Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Vanaf 10 december 2017 heeft Eurobahn/Keolis Deutschland het Teutoburger Wald-Netz overgenomen van de Westfalenbahn en DB regio (RB 78) die voor de overgang van de concessie nog op deze lijnen actief waren.
De nieuwe concessie bevat de volgende treindiensten:
RB 61 Bielefeld Hbf - Herford - Osnabrück Hbf - Rheine - Bad Bentheim - Hengelo
RB 65 Münster Hbf - Rheine
RB 66 Münster Hbf - Osnabrück Hbf
RB 72 Herford - Lage - Altenbeken - Paderborn Hbf
RE 78 Bielefeld Hbf - Minden - Nienburg
Materieel
Het materieel van Westfalenbahn, (14 driedelige en 5 vijfdelige FLIRTS van stadler) is overgenomen, en voor de RB 61 zijn nieuwe treinen besteld die ook geschikt zijn om in Nederland te kunnen rijden. Het gaat hier om 8 vijfdelige FLIRT-3 treinen van Stadler.
Dientregeling
Alle lijnen zullen een frequentie krijgen van minstens 1x/uur (behalve de RE 78).
De RB 65 rijdt over een groot deel van de dag ieder half uur.
En de RB 66 rijdt in de spits ieder half uur.
Verder staat RB 61 voortaan niet meer 54 minuten stil staan in Bad Bentheim maar zal verder rijden naar Oldenzaal en Hengelo en v.v.
Ook de RE 78 (eerder uitgevoerd door DB regio) is aan deze concessie toegevoegd en zal ook in de weekenden gaan rijden.
tarieven
Op alle lijnen (behalve deel van RB 61 en RE 78) zal het NRW-tarif van toepassing zijn. Het Niedersachsen tarief zal geldig zijn op de lijnen RB 61 (Bad Bentheim tot Herford), RB 65, RE 78 (Herford - Nienburg). Naast de bundesland tarieven heb je ook nog het regionale tarief. Per 1 augustus 2017 zal dit in het noordelijke deel van NRW het Westfalentarif zijn.
Het Niedersachsentarief is ook geldig tussen Bad Bentheim en Hengelo.
De nieuwe concessie bevat de volgende treindiensten:
RB 61 Bielefeld Hbf - Herford - Osnabrück Hbf - Rheine - Bad Bentheim - Hengelo
RB 65 Münster Hbf - Rheine
RB 66 Münster Hbf - Osnabrück Hbf
RB 72 Herford - Lage - Altenbeken - Paderborn Hbf
RE 78 Bielefeld Hbf - Minden - Nienburg
Materieel
Het materieel van Westfalenbahn, (14 driedelige en 5 vijfdelige FLIRTS van stadler) is overgenomen, en voor de RB 61 zijn nieuwe treinen besteld die ook geschikt zijn om in Nederland te kunnen rijden. Het gaat hier om 8 vijfdelige FLIRT-3 treinen van Stadler.
Dientregeling
Alle lijnen zullen een frequentie krijgen van minstens 1x/uur (behalve de RE 78).
De RB 65 rijdt over een groot deel van de dag ieder half uur.
En de RB 66 rijdt in de spits ieder half uur.
Verder staat RB 61 voortaan niet meer 54 minuten stil staan in Bad Bentheim maar zal verder rijden naar Oldenzaal en Hengelo en v.v.
Ook de RE 78 (eerder uitgevoerd door DB regio) is aan deze concessie toegevoegd en zal ook in de weekenden gaan rijden.
tarieven
Op alle lijnen (behalve deel van RB 61 en RE 78) zal het NRW-tarif van toepassing zijn. Het Niedersachsen tarief zal geldig zijn op de lijnen RB 61 (Bad Bentheim tot Herford), RB 65, RE 78 (Herford - Nienburg). Naast de bundesland tarieven heb je ook nog het regionale tarief. Per 1 augustus 2017 zal dit in het noordelijke deel van NRW het Westfalentarif zijn.
Het Niedersachsentarief is ook geldig tussen Bad Bentheim en Hengelo.
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 25 mar 2018, 23:33, 8 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Om precies te zijn zijn dat acht vijfdelige stellen, met elk 266 zitplaatsen: http://www.railjournal.com/index.php/ro ... vices.htmlcassie127 schreef:voor de RB 61 zijn nieuwe treinen besteld die ook geschikt zijn om in Nederland te kunnen rijden. Het gaat hier om de FLIRT-3 van Stadler.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Zijn deze nieuwe FLIRTs al ergens gesignaleerd eigenlijk? Heb er zelf nog niks over gelezen (of van gezien).
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik neem aan dat deze besteld worden via Keolis en dat deze samen met de treinen voor Syntus besteld zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Nee, de treinen zijn besteld door Alpha Trains. Die zijn ook de eigenaar van de FLIRT's die Westfalenbahn op het huidige netwerk inzet en van alle andere FLIRT's waarmee Eurobahn op dit moment mee rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Paar vragen:
- Zijn de treinen die volgend jaar op de RB61 gaan rijden alleen geschikt voor 1,5 kV DC en 15 kV AC, of ook voor 25 kV AC?
- Gaat de RB61 ook stoppen in Hengelo Oost (lijkt mij niet logisch, aangezien niet stoppen im Hengelo Oost tijdswinst oplevert die gebruikt kan worden om in Hengelo langer te keren)
- Gaat de RB66 op maandag t/m zaterdag ieder half uur rijden? Ik vindt het raar dat tussen twee grote steden, Münster en Osnabrück maar 1 regionale trein per uur rijdt. Tussen Münster en Rheine (dat een stuk kleiner is dan Osnabrück) rijden maar liefst 4 regionale treinen per uur, wel een verschil.
- Zijn de treinen die volgend jaar op de RB61 gaan rijden alleen geschikt voor 1,5 kV DC en 15 kV AC, of ook voor 25 kV AC?
- Gaat de RB61 ook stoppen in Hengelo Oost (lijkt mij niet logisch, aangezien niet stoppen im Hengelo Oost tijdswinst oplevert die gebruikt kan worden om in Hengelo langer te keren)
- Gaat de RB66 op maandag t/m zaterdag ieder half uur rijden? Ik vindt het raar dat tussen twee grote steden, Münster en Osnabrück maar 1 regionale trein per uur rijdt. Tussen Münster en Rheine (dat een stuk kleiner is dan Osnabrück) rijden maar liefst 4 regionale treinen per uur, wel een verschil.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hengelo Oost wordt overgeslagen. De gemeente Losser zag graag een station nog op hun grondgebied maar dat is al helemaal een halte te ver natuurlijk.
(Zie hier onderaan.)
(Zie hier onderaan.)
Laatst gewijzigd door MarkNL op do 09 feb 2017, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
-Waarvoor zou die trein geschikt moeten zijn voor 25 kV?
-
-
los van die dt :N zou ik zeggen dat er meer dan voldoende aanbod is op IC-niveau. Gezien het feit dat het beide behoorlijke steden zijn is het niet gek dat er een ruim aanbod aan Fernverkehr is tussen deze plaats. En 1 keer per uur zal goed aansluiten bij de vraag aan regionale treinen.ik vindt...1 keer per uur een regionale trein tussen Osnabrück en Münster
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De IC's zijn meer bedoeld voor de doorgaande reizigers tussen het Ruhrgebiet en Bremen/Hamburg. Voor de reizigers tussen Osnabrück, Münster en het Ruhrgebiet ligt het reizen met RE/RB-treinen, meer voor de hand, omdat de tarieven daarvoor veel lager zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De treinen zullen technisch gelijk zijn aan de stellen geleverd aan Abellio voor de concessie Niederrhein dus inclusief 25 kV. Waarom is mij niet helemaal duidelijk maar het zal wel flink schelen bij de toelating. :)
De opdrachtgever in NRW, NWL, zou graag op werkdagen een halfuursdienst tussen Münster en Osnabrück zien, maar het (goederen)verkeer is dusdanig druk dat het inpassen erg problematisch is. Als de plannen doorgaan zal een deel van het goederenvervoer echter via Minden omgeleid gaan worden (over de spoorlijn Minden - Nienburg) en dan komt er wel ruimte voor een tweede trein tussen de spitsuren.
De opdrachtgever in NRW, NWL, zou graag op werkdagen een halfuursdienst tussen Münster en Osnabrück zien, maar het (goederen)verkeer is dusdanig druk dat het inpassen erg problematisch is. Als de plannen doorgaan zal een deel van het goederenvervoer echter via Minden omgeleid gaan worden (over de spoorlijn Minden - Nienburg) en dan komt er wel ruimte voor een tweede trein tussen de spitsuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dank voor de bijdrage cassie127, maar een kleine edit misschien?cassie127 schreef:....Teurobuger Wald-Netz...
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Aangepast :pos:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Helaas, er zit nog een "bug" in.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Was ook echt aan slaap toe bij het schrijven :@
Vraag me af of het NRW tarief ook weer geldig wordt tussen Salzbergen en Hengelo en of Hengelo - Enschede dan ook toegevoegd zal worden. Zou wel een mooie uitbreiding zijn.
Vraag me af of het NRW tarief ook weer geldig wordt tussen Salzbergen en Hengelo en of Hengelo - Enschede dan ook toegevoegd zal worden. Zou wel een mooie uitbreiding zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat lijkt mij niet, misschien dat het Niedersachsen-tarief geldig wordt tussen Hengelo en Bad Bentheim, maar het NRW-tarief echt niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Overigens hoop ik dat ze zo verstandig zijn om ook in Bad Bentheim chipkaartpaaltjes te plaatsen: daar gaan best veel Nederlanders heen namelijk, en er wonen er ook een heleboel. Dat kunnen trouwens gewoon Syntus-paaltjes zijn: Syntus en Eurobahn hebben immers hetzelfde moederbedrijf (Keolis) dus het geld belandt bij dezelfde aandeelhouders. Ik ga er trouwens dan ook vanuit dat in elk geval op Hengelo-Oldenzaal gewoon de chipkaart geldig is.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik heb al ergens eerder gelezen dat de chipkaart gewoon geldig gaat zijn bij Eurobahn en je moet dan gebruik maken van de Syntus-palen, of ik dat hier of op somda heb gelezen weet ik niet meer. Voor het buitenland zou ik niet weten. Zou wel ideaal zijn, lekker met m'n weekend vrij naar Bentheim.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat was volgens mij geen feit maar een ideetje van iemand op Somda. Maar ik laat me graag verrassen mocht het toch echt zo zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het is geen gek idee dat de OV chipkaart (d.m.v. Syntus paaltjes) bij Eurobahn ook geldig zal zijn tussen Hengelo en Oldenzaal. Syntus en Eurobahn zijn immers allebei volledige dochters van Keolis. Voor het buitenland (Hengelo - Bad Bentheim en verder) lijkt me de kans minder groot.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De eerste tricourante FLIRT voor de treindienst Hengelo - Bielefeld is afgeleverd door Stadler Pankow. Dit wordt de eerste concessie waar niet meer de Eurobahn-huisstijl maar met de nieuwe Keolis-huisstijl gereden zal worden.
Bron: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2456211812
Bron: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2456211812
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik weet nou niet of ik deze kleurstelling nou echt mooi vindt...
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Een knipoog naar een GRIJS verleden toen TURQUOISE in Nederland (rond 1950) en Duitsland (1975-1987) standaardkleuren waren.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik was net blij dat Arriva gestopt was met alle bussen dat lelijke turquoise verven...
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Die treinen komen toch niet bij je in de buurt, tenzij je een keer een weekendje Bremen doet ofzoiets.
Ik ben benieuwd wat de reizigersaantallen zullen worden tussen Hengelo en Bad Bentheim. De Grensland-Express was niet erg hoopgevend (daar zaten voornamelijk drugstoeristen en treinfanaten in), maar we zullen zien.
Ik ben benieuwd wat de reizigersaantallen zullen worden tussen Hengelo en Bad Bentheim. De Grensland-Express was niet erg hoopgevend (daar zaten voornamelijk drugstoeristen en treinfanaten in), maar we zullen zien.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het grote voordeel van deze RB61 ten opzichte van de Grenslandexpress is dat de trein niet eindigt in (het gat) Bad Bentheim, maar doorrijd naar Bielefeld. Met stops in steden als Rheine en Osnabrück, is zo'n verbinding een stuk interessanter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten