Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2042
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor marvinkok » Vr 24 Nov 2017, 12:22

Het schijnt hem in de etcs/atb te zitten die net een andere software heeft dan die van abellio.
EBA laat eerst toe en ILenT neemt het dan over. Prognose lijkt januari te zijn. Mogelijk al wel in december test/opleidings/proefritten.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 87
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Dre » Za 25 Nov 2017, 19:39

Hmmm... eurobahn (of Keolis Deutschland zo u wil), Nederland en een toelating die op zich laat wachten. Waar hebben we dat toch eerder gezien in 2009? Wel opmerkelijk, aangezien machinisten van Keolis Nederland in de tweede week van oktober al opleiding hebben gehad bij Keolis Deutschland. Heeft niemand in die tussenliggende tijd aan de toelating gedacht, laat toelating zo lang op zich wachten of is er een andere reden die ik wellicht over het hoofd zie?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30259
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Daniel » Di 28 Nov 2017, 09:46

Prognose van de eerste dienst naar Hengelo schijnt nu 14 januari 2018 te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Dennenboom
Berichten: 743
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Dennenboom » Di 28 Nov 2017, 15:24

Dat wordt ook in Duitsland verteld: "Ab dem 14.01.2018 nach Hengelo und Oldenzaal"
http://www.eurobahn.de/fileadmin/redakteure/dokumente/Fahrplaene/2018/P1398_RB61_Fahrplan_web.pdf

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30259
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Daniel » Di 28 Nov 2017, 20:20

Handig ook dat er in die lijnfolder wel in het Duits staat waar je een eenmalige/anonieme chipkaart kunt krijgen voor reizen in Nederland, maar niet waar je er mee moet inchecken. Dat staat er alleen in het Nederlands :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37529
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Di 28 Nov 2017, 20:24

Veel te complex voor die Duitsers, die klooien liever met driehonderd varianten van het papieren kaartje door de verschillende tariefgebieden waar de trein doorheen komt :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6441
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor regenmaker » Vr 01 Dec 2017, 20:05

Komen er nog ticketautomaten in Hengelo van Keolis (of andere vervoerder)?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 2 september 2018)
Grote wijzigingen en opening centraal busstation Wuppertal 25 november 2018.
WSW Video's

dennistd
Berichten: 2738
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Vr 01 Dec 2017, 21:49

Nee, die komen in de trein.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2461
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Nitein-Repart » Za 02 Dec 2017, 08:24

De RE78 tussen Minden en Nienburg gaat de eerste weken op werkdagen nog niet rijden in verband met tekort aan materieel. Tussen Minden en Nienburg komen bussen te rijden. Dus naast de vrije tijdsreiziger heeft ook de forens last van het geklungel met de toelating van het nieuwe materieel.

De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
3 RB65 Rheine-Münster
3 RB66 Osnabrück-Münster
3 RB72 Herford-Paderborn
1 RE78 Bielefeld-Minden

Er kan de eerste weken nog niet de geplande capaciteit worden aangeboden op de diverse lijnen.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op Za 02 Dec 2017, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13465
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Meltrain » Za 02 Dec 2017, 20:56

dennistd schreef:Nee, die komen in de trein.

Heeft (of krijgt) station Hengelo poortjes?
Zo ja, hoe kun je dan de RB61 bereiken?

Erno-BE schreef:De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld

Deze vijf stellen verhuizen dan zeker naar de RE78 nadat de stellen FLIRT3 de toelating hebben gekregen en op de RB61 gaan rijden?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37529
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Za 02 Dec 2017, 21:00

Hengelo heeft (nog?) geen poortjes.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2461
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Nitein-Repart » Za 02 Dec 2017, 21:06

Meltrain schreef:
dennistd schreef:Nee, die komen in de trein.

Heeft (of krijgt) station Hengelo poortjes?
Zo ja, hoe kun je dan de RB61 bereiken?

Erno-BE schreef:De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld

Deze vijf stellen verhuizen dan zeker naar de RE78 nadat de stellen FLIRT3 de toelating hebben gekregen en op de RB61 gaan rijden?

Er stond in het artikel op Drehschreibe dat de RB65 (Rheine-Münster) en RB66 (Osnabrück) tussen 10 december en de toelating van nieuwe Flirt3 stellen met beperkte capaciteit rijden, dus zogauw nieuwe Flirt3-stellen in de RB61 zijn ingestroomd gaan de huidige Flirt-stellen de RB65 en RB66 versterken. De RE78 schijnt door de weeks nog wel tussen Bielefeld en Minden te rijden en daarbij is voor de verlening naar Nienburg nog maar één extra stel nodig. De RE78 heeft door zijn twee-uursdienst maar twee omlopen nodig en de RB61 maar liefst vijf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?


Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2461
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 12 Dec 2017, 08:20

Op Drehschreibe las ik dat de nieuwe Keolis Flirts (die straks Hengelo-Bielefeld gaan rijden) al in reguliere dienst hebben gereden in de RE78 (Bielefeld-Minden(-Nienburg)). Dus in Duitsland zijn de stellen al toegelaten (anders kunnen ze niet in reguliere dienst rijden), nu Nederland nog.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2042
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor marvinkok » Za 30 Dec 2017, 14:32

Gisteren zijn er test-/instructieritten geweest op Bh-Hgl met de nieuwe treinen en dat liep, volgens aanwezige machinisten, prima.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 834
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Mdk » Za 13 Jan 2018, 12:58

Vanaf morgen gaan ze rijden.
bron
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3208
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Za 13 Jan 2018, 14:20

Het is overigens niet meer mogelijk om met de pinpas een kaartje bij de automaat in de trein te kopen http://www.eurobahn.de/aktuelles/keine- ... r-2018-74/
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13465
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Meltrain » Za 13 Jan 2018, 14:53

:shock:
Dat is echt compleet omgekeerd aan de Nederlandse situatie, waar je nu (bijna) niet meer met contant geld kunt betalen in de bussen en trams. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5337
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Z2N » Za 13 Jan 2018, 14:53

Is de Geldkarte niet een Duits alternatief voor de Chipknip? Want in hetzelfde artikel staat vermeld dat je nog wel met EC-karte kan betalen, wat de duitse versie van de pinpas is.
Watch a sunrise at least once a day. ~ Phil's-osophy

Flickr!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13465
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Meltrain » Za 13 Jan 2018, 14:58

Oké, zo goed ken ik de Duitse betaalkaarten niet en omdat cassie127 het over de pinpas had, nam ik daarom aan dat EC-karte een creditcard is.
Als alleen het betalen met (de Duitse versie van) de Chipknip niet meer mogelijk is, kan ik dat beter begrijpen.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6441
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor regenmaker » Za 13 Jan 2018, 16:04

EC-Kaart = Bankpas (gekoppeld aan een betaalrekening)
Geldkarte = Chipknip (op de meeste plaatsen al niet te gebruiken, niet populair in Duitsland. In Nederland is die niet voor niets afgeschaft in 2015)

Ik zou me dus geen zorgen maken.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 2 september 2018)
Grote wijzigingen en opening centraal busstation Wuppertal 25 november 2018.
WSW Video's

PatrickM
Berichten: 1495
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor PatrickM » Za 13 Jan 2018, 19:27

Maar bij de IC-berlijn kun je in de Bistro alleen maar met een EC-karte betalen en niet met een Nederlandse bankpas. ‘T is dus geen garantie dat je met je Nederlandse bankpas kaartjes kunt kopen.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37529
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Za 13 Jan 2018, 20:23

Transacties bij de catering van DB worden offline uitgevoerd. Nederlandse betaalkaarten (debit cards) werken alleen online, de betaalautomaat moet een internetverbinding hebben. Je kan wel afrekenen met een "echte" (dus niet prepay) credit card, die kunnen offline gebruikt worden, dat is dan in combinatie met een handtekening.

Dit is trouwens exact hetzelfde bij Thalys.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3208
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Zo 14 Jan 2018, 13:16

De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost

https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37529
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Zo 14 Jan 2018, 13:22

Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen :P
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast