Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor isadora » Zo 14 Jan 2018, 13:36

cassie127 schreef:De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost

https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875

Je voelt het gewoon aankomen. -o-
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2711
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Zo 14 Jan 2018, 13:38

Hadden de abellio treinen trouwens op de eerste dag ook niet last van deze problemen (dacht dat deze treinen gelijk aan elkaar zijn/besteld zijn)
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9108,5 km (19-05) Bus: 664,1 km (29-04)

The best
Berichten: 449
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor The best » Zo 14 Jan 2018, 13:52

De trein rijdt nu wel weer.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36434
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Zo 14 Jan 2018, 14:29

Inmiddels ook gezien dat er een oude FLIRT op een van de omlopen rijdt. Die kan natuurlijk Nederland niet in.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2711
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Zo 14 Jan 2018, 15:27

Ligt het aan mij of missen jullie op stations Hengelo en Oldenzaal ook de rb 61 tussen de actuele vertrektijden. Zie nu alleen die van 15:34 die als opgeheven staat
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9108,5 km (19-05) Bus: 664,1 km (29-04)

Wubbo
Berichten: 11309
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Wubbo » Zo 14 Jan 2018, 15:30

Ik zie in Oldenzaal ook een trein terug. Actuele vertrektijden kijken maar 70 minuten vooruit, dus je ziet van een uurdienst dan niet veel treinen.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1938
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor marvinkok » Zo 14 Jan 2018, 16:39

Er zijn veel problemen (geweest) met het wisselen van spanning. Daarom zijn er al op voorhand enkele slagen Hgl-Bh verbust, oa gereden door een mede-forummer inderdaad ;)
Er wordt hard gewerkt om de boel op te lossen, maar kans is dat er morgen ook nog ritten verbust worden...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29408
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Daniel » Zo 14 Jan 2018, 19:14

Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2711
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Zo 14 Jan 2018, 19:28

Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9108,5 km (19-05) Bus: 664,1 km (29-04)

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1938
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor marvinkok » Zo 14 Jan 2018, 19:32

Daniel schreef:Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.

Er zijn een aantal Gelderse wagens naar Twente verschoven. In principe voor het voetbalvervoer en Treinstremmingen, maar worden ook wel ingezet bij defecte bussen. Met de nieuwe dienstregeling zou het de bedoeling zijn een deel van het uitbestede werk weer zelf te rijden, waar deze bussen dan ook van pas komen. Ze gaan nog in de Twentse huisstijl komen.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2711
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor cassie127 » Zo 14 Jan 2018, 19:38

Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9108,5 km (19-05) Bus: 664,1 km (29-04)

dennistd
Berichten: 2514
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Zo 14 Jan 2018, 19:39

Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:
Afbeelding

Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Afbeelding

Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Afbeelding

Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Afbeelding

Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige Syntus-teammanager ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus (die overigens in Overdinkel dacht te zijn (A) ) kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Afbeelding

Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Afbeelding

Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
Afbeelding
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

nvdw
Berichten: 1458
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor nvdw » Zo 14 Jan 2018, 19:47

Dus er komt een man met een busje histor om 'NL' op de trein te schilderen.

Ik vind het prachtig :lol:
Van die dingen, ja!

dennistd
Berichten: 2514
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Zo 14 Jan 2018, 19:48

cassie127 schreef:Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Dat heeft ook met leeftijd te maken: de Overijssel-bussen zijn een jaartje jonger. Ik kan me voorstellen dat ze in de Veluwe wel tegen de grens van de gemiddelde busleeftijd aan gaan lopen.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor isadora » Zo 14 Jan 2018, 19:52

_O-
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1938
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor marvinkok » Zo 14 Jan 2018, 20:07

Dat, en in de leasecontracten zijn maximale kilometerstanden afgesproken, dus kan het handig zijn wat te schuiven.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36434
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Suus » Zo 14 Jan 2018, 20:19

Die ET 4.01, kan het stelnummer nog kleiner :shock:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29408
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Daniel » Zo 14 Jan 2018, 20:42

Even NL op de trein schilderen, geweldig :lol:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 10458
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor KM46 » Zo 14 Jan 2018, 21:45

Hmm ... Nederlandse bussen om een Duitse treindienst te ver bussen. Het moet gekker worden. Hebben de Duitsers geen eigen bussen om storingen in de treindienst op te vangen?

PatrickM
Berichten: 1426
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor PatrickM » Zo 14 Jan 2018, 21:49

Wat wil je dan, bussen uit Frankrijk voor de SEV-diensten? Typefoutje hoop ik :wink:

Ik ken de situatie daar niet zo goed, maar het zou best kunnen dat Keolis daar in de omgeving geen bussen heeft rijden. Dan is het wel zo makkelijk om de bus van een dochterbedrijf te laten rijden.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

KM46
Berichten: 10458
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor KM46 » Zo 14 Jan 2018, 21:56

@PatrickM: Ik snap je uitleg ... helder :wink: .

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6080
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor regenmaker » Zo 14 Jan 2018, 21:59

Keolis heeft geen busdiensten in Duitsland, dus ja dan zijn de Nederlandse bussen van het dochterbedrijf net zo makkelijk dan een extern bedrijf uit Duitsland inschakelen.

Overigens voert Keolis precies de juiste Gelderse bussen naar Twente af. :pos:
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 22 mei 2018)
Dienstregelingswijzigingen Hagen, Oberhausen, Solingen en Ennepe-Ruhr, 10 juni 2018.
Invoering drie metrobussen Düsseldorf, augustus 2018.

dennistd
Berichten: 2514
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Zo 14 Jan 2018, 23:06

cassie127 schreef:Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet

De laatste trein heeft gewoon gereden hoor :wink:

Suus schreef:Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen :P

Ja, precies met de Feestbus terwijl ik met bestemmingen aan het rommelen was. Ik had ook nog Treinbus Zwolle Stadshagen in de aanbieding, en Treinbus Heino. Net als Bathmen trouwens :mrgreen:
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 87
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor Dre » Ma 15 Jan 2018, 09:38

Moet er daar in Bh nog steeds zo geknutseld worden om direct een rijweg Schüttorf > Odz (of omgekeerd) in te kunnen leggen voor elektrisch materieel?

dennistd
Berichten: 2514
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Berichtdoor dennistd » Ma 15 Jan 2018, 09:51

Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om een doorgaande rijweg in te leggen. Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet voor de RB61: die heeft toch een stop van 5/6 minuten.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast