Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38081
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Wo 31 Jan 2018, 21:54

De stop in Herford is zodat er een aansluiting is op de trein naar Altenbeken en daarnaast noodzakelijk omdat het stukje spoorlijn tussen Herford en Kirchlengern enkelsporig is en wel bereden wordt door twee treinen per uur per richting.
Rame à l'approche

en-es
Berichten: 715
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor en-es » Za 03 Feb 2018, 21:15


Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 859
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Mdk » Zo 04 Feb 2018, 10:51

Tsja, als je treinen uitvallen door ziekte en uitval van personeel, dan helpt het personeel aanvallen ook niet echt..
Bij twijfel altijd klagen

RTBS
Berichten: 46
Lid geworden op: Di 21 Nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor RTBS » Zo 04 Feb 2018, 13:00

Tja Keolis is een bedrijf dat veel te laag inschrijft voor consessies en daardoor veel te weinig materieel beschikbaar heeft en zo min mogelijk materieel in zet. In Nederland doen ze het niet anders. Zie bijvoorbeeld de trein Zwolle-Enschede, hier wordt buiten de spits om gelijk teruggeschakeld naar zoveel mogelijk 3-delige Flirts terwijl er ook dan behoefte is aan minstens een 4-delige Flirt. Gevolg is dat zeer regelmatig de gangpaden vol staan met mensen. Dat zie je 7 dagen in de week, ook nog rond 20.00 uur in de avond. Alleen maar om een paar euro uit te sparen, de passagiers kunnen verrekken, daar hebben ze geen enkele boodschap aan. En het treinpersoneel wordt dan aangesproken door kwade reizigers door het wanbeleid van de directie.

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2991
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Zugführer » Zo 04 Feb 2018, 13:26

Graag on-topic blijven, het gaat hier over de concessie Teutoburger Wald-Netz, niet over volle treinen tussen Zwolle en Enschede.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (2-dec): Trein 27.142 km - Bus 1974 km - Tram 280 km - Veer 84 km - Metro 41 km

RTBS
Berichten: 46
Lid geworden op: Di 21 Nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor RTBS » Zo 04 Feb 2018, 13:35

Sorry hoor, ik haal het alleen ff aan als voorbeeld, als dat al niet meer mag..... :cry:
Laatst gewijzigd door Wubbo op Zo 04 Feb 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30647
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Daniel » Di 06 Feb 2018, 20:13

Trein Hengelo – Bielefeld gaat 26 februari echt rijden
Keolis Deutschland gaat vanaf 26 februari het grensoverschrijdende verkeer tussen Hengelo en Bad Bentheim, de eurobahn-lijn RB 61, weer opstarten.
Vorige week wilde Keolis op vragen van Treinreiziger.nl nog geen duidelijkheid verschaffen over de verwachte duur van de problemen. Nu zegt het bedrijf in een verklaring dat de problemen gevonden zijn. Voor de problemen zijn nu oplossingen gevonden. Keolis rijdt tot eind februari 16 testritten per dag uit en voert de laatste reparaties uit. Naar verwachting zullen de treinstellen op 26 februari gereed zijn voor grensoverschrijdende inzet.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1855
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor julsteren » Di 06 Feb 2018, 22:38

Ik ben benieuwd *O*

Timon91
Berichten: 590
Lid geworden op: Ma 29 Jun 2009, 14:24
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Timon91 » Ma 26 Feb 2018, 22:19

Na enige [understatement]lichte kinderziektes[/understatement] is het vandaag dan eindelijk van start gegaan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/286974/na-opstartproblemen-rijden-treinen-op-nieuw-traject-hengelo-bielefeld-volgens-spoorboekje

Ik heb er een zien vertrekken op de terugweg van werk naar huis, dus het lijkt nog waar te zijn ook (niet volgens dienstregeling maar met +10 - het is ze vergeven).
Mijn Flickr account.

Dennenboom
Berichten: 780
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Dennenboom » Ma 26 Feb 2018, 22:29

Het lijkt er op dat de meeste treinen gereden hebben:
https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180226

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2080
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor marvinkok » Di 27 Feb 2018, 15:12

Voor zover ik heb meegekregen heeft de eerste trein helaas niet gereden, en de rest vrijwel volgens plan. Een enkele had de pech achter een vertraagde ICB terecht te komen. Dat Bentheim-grens dan maar 1 blok is helpt dan niet echt mee om de treinen vlot uit Bh weg te krijgen..
Vandaag lijkt het ook redelijk te gaan, het pleit wel voor Keolis dat zelfs met +20 nog wordt doorgereden naar Hgl :pos:
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1855
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor julsteren » Di 27 Feb 2018, 20:26

Ik heb vandaag even een kijkje genomen en een slagje Hengelo-Oldenzaal v.v. gemaakt.
In de eerste trein deden beide kaartautomaten het niet, dus dat ritje was gratis. Verder door die hele trein 3 andere reizigers geteld, stapten op 1 na allen uit in Odz.
Op de terugweg deden de automaten het wel en kon ik voor €3,40 een enkeltje van Oldenzaal naar Hengelo kopen. Beide toiletten waren defect en ook een van de deuren was defect.

Op station Hengelo had Eurobahn een promotiestandje in de tunnel met zoetigheden en folders, de mensen die het bedienden spraken enkel Duits, in Oldenzaal liepen er 2 rond om de verbinding te promoten.

Afbeelding

Ook wat bewegend beeld: https://youtu.be/jzS8AeD9dB8

Jammer dat het zo'n beroerde start heeft gehad, heb wel hoop in de verbinding!

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3647
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor isadora » Di 27 Feb 2018, 20:47

't Is een mooie trein.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Durashift
Berichten: 2751
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Durashift » Wo 28 Feb 2018, 00:07

:pos:

OVinspecteur
Berichten: 308
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor OVinspecteur » Za 03 Mar 2018, 11:27

Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(

dennistd
Berichten: 2811
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Za 03 Mar 2018, 12:51

Er is een prima aansluiting op de Intercity van/naar Raalte hoor (A)
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

jelmerrr
Berichten: 839
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor jelmerrr » Za 03 Mar 2018, 13:06

Maw vanaf de zomer heb je een aansluiting van/naar Zwolle?

dennistd
Berichten: 2811
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Za 03 Mar 2018, 13:18

Klopt ja. Voorbeeldje:
Zwolle v ±6.39u
Hengelo a 7.22u

Hengelo v 7.34u
Brake a 9.41u
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3404
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Za 03 Mar 2018, 18:43

OVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(

Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijden
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

OVinspecteur
Berichten: 308
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor OVinspecteur » Zo 04 Mar 2018, 09:20

cassie127 schreef:
OVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(

Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijden

Gauw vervangen dat IC-materieel graag. :oops:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38081
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Zo 04 Mar 2018, 10:54

Als het goed is wordt ergens in de komende maanden bekend welk materieel DB als vervanging wil bestellen.
Rame à l'approche

RTBS
Berichten: 46
Lid geworden op: Di 21 Nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor RTBS » Zo 04 Mar 2018, 19:21

NS wil nu ook versneld de IC Berlijn gaan opwaarderen en aanmerkelijk sneller maken.

en-es
Berichten: 715
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor en-es » Zo 04 Mar 2018, 19:56

En hoe gaan ze dat doen?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3404
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Zo 04 Mar 2018, 20:40

Heb dingen gelezen over Hilversum en Almelo overslaan, en Apeldoorn richting Amsterdam overslaan. En dan een trein vlak voor of na de IC Berlijn die wel stopt op deze stations
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

dennistd
Berichten: 2811
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Zo 04 Mar 2018, 20:50

Dat is niet om de IC Berlijn te versnellen maar om een voortrein te creëren om zo in de zomermaanden genoeg capaciteit op het binnenlandse deel te bieden. En die voortrein past niet zonder dat de IC Berlijn iets later vertrekt en wat stations overslaat.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten