Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

De stop in Herford is zodat er een aansluiting is op de trein naar Altenbeken en daarnaast noodzakelijk omdat het stukje spoorlijn tussen Herford en Kirchlengern enkelsporig is en wel bereden wordt door twee treinen per uur per richting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door en-es »

Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Mdk »

Tsja, als je treinen uitvallen door ziekte en uitval van personeel, dan helpt het personeel aanvallen ook niet echt..
Bij twijfel altijd klagen
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

Tja Keolis is een bedrijf dat veel te laag inschrijft voor consessies en daardoor veel te weinig materieel beschikbaar heeft en zo min mogelijk materieel in zet. In Nederland doen ze het niet anders. Zie bijvoorbeeld de trein Zwolle-Enschede, hier wordt buiten de spits om gelijk teruggeschakeld naar zoveel mogelijk 3-delige Flirts terwijl er ook dan behoefte is aan minstens een 4-delige Flirt. Gevolg is dat zeer regelmatig de gangpaden vol staan met mensen. Dat zie je 7 dagen in de week, ook nog rond 20.00 uur in de avond. Alleen maar om een paar euro uit te sparen, de passagiers kunnen verrekken, daar hebben ze geen enkele boodschap aan. En het treinpersoneel wordt dan aangesproken door kwade reizigers door het wanbeleid van de directie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Zugführer »

Graag on-topic blijven, het gaat hier over de concessie Teutoburger Wald-Netz, niet over volle treinen tussen Zwolle en Enschede.
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

Sorry hoor, ik haal het alleen ff aan als voorbeeld, als dat al niet meer mag..... :cry:
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 04 feb 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Daniel »

Trein Hengelo – Bielefeld gaat 26 februari echt rijden
Keolis Deutschland gaat vanaf 26 februari het grensoverschrijdende verkeer tussen Hengelo en Bad Bentheim, de eurobahn-lijn RB 61, weer opstarten.
Vorige week wilde Keolis op vragen van Treinreiziger.nl nog geen duidelijkheid verschaffen over de verwachte duur van de problemen. Nu zegt het bedrijf in een verklaring dat de problemen gevonden zijn. Voor de problemen zijn nu oplossingen gevonden. Keolis rijdt tot eind februari 16 testritten per dag uit en voert de laatste reparaties uit. Naar verwachting zullen de treinstellen op 26 februari gereed zijn voor grensoverschrijdende inzet.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door julsteren »

Ik ben benieuwd *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Timon91 »

Na enige [understatement]lichte kinderziektes[/understatement] is het vandaag dan eindelijk van start gegaan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/286974/na- ... poorboekje

Ik heb er een zien vertrekken op de terugweg van werk naar huis, dus het lijkt nog waar te zijn ook (niet volgens dienstregeling maar met +10 - het is ze vergeven).
Mijn Flickr account.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Dennenboom »

Het lijkt er op dat de meeste treinen gereden hebben:
https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180226
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Voor zover ik heb meegekregen heeft de eerste trein helaas niet gereden, en de rest vrijwel volgens plan. Een enkele had de pech achter een vertraagde ICB terecht te komen. Dat Bentheim-grens dan maar 1 blok is helpt dan niet echt mee om de treinen vlot uit Bh weg te krijgen..
Vandaag lijkt het ook redelijk te gaan, het pleit wel voor Keolis dat zelfs met +20 nog wordt doorgereden naar Hgl :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door julsteren »

Ik heb vandaag even een kijkje genomen en een slagje Hengelo-Oldenzaal v.v. gemaakt.
In de eerste trein deden beide kaartautomaten het niet, dus dat ritje was gratis. Verder door die hele trein 3 andere reizigers geteld, stapten op 1 na allen uit in Odz.
Op de terugweg deden de automaten het wel en kon ik voor €3,40 een enkeltje van Oldenzaal naar Hengelo kopen. Beide toiletten waren defect en ook een van de deuren was defect.

Op station Hengelo had Eurobahn een promotiestandje in de tunnel met zoetigheden en folders, de mensen die het bedienden spraken enkel Duits, in Oldenzaal liepen er 2 rond om de verbinding te promoten.

Afbeelding

Ook wat bewegend beeld: https://youtu.be/jzS8AeD9dB8

Jammer dat het zo'n beroerde start heeft gehad, heb wel hoop in de verbinding!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

't Is een mooie trein.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Durashift »

:pos:
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door OVinspecteur »

Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Er is een prima aansluiting op de Intercity van/naar Raalte hoor (A)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door jelmerrr »

Maw vanaf de zomer heb je een aansluiting van/naar Zwolle?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Klopt ja. Voorbeeldje:
Zwolle v ±6.39u
Hengelo a 7.22u

Hengelo v 7.34u
Brake a 9.41u
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

OVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door OVinspecteur »

cassie127 schreef:
OVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijden
Gauw vervangen dat IC-materieel graag. :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Als het goed is wordt ergens in de komende maanden bekend welk materieel DB als vervanging wil bestellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

NS wil nu ook versneld de IC Berlijn gaan opwaarderen en aanmerkelijk sneller maken.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door en-es »

En hoe gaan ze dat doen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Heb dingen gelezen over Hilversum en Almelo overslaan, en Apeldoorn richting Amsterdam overslaan. En dan een trein vlak voor of na de IC Berlijn die wel stopt op deze stations
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Dat is niet om de IC Berlijn te versnellen maar om een voortrein te creëren om zo in de zomermaanden genoeg capaciteit op het binnenlandse deel te bieden. En die voortrein past niet zonder dat de IC Berlijn iets later vertrekt en wat stations overslaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten