Abellio Niederrhein-netz
Re: Abellio Niederrhein-netz
Staan die 2 kaartautomaten nu midden in de verkeersstroom van voetgangers? Hadden die apparaten niet gedraaid kunnen worden en links tegen de muur gezet kunnen worden? Ben benieuwd wat een treinkaartje (zeg) Arnhem - Duisburg op beide apparaten gaat kosten? Je kunt een Sparpreis krijgen voor 19 euro voor een ICE of de Abellio voor 27,40 euro; beide enkele reis.
Re: Abellio Niederrhein-netz
In een eerdere posting werd aangegeven dat Arnhem-Düsseldorf 15 euro zou zijn met Abellio.
OV-Hobbyist schreef:Enkele reis Arnhem - Düsseldorf kost €15,00
Dit is het VRR tarief, preisstufe D
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Die automaten staan helemaal niet in de weg. Ooit in Arnhem geweest?groningen schreef:Staan die 2 kaartautomaten nu midden in de verkeersstroom van voetgangers?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Abellio Niederrhein-netz
2 weken geleden voor een overstap. Echt in de stad mei 2016.Die automaten staan helemaal niet in de weg. Ooit in Arnhem geweest?
Dat is lachen, dan want de Duitse reisplanner geeft voor Arnhem - Emmerich 12,50 euro aan. Dus niet weet dat het in een Presiestufe valt. En als je Emmerich - Oberhausen invoert, kan het helemaal geen prijs geven. Maar SWT en SchönerTagTicket NRW is niet geldig vanaf Arnhem?In een eerdere posting werd aangegeven dat Arnhem-Düsseldorf 15 euro zou zijn met Abellio.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Voordat we die vraag nog tig keer krijgen: voor internationale reizen worden Arnhem en Zevenaar volwaardige Duitse stations, wat betekent dat alle bij Abellio geldende regionale vervoersbewijzen ook naar Nederland geldig worden. Binnen Nederland kan bij Abellio met de OV-chipkaart worden gereisd als zijnde het een reguliere Arriva- of Breng-trein.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het staat overigens ook heel duidelijk op het kaartje met de spoorlijnen van NRW (de lijn heeft geen zwart lijntje dus alle tarieven die van toepassing zijn zijn geldig)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
Zou ik ook kunnen zijn, was er rond 9.35 uur.regenmaker schreef:Hoe laat was die foto gemaakt? Want ik zag iemand heel aandachtig naar de abellio automaat kijken. :)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik was er eerder rond 17:30.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Kaartverkoopautomaten Abellio geplaatst op Arnhem Centraal en Zevenaar
Vanaf 6 april start Abellio de grensoverschrijdende exploitatie van de zogeheten RE 19 (Rhein-IJssel-Express), die Arnhem en Zevenaar met de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen verbindt. De trein rijdt elk uur van ’s morgens vroeg (eerste trein doordeweeks 5.44h), tot ’s avonds laat (laatste trein doordeweeks 22.44h) van Arnhem Centraal via Zevenaar naar Duitsland. In Nederland wordt alleen gestopt te Arnhem Centraal en Zevenaar, in Duitsland tot Duisburg Hbf op alle tussengelegen stations, daarna op Düsseldorf Flughafen (Düsseldorf Airport) en tenslotte op de eindbestemming Düsseldorf Hbf.
Vorige week werden in opdracht van het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) en de provincie Gelderland door Abellio op de stations Arnhem Centraal en Zevenaar kaartverkoopautomaten geplaatst. Reizigers die naar Duitsland willen reizen, kunnen in deze kaartverkoopautomaten gemakkelijk en snel een vervoerbewijs voor de nieuwe internationale verbinding kopen. Naast het goedkoopste tarief, bieden de vervoerbewijzen die in deze automaten verkocht worden ook de mogelijkheid in Duitse steden van het stedelijk openbaar vervoer (bus, tram, metro) gebruik te maken. Reizigers kunnen ook via de VRR webshop online (http://www.vrr.de) een grensoverschrijdend vervoerbewijs kopen
Internationale reizigers naar Duitsland gebruiken voor het openen van de OV-chipkaartpoortjes op Arnhem Centraal de vierkante barcode die op de uitgegeven vervoerbewijzen is afgedrukt. Binnenlandse reizigers, die met de RE 19 tussen Arnhem Centraal en Zevenaar (of vice versa) reizen, checken zoals gebruikelijk in en uit met hun Nederlandse OV-chipkaart bij de rode poortjes van Arriva/Breng/Abellio. Van 6 tot en met 20 april zetten NS, VRR en Abellio daarnaast studenten in bij de poorten op station Arnhem Centraal om alle vragen van reizigers te beantwoorden en reizigers bij de te ondersteunen. Alle informatie over dienstregeling en het passeren van poortjes is ook te vinden op http://www.abellio.de.
Abellio, 100% dochter van NS, exploiteert openbaarvervoerconcessies in het Verenigd Koninkrijk (Engeland en Schotland), Duitsland en Nederland. De treindienst tussen Arnhem Centraal en Düsseldorf Hbf wordt door Abellio uitgevoerd onder een gezamenlijke concessie van Provincie Gelderland en het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR). Op hetzelfde traject rijdt ook ICE International van NS en Deutsche Bahn, deze stopt echter op aanzienlijk minder stations en hiervoor gelden andere ticketvoorwaarden en -tarieven.
Bron: NS
Vanaf 6 april start Abellio de grensoverschrijdende exploitatie van de zogeheten RE 19 (Rhein-IJssel-Express), die Arnhem en Zevenaar met de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen verbindt. De trein rijdt elk uur van ’s morgens vroeg (eerste trein doordeweeks 5.44h), tot ’s avonds laat (laatste trein doordeweeks 22.44h) van Arnhem Centraal via Zevenaar naar Duitsland. In Nederland wordt alleen gestopt te Arnhem Centraal en Zevenaar, in Duitsland tot Duisburg Hbf op alle tussengelegen stations, daarna op Düsseldorf Flughafen (Düsseldorf Airport) en tenslotte op de eindbestemming Düsseldorf Hbf.
Vorige week werden in opdracht van het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) en de provincie Gelderland door Abellio op de stations Arnhem Centraal en Zevenaar kaartverkoopautomaten geplaatst. Reizigers die naar Duitsland willen reizen, kunnen in deze kaartverkoopautomaten gemakkelijk en snel een vervoerbewijs voor de nieuwe internationale verbinding kopen. Naast het goedkoopste tarief, bieden de vervoerbewijzen die in deze automaten verkocht worden ook de mogelijkheid in Duitse steden van het stedelijk openbaar vervoer (bus, tram, metro) gebruik te maken. Reizigers kunnen ook via de VRR webshop online (http://www.vrr.de) een grensoverschrijdend vervoerbewijs kopen
Internationale reizigers naar Duitsland gebruiken voor het openen van de OV-chipkaartpoortjes op Arnhem Centraal de vierkante barcode die op de uitgegeven vervoerbewijzen is afgedrukt. Binnenlandse reizigers, die met de RE 19 tussen Arnhem Centraal en Zevenaar (of vice versa) reizen, checken zoals gebruikelijk in en uit met hun Nederlandse OV-chipkaart bij de rode poortjes van Arriva/Breng/Abellio. Van 6 tot en met 20 april zetten NS, VRR en Abellio daarnaast studenten in bij de poorten op station Arnhem Centraal om alle vragen van reizigers te beantwoorden en reizigers bij de te ondersteunen. Alle informatie over dienstregeling en het passeren van poortjes is ook te vinden op http://www.abellio.de.
Abellio, 100% dochter van NS, exploiteert openbaarvervoerconcessies in het Verenigd Koninkrijk (Engeland en Schotland), Duitsland en Nederland. De treindienst tussen Arnhem Centraal en Düsseldorf Hbf wordt door Abellio uitgevoerd onder een gezamenlijke concessie van Provincie Gelderland en het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR). Op hetzelfde traject rijdt ook ICE International van NS en Deutsche Bahn, deze stopt echter op aanzienlijk minder stations en hiervoor gelden andere ticketvoorwaarden en -tarieven.
Bron: NS
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mar 2017, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persbericht hersteld
Reden: Persbericht hersteld
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Abellio Niederrhein-netz
Abellio was vandaag op bezoek in Arnhem, met een flinke technische delegatie (die nog in de trein zaten tijdens het maken van deze foto :) )
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
RE19
Na lang wachten - ik ben zo'n nerd die helemaal blij wordt van nieuwe verbindingen - kwam ik er vandaag achter dat de kaartjesautomaten voor se RE19 vanuit Arnhem eindelijk staan. Nu nog even aftellen en met de RE19 een tripje maken!
Constantia et labore.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 21 mar 2017, 11:26
Re: RE19
Ben wel benieuwd wat de prijzen zullen gaan worden
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Voor wie wil weten wat de reis nu gaan kosten,
Arnhem/Zevenaar-Emmerich is Preisstufe B
Tot Haldern geldt Preisstufe C
Alle langere reizen zijn Preisstufe D
De tarieven per Preisstufe vind je hier hier: https://www.vrr.de/de/tickets/abundzu/einzelticket/
Arnhem/Zevenaar-Emmerich is Preisstufe B
Tot Haldern geldt Preisstufe C
Alle langere reizen zijn Preisstufe D
De tarieven per Preisstufe vind je hier hier: https://www.vrr.de/de/tickets/abundzu/einzelticket/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: RE19
Ik begreep dat voor Arnhem - Emmerich preisstufe B gaat gelden, waardoor een enkeltje uitkomt op €5,80. Ga je voor de automaat ernaast betaal je €12,50 -o- :X
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Abellio Niederrhein-netz
Berichten over RE19 verplaatst naar dit topic.
Dat de prijzen van de NS automaat een stuk duurder zijn dan in de Duitse automaat speelt voor zover ik weet op alle grenstrajecten.
Dat de prijzen van de NS automaat een stuk duurder zijn dan in de Duitse automaat speelt voor zover ik weet op alle grenstrajecten.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Abellio Niederrhein-netz
In de NS reisplanner staat Zevenaar - Emmerich met €14,70 nog hoger geprijsd dan Arnhem met €12,50. Duiven ligt er qua prijsstellng tussenin €13,90. Op basis van deze prijzen zou je zeggen dat Emmerich ergens in de buurt van Utrecht Centraal ligt. Je moet dus echt afblijven van de NS automaten.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Abellio Niederrhein-netz
Zevenaar - Emmerich wordt nu nog via Arnhem gerekend.
Re: Abellio Niederrhein-netz
De reizigers vereniging ROVER en de consumentenorganisaties zijn er mee bezig, dat zowel NS internationaal als de Deutsche Bahn, ICE tarieven hanteren voor deze stoptrein. Dit mag niet !!
Zie onderstaande link:
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns ... usseldorf/
Zie onderstaande link:
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns ... usseldorf/
Re: Abellio Niederrhein-netz
Waarom niet dan? Die vervoersbewijzen zijn geldig op de ICE, en die is nou eenmaal duurder. Voor reizigers die goedkoper uit willen zijn is er nu dan de RE 19, waarvoor eigen vervoersbewijzen beschikbaar zijn in de Abellio-automaten.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Abellio Niederrhein-netz
Als je een kaartje Utrecht - Wesel koopt wordt ook ICE-tarief gerekend, terwijl dat ding niet eens in Wesel stopt. Dit kaartje kan je dan weer niet uit z'n automaat halen, omdat die alleen in Arnhem en Zevenaar staan.
Re: Abellio Niederrhein-netz
De NS vraagt echter ICE tarieven voor de stoptrein RE19. Zevenaar - Emmerich kost bij de NS € 14,70 voor een enkele reis. VRR tarief is € 5,80 voor een enkele reis. Op dit traject loopt er geen ICE. Dit is oplichterij .
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Waarom wel dan? Als je in de NS-automaat een kaartje Amsterdam-Arnhem koopt is dat ook niet geldig op de ICE.Z2N schreef:Waarom niet dan? Die vervoersbewijzen zijn geldig op de ICE, en die is nou eenmaal duurder. Voor reizigers die goedkoper uit willen zijn is er nu dan de RE 19, waarvoor eigen vervoersbewijzen beschikbaar zijn in de Abellio-automaten.
Tussen Amsterdam en Rotterdam mag je gewoon kiezen uit gewone treinen of de duurdere ICd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Abellio Niederrhein-netz
Kan het niet zijn dat de NS automaat via Oberhausen/Duisburg met ICE rekent en dat je vanaf die stations dan terug moet reizen met een RE of RB lijn richting Emmerich? Aangezien de eerste stop in Duitsland momenteel op een ICE station is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
De NS mag gewoon geen ICE tarieven rekenen voor een stoptrein !!cassie127 schreef:Kan het niet zijn dat de NS automaat via Oberhausen/Duisburg met ICE rekent en dat je vanaf die stations dan terug moet reizen met een RE of RB lijn richting Emmerich? Aangezien de eerste stop in Duitsland momenteel op een ICE station is.
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns ... usseldorf/
Re: Abellio Niederrhein-netz
NS mag dat wel, want er zijn geen afspraken over gemaakt. De concessie is ongeveer tien A4'tjes, daar past dit echt niet bij hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten