http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-merk ... -a3067095/
Open vld, wil dat Antwerpen zijn eigen beslissingen kan maken om het openbaar vervoer te regelen zoals in Nederland.
Wat zijn jullie ervaringen er mee (beter/slechter)?
Antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Re: antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Als ik kijk naar bijvoorbeeld het OV-bureau Groningen-Drenthe of TfL in Londen, zeg ik doen! Dan wordt de reiziger weer belangrijker dan de winst. In GD wordt momenteel goed beleid gevoerd, een commerciële vervoerder zou uit zichzelf nooit een investering doen zoals is gedaan voor Q-link.
Basislijn
Re: antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Heb het altijd al typisch gevonden dat 1 vervoersbedrijf verantwoordelijk is voor respectievelijk heel Vlaanderen (m.u.v. Brussel) en Wallonië.
Re: antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Is het autistisch als ik dit topic al niet serieus neem omdat 't stad geen hoofdletter waard is?
Re: antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Ja. Autistisch 3.0.
Re: antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Voor de regionalisering van het tram- en busvervoer had België zeven vervoerders. Bij de regionalisering heeft elk gewest één vervoerder gekregen.n-evo schreef:Heb het altijd al typisch gevonden dat 1 vervoersbedrijf verantwoordelijk is voor respectievelijk heel Vlaanderen (m.u.v. Brussel) en Wallonië.
Voor de regionalisering had je:
NMVB - SNCV (landelijk)
MIVB - STIB (Brussel)
MIVA (Antwerpen)
MIVG (Gent)
STIL (Luik)
STIV (Verviers)
STIC (Charleroi)
De NMVB is opgesplitst in twee delen, waarna het Nederlandstalige gedeelte samen met de MIVA en MIVG VVM De Lijn is geworden.
Het Franstalige gedeelte is samen met de STIL, STIV en STIC SRWT geworden, die de handelsnaam TEC voert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Antwerpen wil eigen openbaar vervoer
Ik vind het stukje van Philippe de Backer nogal ondoorgrondelijk. Volgens mij weet hij niet wat hij wil. Ik denk dat de ontwikkeling naar een vervoersregio (vergelijkbaar met de Stadsregio in Nederland die de opdrachtgever is van het openbaar vervoer) wel valt toe te juichen. Dat zou Antwerpen dan best met haar buurgemeenten kunnen doen, zodat je stedelijk en regionaal georienteerd vervoer goed op elkaar kan afstemmen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten