Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Nogmaals zoals hierboven allemaal al vermeld is... Op Osnabrück Hbf of een van de andere station van deze lijn is momenteel geen ruimte meer voor. Alleen in Herford zou het een en het ander mogelijk zijn maar ja dat ligt op steenworp afstand van Bielefeld en schiet je dus niet heel veel mee op.

De Abellio treinen zouden technisch gelijk moeten zijn aan die van Keolis maar die van Abellio hebben met 3 verschillende stroomspanningen te maken waar de Keolis treinen dat maar met 2 hebben, in een andere volgorde dan de Abellio treinen.

Verder zijn het problemen met de sofware en systemen in de treinen. Hiervoor is Sterker verantwoordelijk en niet Keolis

De afbraak van het openbaar vervoer in Overijssel is de schuld van de provincie die het liefst iedereen de auto of elektrische fiets ziet pakken in plaats van de bus.

Verder snap ik je reactie op het topic niet. Al je vragen en opmerkingen zijn nu al meerdere malen beantwoord, en dit bericht geeft hieraan verder geen toegevoegde waarde.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door jelmerrr »

Welk belofte is gedaan op Oldenzaal-Zutphen?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Hij zal wel doelen op de kwartiersdienst Odz-Go. Dat was echter het plan voordat NS de intercity een kwartier verschoof waardoor de aansluiting richting westen van 25 naar 10 minuten ging. Als gevolg daarvan is besloten om in plaats van de kwartiersdienst (die dan juist niet meer zou aansluiten op de IC) in de ochtendspits met dubbele stellen te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Meltrain »

En een ander gevolg van die wijziging was dat er in Deventer geen goede aansluiting meer was, waardoor een reis tussen Hengelo en Arnhem voortaan het snelst via Goor ging.
Maar wordt er tijdens de spitsuren daadwerkelijk met dubbele stellen gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

In de ochtendspits zijn alle treinen dubbel gepland, alleen wordt er de laatste tijd door een hoge defectenstand af en toe wat enkel gereden. In de middag past het in een enkel stel, dus dan is er niks dubbel gepland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

RTBS schreef:Na vier maanden mag het toch wel een keertje lopen lijkt me. Ok, ik ben echt geen Syntus/keolis-fan door de wanprestaties van dit bedrijf in het OV in Twente de afgelopen jaren (met name het busvervoer en de loze beloftes op Zutphen-Oldenzaal waarmee Syntus de nieuwe concessie heeft verkregen). Je kunt alles wel afschuiven op Stadler maar Keolis is er net zo schuldig aan. Net wat ik al zei, knip deze verbinding voorlopig op in Osnabruck waardoor de verstoringen veel minder zijn, treinstellen die wel in Nederland kunnen rijden zet je daar op in. Als de problemen verholpen zijn dan hef je de knip weer op.

Vind het wel bizar dat het allemaal zo lang moet duren, zijn deze treinstellen dan zo enorm verschillend van de Abelio-treinen? Misschien toch maar dezelfde software installeren?
Welke stellen leveren nooit problemen op?
Wordt een beetje vermoeiend elke keer dezelfde reactie te moeten geven... Er treden willekeurig storingen op bij willekeurige treinstellen.
Overigens worden ritten lang niet altijd opgeheven door problemen aan de stellen, regelmatig ook door te grote vertraging vanuit Duitsland en dan mag de trein niet verder van de DVL omdat Hgl best wel druk is...
Bij inkorten tot Oldenzaal probeert men de reizigers vanaf Hengelo wel met de 31200 mee te sturen en de RB61 vast te houden voor de overstap, zeker als de uitval het al op tijd bekend is en wordt S&V ingeschakeld om de reizigers te informeren. Nee, je krijgt dan nooit alle reizigers te pakken, maar wel zo veel mogelijk. Zeker bij de laatste trein gebeurd dat.
Het blijft erg vervelend allemaal, niet in de laatste plaats ook voor de machinisten, die hebben er erg veel energie en tijd in gestoken en dan komt het er helaas niet uit...
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door mijack1985 »

Volgens mij ging het de afgelopen dagen wel goed met de stoptrein (toch?).

Alleen lees ik vandaag dan weer "beperkingen in de materieel inzet" op de reisplanner. Duurt de rest van de dag.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Staat nu zelfs dat er geen treinen meer rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

Vast een 1 april-grap, kan het me niet voorstellen. _O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Nitein-Repart »

Helaas geen 1 april grap. Alle treinen zijn uitgevallen vandaag en gisteren vielen ook al 3 van de 5 omlopen uit. Ik had gehoopt dat er na vijf weken wat progressie kwam in het terugdringen van de uitval op Hengelo-Bad Bentheim, maar helaas. Ook in april ga ik de verbinding nog niet uittesten, want de betrouwbaarheid van de verbinding is nog erg laag. Keolis moet in april toch wel echt beter presteren (lees: minder uitval) op Hengelo-Bad Bentheim. In de eerste weken, konden de problemen nog weggeschoven worden onder de noemer "kinderziektes" of "ze rijden pas net", maar nu we vijf weken verder zijn, kunnen de problemen veel minder vaak weggeschoven worden, want na een aantal weken verwacht de reiziger toch wel een betrouwbare verbinding, die er nu helaas nog niet is. Ik begrijp wel dat er hard aan gewerkt wordt om een betrouwbare verbinding te krijgen op Hengelo-Bad Bentheim, maar er is nog een lange weg te gaan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door mijack1985 »

Had inderdaad nog even kunnen wachten met dagje Duitsland. Helaas ook vandaag "beperkingen in de materieelinzet". Duurt de rest van de dag.

Volgende maand maar weer proberen. Is het weer hopelijk ook wat beter :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

En we gaan maar weer eens klussen:
Hengelo-Bad Bentheim-Osnabrück Hbf-Bielefeld Hbf
Wanneer

dinsdag 3 tot en met maandag 9 april 07.30 uur
Oorzaak

werkzaamheden
Advies

U kunt gebruikmaken van de bussen

dagelijks tot 07.30 uur rijden er bussen tussen Oldenzaal en Ibbenbüren
dagelijks vanaf 07.30 uur rijden er bussen tussen Bad Bentheim en Ibbenbüren
plan uw reis met behulp van de internationale reisplanner

Extra reistijd

een half uur tot een uur
Bron: NS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Eurobahn ET 4.01 pendelt nu in aangepaste dienstregeling (ongeveer een half uur verschoven) tussen Hgl en Bh
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

Deze week toch ongepland de RB61 uitgeprobeerd. 8-)

Afgelopen maandag vanuit Berlijn de IC144 genomen. Op de info-borden stond echter Hannover Hbf als eindbestemming ipv Amsterdam. Dat is raar als je een reis via NSI boekt en dat deze ineens niet verder blijkt te rijden dan Hannover! Geen enkel contact vanuit de NS om reizigers te informeren dat deze trein niet verder reed. Ook in de trein geen enkele informatie richting reizigers hoe het verder moest na Hannover. Via de NS-app erachter gekomen dat er vanaf Osnabruck vervangend busvervoer was naar Hengelo. Maar wat heb je daaraan als je in Hannover staat?!? En hoe kan NSI nou tickets verkopen voor treinen die niet eens rijden?

Gelukkig waren de collega's van de Westfalenbahn zo vriendelijk om alle gestrande reizigers in haar overvolle trein mee te nemen richting Rheine. In deze trein werden de reizigers wel verteld dat er vanaf Osnabruck overgestapt kon worden op de bus naar Hengelo. Maar wat heb je eraan als je liefst anderhalf uur op die bussen moest wachten? Maar tot grote verbazing stond de RB61 naar Hengelo gewoon op de borden! Hoe kan dat nou? De IC Berlin rijdt niet vanwege werkzaamheden maar alle andere treinen rijden wel op precies hetzelfde traject. Dat er vanaf 3 april geen treinen rijden op dit traject was bekend maar het was nog 2 april... Allemaal erg raar waarom er 3 IC Berlin ritten zomaar geschrapt werden na Hannover. En waarom reed deze het stukje Hannover-Osnabruck niet?

Als de RB61 rijdt is het een prima trein en deze reed keurig op tijd. Ik had wel geluk want de volgende RB61 zou niet verder rijden dan Bad Bentheim en volgens de NS-app zouden alle RB61's die dag niet rijden vanwege problemen met de materieel inzet.... Dat klopte dus niet.

Het informatie-systeem in de Flirt liep wel achter, stations werden pas omgeroepen nadat ze gepasseerd waren. Wat ook op viel was dat er na de spanning-omschakeling tijdens het remmen iedere keer een best harde pieptoon te horen was. Puntjes van aandacht dus.

Al met al toch een goede ervaring gehad met deze verbinding, nu maar hopen dat de problemen snel opgelost zijn want naast de IC Berlin reizigers zaten er best veel "normale" reizigers tussen. Het zal zeker bestaansrecht hebben maar een betrouwbare dienstregeling is uiteraard essentieel. Dus bij deze mijn dank aan zowel Westfalenbahn als Keolis die de reizigers hielpen waar NSI/DB het volledig lieten afweten.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door waldo79 »

Zo zie je maar, NSI/DB presteren ook niet geweldig op de IC Berlijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Z2N »

NS heeft netjes in de reisinformatie vermeld dat gisteren de treinen 144, 142 en 140 niet in Nederland reden, dit om te voorkomen dat er DB-materieel tot 9 april opgesloten is in Amsterdam. Als je geboekt hebt voor de ProRail-termijn van 10 dagen voor vertrek wordt dit niet in Hafas meegenomen, en kan je dus een kaartje boeken voor een trein die niet bestaat. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Overigens pendelt er nu de hele week een stel (de ET4.01) tussen Hgl en Bh, en dat gaat opvallend goed: er is vandaag geen enkele trein uitgevallen *O*
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

@Z2N: Het is maar net wat je netjes vindt... NSI heeft toch de gegevens van al die mensen die al geboekt hadden? Het zou netjes zijn als ze al die mensen zouden informeren ipv ze aan hun lot over te laten. Ook werd je niet echt wijs van de vele tegenstrijdige informatie die DB en NSI geven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Daniel »

@dennistd: ik kan de link naar de tijdelijke dienstregeling die ik ergens zag niet meer terugvinden, maar volgens mij stond daar een pendeldienst Hengelo - Oldenzaal in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Als je een ticket zonder treinbinding hebt geboekt kan gewoon de reis gemaakt worden. De treinen zelf zijn al een lange tijd uit het boekingsysteem gehaald, de meldingen op de site van DB zijn staan vaak al een paar maanden eerder op de site van DB en NSI. Zo zie ik nu ook de omleiding via Zwolle van 2 en 3 juni gewoon in de boekingsystemen staan en de inkorting van de treinen tot Berlijn - Bad Bentheim tijdens het Hemelvaartweekend staan er ook in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:Overigens pendelt er nu de hele week een stel (de ET4.01) tussen Hgl en Bh, en dat gaat opvallend goed: er is vandaag geen enkele trein uitgevallen *O*
Serieus? Want als ik een planning doe in de NS app dan zie ik "Alternatief vervoer" via Gronau ( :') ).
Maar als er serieus een trein pendelt deze week, dan ga ik vrijdag die kant op. *trein*

Edit: in Hafas staat inderdaad de trein die jij noemt. Misschien morgen toch mijn reisplanning dan eens een beetje gaan aanpassen.
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:@dennistd: ik kan de link naar de tijdelijke dienstregeling die ik ergens zag niet meer terugvinden, maar volgens mij stond daar een pendeldienst Hengelo - Oldenzaal in.
De eerste twee slagen rijden Hgl-Odz vv, daarna rijdt het gewoon door naar Bh: https://www.lb-keolis.de/de/app/media/r ... e=download
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

Heb eerder vanochtend even een slagje Hengelo - Bad Bentheim gemaakt. Heb ook wat foto's gemaakt van het interieur, zal ze morgen wel online knallen.
🍉
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

De laatste dagen gaat het erg goed met de RB61. Geen enkele uitval, en alles op tijd (A)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door jelmerrr »

Toch fijn dat ze Hengelo-Oldenzaal-Bad Bentheim op 1500V kunnen
Nu de rest nog :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten