Abellio Niederrhein-netz

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 2622
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor dennistd » Di 07 Feb 2017, 16:08

Aangezien er nog geen topic is over de Abellio-concessie Niederrhein hier een topic.

De concessie loopt van december 2016 tot december 2028, een periode van twaalf jaar dus. Op dit moment zijn er drie lijnen:
RE 19 Rhein-IJssel-Express (Düsseldorf - Duisburg - Oberhausen - Wesel - Emmerich - Arnhem) (Emmerich-Arnhem vanaf 6 april 2017)
RB 32 Der Bocholter (Wesel - Bocholt) (wordt na gereedkomen elektrificatie een vleugeltrein van de RE 19 van/naar Düsseldorf
RB 35 Emscher-Niederrhein-Bahn (Wesel – Oberhausen – Duisburg – Krefeld – Mönchengladbach)

Op de RB 32 worden tijdelijk Alstom Lint41's ingezet. Op de RE 19 en RB 35 worden nieuwe treinen ingezet van Stadler, type FLIRT3.
Afbeelding

De belangrijkste lijn is voor ons (prijsbewuste) Nederlanders de RE 19, waarmee er na jaren weer een goedkope railverbinding vanaf Arnhem en Zevenaar naar Duitsland is. Tot 6 april 2017 is het alternatief de (dure) ICE of omreizen via Enschede of Venlo. Station Elten opent in de toekomst.
Afbeelding

De RE 19 rijdt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat een uursdienst tussen Arnhem en Düsseldorf, vanaf Emmerich aangevuld met enkele spitsversterkers. In Nederland wordt er gestopt op Arnhem en Zevenaar, daarna tot Duisburg Hbf op elk station en dan tot Düsseldorf Hbf alleen op station Düsseldorf Flughafen. De reistijd Arnhem-Düsseldorf bedraagt ongeveer een uur en veertig minuten.
Afbeelding

Op het binnenlandse deel zijn de normale Nederlandse kaartjes geldig, inclusief de OV-chipkaart (inchecken bij Arriva/Breng). Grensoverschrijdende kaartjes (tegen VRR-tarief) zijn te koop bij de kaartautomaten die op Zevenaar en Arnhem geplaatst gaan worden. Naast het VRR-tarief zijn ook kaartjes tegen NRW-tarief en DB-tarief geldig, aldus deze email die ik als reactie van de Abellio-klantenservice ontving:
Spoiler: show
Sehr geehrter Herr dennistd,

vielen Dank für Ihre E-Mail vom 06.02.2017 an Abellio.

Im kompletten Niederrhein-Netz inklusive grenzüberschreitender Verkehr zwischen Deutschland und den Niederlanden werden folgende Tickets anerkannt:

VRR-Tarif
NRW-Tarif
BB DB-Tarif

Im Niederländischen Binnenverkehr zwischen Arnhem und Zevenaar wird die OV-Chipkaart NL anerkannt.
Für weitere Fragen stehen wir Ihnen rund um die Uhr unter der Telefonnummer 0800-2235546 (kostenfrei) zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen,

Kundenmanagement
Abellio Rail NRW GmbH


Om de poortjes in Arnhem te openen kun je de barcode op het Duitse ticket gebruiken. Als deze er niet op zit kun je bij de VRR-ticketautomaat in Arnhem een barcode ophalen. Vanuit Duitsland kun je een keycard krijgen bij de conducteur. (bron)
Laatst gewijzigd door dennistd op Di 07 Feb 2017, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6244
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor regenmaker » Di 07 Feb 2017, 17:18

Je moet ook nog even vermelden dat station Emmerich-Elten (op het kaartje als Elten) pas in de toekomst wordt geopend. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 14 juli 2018)
Wijzigingen Düsseldorf, 29 augustus 2018.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36942
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Suus » Di 07 Feb 2017, 17:40

Staat toch op het kaartje?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6244
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor regenmaker » Di 07 Feb 2017, 17:45

Het station wordt volgens mij niet vanaf de start (6 april of juni 2017 zoals op het kaartje) al opgeleverd.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 14 juli 2018)
Wijzigingen Düsseldorf, 29 augustus 2018.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 4997
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Chrysa » Di 07 Feb 2017, 17:47

Het staat wel op het kaartje, maar ik kan het niet lezen, zo klein is het.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7589
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Aking » Di 07 Feb 2017, 17:50

"Station Elten vanaf een later tijdstip"
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6244
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor regenmaker » Di 07 Feb 2017, 17:59

Ja, het staat er super klein inderdaad. :')
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 14 juli 2018)
Wijzigingen Düsseldorf, 29 augustus 2018.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor isadora » Di 07 Feb 2017, 18:10

Prima te lezen hoor, dat kaartje.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2922
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor cassie127 » Di 07 Feb 2017, 18:40

Weer een extra mogelijkheid om makkelijk en snel (en goedkoop :mrgreen:) in het ruhrgebied te komen *O* ... Met de RB 51 of 64 doe je er toch vrij lang over -o-
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9379,9 km (31-05) Bus: 717,5 km (31-05)

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6244
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor regenmaker » Di 07 Feb 2017, 18:44

De RE19 is wel een van de snelste routes voor een groot gedeelte van Nederland om met een regionale trein in het Ruhrgebied te komen. De RE13 vanuit Venlo is nog een heel stuk reizen en de RB51 en RB64 gaan ergens heen waar je niet heen wilt. :P
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 14 juli 2018)
Wijzigingen Düsseldorf, 29 augustus 2018.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2922
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor cassie127 » Di 07 Feb 2017, 18:46

Denk dat ik in de zomervakantie daarvan ook wel een paar keer gebruik van ga maken...Als ik nu mijn ouders lief aan kijk willen ze mij nog wel eens naar Rheine brengen :mrgreen:
Daar zit je in ieder geval al in het wat frequentere netwerk van RE & RB treinen
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9379,9 km (31-05) Bus: 717,5 km (31-05)

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2402
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 07 Feb 2017, 19:08

Voor Rheine kun je beter 10 maanden wachten, want dan rijdt de RB61 (Bielefeld-Osnabrück-Rheine-Bad Bentheim) door naar Hengelo. Maar waarom wil je eigenlijk speciaal naar Rheine? Rheine is niet echt een bijzondere plaats of zo en qua treinenspul is in een stad als Duisburg, Düsseldorf, Köln of Dortmund meer te zien.

Waar ik bang voor ben is het twee keer snel achter elkaar omschakelen van de bovenleidingspanning tussen Zevenaar en Emmerich. Ik vrees dat dat regelmatig de mis in gaat. Ik heb namelijk om 26 april een reis geboekt van Emmerich naar Tsjechië en daarbij ook treinen met Zugbinding genomen (IC/EC), dan hoop ik niet dat verstoringen op het Nederlandse traject de boel gaat verzieken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10488
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Ardan » Di 07 Feb 2017, 19:09

De ICE schakelt nu toch ook al twee keer, gaat dat vaak fout?
2018 (20-7):
Trein 6453 km · S-Bahn 314 km · Metro 238 km · Zweeftrein 14 km · (Snel)tram 304 km · Bus 399 km · Veer 6.5 km

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2402
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 07 Feb 2017, 19:12

Ik hoop trouwens wel dat er veel gebruik gemaakt wordt van die trein, in theorie heeft de trein qua grensoverschrijdend vervoer de beste papieren. Arnhem is redelijk goed te bereiken vanuit Nederland en de trein rijdt direct door naar grote steden als Duisburg en Düsseldorf. Van de RB61 volgend jaar (Hengelo-Osnabrück-Bielefeld) heb ik mindere verwachtingen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2402
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 07 Feb 2017, 19:14

Ardan schreef:De ICE schakelt nu toch ook al twee keer, gaat dat vaak fout?

De Flirt is wel een andere trein. Vind het raar dat er nu geen LM-ritten worden gereden tussen Emmerich en Arnhem om zo het twee keer omschakelen uit te testen. Het pad ligt er al.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3200
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Mikos » Di 07 Feb 2017, 19:17

Erno-BE schreef:Waar ik bang voor ben is het twee keer snel achter elkaar omschakelen van de bovenleidingspanning tussen Zevenaar en Emmerich. Ik vrees dat dat regelmatig de mis in gaat. Ik heb namelijk om 26 april een reis geboekt van Emmerich naar Tsjechië en daarbij ook treinen met Zugbinding genomen (IC/EC), dan hoop ik niet dat verstoringen op het Nederlandse traject de boel gaat verzieken.

Zou je de aansluiting van de 32200 op de IC naar Utrecht wel halen in Roermond? Oh jee! -o-

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2229
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Delft
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Gekko123 » Di 07 Feb 2017, 19:40

Erno-BE schreef:
Ardan schreef:De ICE schakelt nu toch ook al twee keer, gaat dat vaak fout?

De Flirt is wel een andere trein. Vind het raar dat er nu geen LM-ritten worden gereden tussen Emmerich en Arnhem om zo het twee keer omschakelen uit te testen. Het pad ligt er al.

Kan zijn dat dat te maken heeft met opleidingen voor het personeel. Daarbij valt te denken aan taalvaardigheid en kennis over ons seinstelsel (en dus ook ATB).

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7589
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Aking » Di 07 Feb 2017, 19:41

Erno-BE schreef:Waar ik bang voor ben is het twee keer snel achter elkaar omschakelen van de bovenleidingspanning tussen Zevenaar en Emmerich. Ik vrees dat dat regelmatig de mis in gaat. Ik heb namelijk om 26 april een reis geboekt van Emmerich naar Tsjechië en daarbij ook treinen met Zugbinding genomen (IC/EC)

Dan ga je naar de conducteur/servicebalie/loket en *poef*, weg is je treinbinding :Y

Mikos schreef:
Erno-BE schreef:Waar ik bang voor ben is het twee keer snel achter elkaar omschakelen van de bovenleidingspanning tussen Zevenaar en Emmerich. dan hoop ik niet dat verstoringen op het Nederlandse traject de boel gaat verzieken.

Zou je de aansluiting van de 32200 op de IC naar Utrecht wel halen in Roermond? Oh jee! -o-


Zevenaar ligt niet meer in NL tegenwoordig? :')

En hij kan ook in Utrecht zijn aansluiting nog missen als de NS het weer eens verneukt natuurlijk :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2922
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor cassie127 » Di 07 Feb 2017, 19:46

Erno-BE schreef:Voor Rheine kun je beter 10 maanden wachten, want dan rijdt de RB61 (Bielefeld-Osnabrück-Rheine-Bad Bentheim) door naar Hengelo. Maar waarom wil je eigenlijk speciaal naar Rheine? Rheine is niet echt een bijzondere plaats of zo en qua treinenspul is in een stad als Duisburg, Düsseldorf, Köln of Dortmund meer te zien.

Waar ik bang voor ben is het twee keer snel achter elkaar omschakelen van de bovenleidingspanning tussen Zevenaar en Emmerich. Ik vrees dat dat regelmatig de mis in gaat. Ik heb namelijk om 26 april een reis geboekt van Emmerich naar Tsjechië en daarbij ook treinen met Zugbinding genomen (IC/EC), dan hoop ik niet dat verstoringen op het Nederlandse traject de boel gaat verzieken.


Omdat Rheine voor mij het dichtstbijzijnde station is in Duitsland met een redelijke frequentie in alle richtingen. Om dan vanaf daar verder door NRW te reizen met de trein.
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9379,9 km (31-05) Bus: 717,5 km (31-05)

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3200
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Mikos » Di 07 Feb 2017, 19:59

Aking schreef:
Mikos schreef:
Erno-BE schreef:Waar ik bang voor ben is het twee keer snel achter elkaar omschakelen van de bovenleidingspanning tussen Zevenaar en Emmerich. dan hoop ik niet dat verstoringen op het Nederlandse traject de boel gaat verzieken.

Zou je de aansluiting van de 32200 op de IC naar Utrecht wel halen in Roermond? Oh jee! -o-

Zevenaar ligt niet meer in NL tegenwoordig? :')

You missed the clue, maar dat geeft niet, schatje :wink:

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7589
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Aking » Di 07 Feb 2017, 20:25

En maar beweren dattie geen heaumeau is... (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3200
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Mikos » Di 07 Feb 2017, 20:33

Om terug te gaan naar het onderwerp van dit topic: Ik hoop dat de nieuwe treinen roze worden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36942
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Suus » Di 07 Feb 2017, 20:38

Sorry Mikos, maar dan zit je in de verkeerde deelstaat. :wink:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3200
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor Mikos » Di 07 Feb 2017, 20:42

Spijtig. :cry: Dan de treinen van OVNL Rail in Groningen en Friesland maar roze schilderen!

CamilleKreemers
Berichten: 3002
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Abellio Niederrhein-netz

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 07 Feb 2017, 20:56

Ik ben voor acceptatie van homoseksualiteit en enorm tegen discriminaties van de LBGT-gemeenschap, maar een roze trein lijkt me vreselijk om te zien. Deze treinen worden toch lelijk grijs?


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten