk werden bevonden. Na een juridische procedure is in maart 2014 afgesproken dat de fabrikant, AnsaldoBreda, de treinen zou terugnemen. De eerste V250 Fyra, zoals de ruim 200 meter lange treinen officieel heten, kwam in september 2014 weer terug in Italië.
AnsaldoBreda is in november vorig jaar door moederbedrijf Finmeccanica verkocht aan Hitachi Rail Italy. Maar de Fyra’s die na terugkeer in Italië door de ingenieurs van AnsaldoBreda zijn aangepast, zijn eigendom gebleven van Finmeccanica. Die probeert daar een koper voor te vinden. Eerdere suggesties in de Italiaanse pers dat de Turkse spoorwegen belangstelling zouden hebben, bleken voorbarig.
Volgens Ferrovie.it zijn er al tests gedaan met de Fyra, onder andere op het traject Milaan-Turijn. Italië heeft een goed functionerend hogesnelheidsnetwerk. Daarop rijden zowel de staatsspoorwegen (FS) als de particuliere concurrent Nuovo Trasporto Viaggiatori. Op een aantal trajecten, zoals Roma-Napels, liggen de snelheden rond 300 kilometer per uur of hoger. Maar FS zet ook treinen in die niet boven de 250 km komen, de maximumsnelheid van de Fyra.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/fy ... 0-a1535693
Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden’
De staatsspoorwegen in Italië zouden overwegen de door NS afgewezen Fyra-treinen te kopen van Finmeccanica.
De door NS afgewezen Fyra-hogesnelheidstreinen gaan mogelijk binnenkort rijden in Italië. Volgens de gespecialiseerde website Ferrovie.it zijn de Italiaanse spoorwegen met het bedrijf Finmeccanica in onderhandeling over de aankoop.
Van de zestien Fyra-treinen die NS had besteld, waren er eind 2012 negen in Nederland afgeleverd. Ze waren een maand in bedrijf toen ze alsnog ondeugdelijk werden bevonden. Na een juridische procedure is in maart 2014 afgesproken dat de fabrikant, AnsaldoBreda, de treinen zou terugnemen. De eerste V250 Fyra, zoals de ruim 200 meter lange treinen officieel heten, kwam in september 2014 weer terug in Italië.
AnsaldoBreda is in november vorig jaar door moederbedrijf Finmeccanica verkocht aan Hitachi Rail Italy. Maar de Fyra’s die na terugkeer in Italië door de ingenieurs van AnsaldoBreda zijn aangepast, zijn eigendom gebleven van Finmeccanica. Die probeert daar een koper voor te vinden. Eerdere suggesties in de Italiaanse pers dat de Turkse spoorwegen belangstelling zouden hebben, bleken voorbarig.
Volgens Ferrovie.it zijn er al tests gedaan met de Fyra, onder andere op het traject Milaan-Turijn. Italië heeft een goed functionerend hogesnelheidsnetwerk. Daarop rijden zowel de staatsspoorwegen (FS) als de particuliere concurrent Nuovo Trasporto Viaggiatori. Op een aantal trajecten, zoals Roma-Napels, liggen de snelheden rond 300 kilometer per uur of hoger. Maar FS zet ook treinen in die niet boven de 250 km komen, de maximumsnelheid van de Fyra.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/fy ... 0-a1535693
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Er is iemand die die stellen (bij gebrek aan beter woord) wil kopen? Zit er ook garantie op dat ze heel blijven?
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Waarom zouden het geen stellen zijn?
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
CamiileKreemers bedoelt dat het vooral herstellen zijn, denk ik zo (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
nee, bedoel toch echt stellen in de manier van treinstellen. Ik mag toch hopen dat ze wel hersteld zijn in de tussentijd.
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Ik denk dat er niet zo heel veel kapot is geweest. Het probleem is alleen dat ieder stel op zn eigen manier samrngesteld is en dat dat niet altijd even netjes is gedaan. De treinen zijn gewoon veilig en na een second opinion is gezegd dat het ontwerp in principe ook voldoet voor het type trein.
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Kwam vandaag nog meer berichten over de Fyra tegen.
http://www.treinreiziger.nl/tot-21-milj ... koop-fyra/
http://www.treinreiziger.nl/tot-21-milj ... koop-fyra/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Schopje van dit topic, want de koop van 17 V250 treinstellen is rond, inclusief 5 jaar onderhoud, met opie op nog 5 jaar onderhoud:
Publicatieblad Europese overheidsaanbestedingen
Presentatie V250 in Trenitalia uitvoering in oktober op de Expo Ferroviaria 2017 in Milaan, bron (Italiaans) via Somda.
Publicatieblad Europese overheidsaanbestedingen
Presentatie V250 in Trenitalia uitvoering in oktober op de Expo Ferroviaria 2017 in Milaan, bron (Italiaans) via Somda.
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Goed nieuws, denk ik.
Dusss, NS kan nu voor V250 trein 7,8 en 9 wat €'s tegemoet zien?
Of ook over die andere 8, welke nooit zijn afgeleverd..
Dusss, NS kan nu voor V250 trein 7,8 en 9 wat €'s tegemoet zien?
Of ook over die andere 8, welke nooit zijn afgeleverd..
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
NS krijgt € 20 miljoen, aldus het AD: https://www.ad.nl/economie/fyra-krijgt- ... ~a27c1c39/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Dat stond toch ook al in het stukje van Treinreiziger (zie hierboven) uit maart (half jaar geleden), dat toen niet door de landelijke pers is opgepakt.
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
De eerste V250 treinstel heeft een nieuw kleurtje gekregen:
Ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen :)
Edit: is de afbeelding nu wel te zien?
Foto afkomstig van Twitter
Ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen :)
Edit: is de afbeelding nu wel te zien?
Foto afkomstig van Twitter
Laatst gewijzigd door flipje op vr 08 dec 2017, 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Ben ik de enige die geen afbeelding ziet?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Ik zie hem wel, denk dat hij nog wel wat aankleding krijgt toch? Maar dit is al veel beter dan de fyra huisstijl, waar Ik sowieso geen fan van was.
Bij twijfel altijd klagen
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Blijft een stofzuiger
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Dan heb ik liever een Miele _O-
Bij twijfel altijd klagen
Re: Fyra-trein kan op hogesnelheidsnet Italië gaan rijden
Kruimeldiefwebguy schreef:Blijft een stofzuiger
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten