DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Na een aanbesteding zijn de meeste stoptreindiensten in Saarland nu aan DB Regio en Vlexx toegekend. Beide deelnetten gaan in december 2019 in voor een periode van vijftien jaar.
Deelnet 1 van de concessie is toegekend aan DB Regio, die de volgende lijnen zal rijden:
RB 70 Merzig - Saarbrücken - Homburg - Kaiserslautern. Soms wordt van/naar Trier gereden.
RB 71 Trier - Merzig - Saarbrücken - Homburg. Soms wordt van/naar Schweich gereden.
In december 2020 zal de spoorlijn op de westoever van Trier heropenen. De volgende lijn wordt op dat moment aan deelnet 1 toegevoegd:
RB 84 Trier Hafenstraße - Konz - Saarburg. Trier Hafenstraße ligt tussen de huidige stations Pfalzel en Ehrang.
DB Regio gaat de concessie rijden met treinstellen type Alstom Coradia Continental in de huisstijl van Rheinland-Pfalz met daarbij rood als eigen kleurtoevoeging. Klik hier voor een impressie.
Deelnet 2 van de concessie is toegekend aan Vlexx, die de volgende lijnen zal rijden:
RB 72 Saarbrücken - Illingen - Lebach-Jabach
RB 73 Saarbrücken - Neunkirchen - Neubrücke
RB 74 Illingen - Neunkirchen - Homburg
RB 76 Homburg - Neunkirchen - Saarbrücken
Vlexx gaat de concessie rijden met treinstellen type Bombardier Talent 3 in de huisstijl van Rheinland-Pfalz met daarbij blauw als eigen kleurtoevoeging. Omdat de spoorlijn naar Lebach-Jabach nog niet geëlektrificeerd is tussen Illingen en Lebach zal deze lijn tot waarschijnlijk 2024 worden gereden met Siemens Desiro Classic. Klik hier voor een impressie.
Deelnet 1 van de concessie is toegekend aan DB Regio, die de volgende lijnen zal rijden:
RB 70 Merzig - Saarbrücken - Homburg - Kaiserslautern. Soms wordt van/naar Trier gereden.
RB 71 Trier - Merzig - Saarbrücken - Homburg. Soms wordt van/naar Schweich gereden.
In december 2020 zal de spoorlijn op de westoever van Trier heropenen. De volgende lijn wordt op dat moment aan deelnet 1 toegevoegd:
RB 84 Trier Hafenstraße - Konz - Saarburg. Trier Hafenstraße ligt tussen de huidige stations Pfalzel en Ehrang.
DB Regio gaat de concessie rijden met treinstellen type Alstom Coradia Continental in de huisstijl van Rheinland-Pfalz met daarbij rood als eigen kleurtoevoeging. Klik hier voor een impressie.
Deelnet 2 van de concessie is toegekend aan Vlexx, die de volgende lijnen zal rijden:
RB 72 Saarbrücken - Illingen - Lebach-Jabach
RB 73 Saarbrücken - Neunkirchen - Neubrücke
RB 74 Illingen - Neunkirchen - Homburg
RB 76 Homburg - Neunkirchen - Saarbrücken
Vlexx gaat de concessie rijden met treinstellen type Bombardier Talent 3 in de huisstijl van Rheinland-Pfalz met daarbij blauw als eigen kleurtoevoeging. Omdat de spoorlijn naar Lebach-Jabach nog niet geëlektrificeerd is tussen Illingen en Lebach zal deze lijn tot waarschijnlijk 2024 worden gereden met Siemens Desiro Classic. Klik hier voor een impressie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Hoewel ik geen grote fan ben van de Talent 2 (of 3 in dit geval, maar uiterlijk is die hetzelfde), vind ik hem in de kleuren van Vlexx nog best aardig. :)
Maar wat is en blijft die Coradia Continental toch een lelijk ding. :N
Maar wat is en blijft die Coradia Continental toch een lelijk ding. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Ik vind beide treinen (Talent 3 en Coradia Continental) wel wat hebben eerlijk gezegd. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Ik vind de Coradia Continental geen mooie trein, ook niet in het echt. Dat ze ook nog eens in de meest bizarre kleurstellingen worden besteld maakt het er echt niet beter op (zwart-paars, groen-grijs, really?). Dat de trein ook nog eens kleine raampjes heeft maakt het ook geen fijne trein om mee te reizen, ze voelen heel benauwd aan. Ze zijn blijkbaar wel goedkoop, want ze worden nu toch regelmatig besteld.
Het uiterlijk van de Talent 2 was in het begin ook wennen en is, mits voorzien van de juiste inrichting, voor de reiziger ook nog wel een prettige trein om mee te reizen. Wat er nu precies anders is aan de Talent 3 is mij nog niet helemaal duidelijk.
Het uiterlijk van de Talent 2 was in het begin ook wennen en is, mits voorzien van de juiste inrichting, voor de reiziger ook nog wel een prettige trein om mee te reizen. Wat er nu precies anders is aan de Talent 3 is mij nog niet helemaal duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Wat ik ervan begreep, is dat de Talent 3 breder is:
Bron: Railway GazetteThe Talent 3 has a wider carbody, allowing up to 50% more seating than the earlier generation, with lower floors and wider doorways to speed up boarding and alighting times.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Waarom ze nou in het Saarland in de huisstijl van RLP gaan rijden mag Joost weten...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Ik heb nog nooit met de Coradia Continental gereisd, dus daar kan ik helaas niet over oordelen. Misschien beetje off-topic: Maar rijden ze ergens dichtbij de grens met Nederland?Suus schreef:Dat de trein ook nog eens kleine raampjes heeft maakt het ook geen fijne trein om mee te reizen, ze voelen heel benauwd aan. Ze zijn blijkbaar wel goedkoop, want ze worden nu toch regelmatig besteld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Ja, ze rijden op de S8 Mönchengladbach - Düsseldorf - Wuppertal - Hagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Zelf één keer met dat type trein gereisd en vond ze eerlijk gezegd nog verrassend comfortabel (dat idee had ik nog niet echt bij het zien van de stoelen). Niet bepaald een onprettige trein ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: DB Regio en Vlexx verdelen Saarland
Vlexx heeft 21 Talent3 besteld: http://www.railwaygazette.com/news/news ... order.html
Ik heb nog geen specifiek bericht gezien hoeveel treinstellen DB Regio heeft besteld.
Ik heb nog geen specifiek bericht gezien hoeveel treinstellen DB Regio heeft besteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten