Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De stop in Herford is zodat er een aansluiting is op de trein naar Altenbeken en daarnaast noodzakelijk omdat het stukje spoorlijn tussen Herford en Kirchlengern enkelsporig is en wel bereden wordt door twee treinen per uur per richting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het gaat van kwaad tot erger.
http://www.noz.de/lokales/osnabrueck/ar ... ugpersonal
http://www.noz.de/lokales/osnabrueck/ar ... ugpersonal
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Tsja, als je treinen uitvallen door ziekte en uitval van personeel, dan helpt het personeel aanvallen ook niet echt..
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Tja Keolis is een bedrijf dat veel te laag inschrijft voor consessies en daardoor veel te weinig materieel beschikbaar heeft en zo min mogelijk materieel in zet. In Nederland doen ze het niet anders. Zie bijvoorbeeld de trein Zwolle-Enschede, hier wordt buiten de spits om gelijk teruggeschakeld naar zoveel mogelijk 3-delige Flirts terwijl er ook dan behoefte is aan minstens een 4-delige Flirt. Gevolg is dat zeer regelmatig de gangpaden vol staan met mensen. Dat zie je 7 dagen in de week, ook nog rond 20.00 uur in de avond. Alleen maar om een paar euro uit te sparen, de passagiers kunnen verrekken, daar hebben ze geen enkele boodschap aan. En het treinpersoneel wordt dan aangesproken door kwade reizigers door het wanbeleid van de directie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Graag on-topic blijven, het gaat hier over de concessie Teutoburger Wald-Netz, niet over volle treinen tussen Zwolle en Enschede.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Sorry hoor, ik haal het alleen ff aan als voorbeeld, als dat al niet meer mag.....
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 04 feb 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Trein Hengelo – Bielefeld gaat 26 februari echt rijden
Keolis Deutschland gaat vanaf 26 februari het grensoverschrijdende verkeer tussen Hengelo en Bad Bentheim, de eurobahn-lijn RB 61, weer opstarten.
Vorige week wilde Keolis op vragen van Treinreiziger.nl nog geen duidelijkheid verschaffen over de verwachte duur van de problemen. Nu zegt het bedrijf in een verklaring dat de problemen gevonden zijn. Voor de problemen zijn nu oplossingen gevonden. Keolis rijdt tot eind februari 16 testritten per dag uit en voert de laatste reparaties uit. Naar verwachting zullen de treinstellen op 26 februari gereed zijn voor grensoverschrijdende inzet.
Lees verder
Keolis Deutschland gaat vanaf 26 februari het grensoverschrijdende verkeer tussen Hengelo en Bad Bentheim, de eurobahn-lijn RB 61, weer opstarten.
Vorige week wilde Keolis op vragen van Treinreiziger.nl nog geen duidelijkheid verschaffen over de verwachte duur van de problemen. Nu zegt het bedrijf in een verklaring dat de problemen gevonden zijn. Voor de problemen zijn nu oplossingen gevonden. Keolis rijdt tot eind februari 16 testritten per dag uit en voert de laatste reparaties uit. Naar verwachting zullen de treinstellen op 26 februari gereed zijn voor grensoverschrijdende inzet.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik ben benieuwd *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Na enige [understatement]lichte kinderziektes[/understatement] is het vandaag dan eindelijk van start gegaan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/286974/na- ... poorboekje
Ik heb er een zien vertrekken op de terugweg van werk naar huis, dus het lijkt nog waar te zijn ook (niet volgens dienstregeling maar met +10 - het is ze vergeven).
Ik heb er een zien vertrekken op de terugweg van werk naar huis, dus het lijkt nog waar te zijn ook (niet volgens dienstregeling maar met +10 - het is ze vergeven).
Mijn Flickr account.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het lijkt er op dat de meeste treinen gereden hebben:
https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180226
https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180226
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Voor zover ik heb meegekregen heeft de eerste trein helaas niet gereden, en de rest vrijwel volgens plan. Een enkele had de pech achter een vertraagde ICB terecht te komen. Dat Bentheim-grens dan maar 1 blok is helpt dan niet echt mee om de treinen vlot uit Bh weg te krijgen..
Vandaag lijkt het ook redelijk te gaan, het pleit wel voor Keolis dat zelfs met +20 nog wordt doorgereden naar Hgl :pos:
Vandaag lijkt het ook redelijk te gaan, het pleit wel voor Keolis dat zelfs met +20 nog wordt doorgereden naar Hgl :pos:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik heb vandaag even een kijkje genomen en een slagje Hengelo-Oldenzaal v.v. gemaakt.
In de eerste trein deden beide kaartautomaten het niet, dus dat ritje was gratis. Verder door die hele trein 3 andere reizigers geteld, stapten op 1 na allen uit in Odz.
Op de terugweg deden de automaten het wel en kon ik voor €3,40 een enkeltje van Oldenzaal naar Hengelo kopen. Beide toiletten waren defect en ook een van de deuren was defect.
Op station Hengelo had Eurobahn een promotiestandje in de tunnel met zoetigheden en folders, de mensen die het bedienden spraken enkel Duits, in Oldenzaal liepen er 2 rond om de verbinding te promoten.
Ook wat bewegend beeld: https://youtu.be/jzS8AeD9dB8
Jammer dat het zo'n beroerde start heeft gehad, heb wel hoop in de verbinding!
In de eerste trein deden beide kaartautomaten het niet, dus dat ritje was gratis. Verder door die hele trein 3 andere reizigers geteld, stapten op 1 na allen uit in Odz.
Op de terugweg deden de automaten het wel en kon ik voor €3,40 een enkeltje van Oldenzaal naar Hengelo kopen. Beide toiletten waren defect en ook een van de deuren was defect.
Op station Hengelo had Eurobahn een promotiestandje in de tunnel met zoetigheden en folders, de mensen die het bedienden spraken enkel Duits, in Oldenzaal liepen er 2 rond om de verbinding te promoten.
Ook wat bewegend beeld: https://youtu.be/jzS8AeD9dB8
Jammer dat het zo'n beroerde start heeft gehad, heb wel hoop in de verbinding!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
't Is een mooie trein.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Er is een prima aansluiting op de Intercity van/naar Raalte hoor (A)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Maw vanaf de zomer heb je een aansluiting van/naar Zwolle?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Klopt ja. Voorbeeldje:
Zwolle v ±6.39u
Hengelo a 7.22u
Hengelo v 7.34u
Brake a 9.41u
Zwolle v ±6.39u
Hengelo a 7.22u
Hengelo v 7.34u
Brake a 9.41u
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijdenOVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Gauw vervangen dat IC-materieel graag.cassie127 schreef:Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijdenOVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Als het goed is wordt ergens in de komende maanden bekend welk materieel DB als vervanging wil bestellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
NS wil nu ook versneld de IC Berlijn gaan opwaarderen en aanmerkelijk sneller maken.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
En hoe gaan ze dat doen?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Heb dingen gelezen over Hilversum en Almelo overslaan, en Apeldoorn richting Amsterdam overslaan. En dan een trein vlak voor of na de IC Berlijn die wel stopt op deze stations
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat is niet om de IC Berlijn te versnellen maar om een voortrein te creëren om zo in de zomermaanden genoeg capaciteit op het binnenlandse deel te bieden. En die voortrein past niet zonder dat de IC Berlijn iets later vertrekt en wat stations overslaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten