Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

cassie127 schreef:De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost

https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875
Je voelt het gewoon aankomen. -o-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Hadden de abellio treinen trouwens op de eerste dag ook niet last van deze problemen (dacht dat deze treinen gelijk aan elkaar zijn/besteld zijn)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door The best »

De trein rijdt nu wel weer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Inmiddels ook gezien dat er een oude FLIRT op een van de omlopen rijdt. Die kan natuurlijk Nederland niet in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Ligt het aan mij of missen jullie op stations Hengelo en Oldenzaal ook de rb 61 tussen de actuele vertrektijden. Zie nu alleen die van 15:34 die als opgeheven staat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Wubbo »

Ik zie in Oldenzaal ook een trein terug. Actuele vertrektijden kijken maar 70 minuten vooruit, dus je ziet van een uurdienst dan niet veel treinen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Er zijn veel problemen (geweest) met het wisselen van spanning. Daarom zijn er al op voorhand enkele slagen Hgl-Bh verbust, oa gereden door een mede-forummer inderdaad ;)
Er wordt hard gewerkt om de boel op te lossen, maar kans is dat er morgen ook nog ritten verbust worden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Daniel »

Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.
Er zijn een aantal Gelderse wagens naar Twente verschoven. In principe voor het voetbalvervoer en Treinstremmingen, maar worden ook wel ingezet bij defecte bussen. Met de nieuwe dienstregeling zou het de bedoeling zijn een deel van het uitbestede werk weer zelf te rijden, waar deze bussen dan ook van pas komen. Ze gaan nog in de Twentse huisstijl komen.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:
Afbeelding

Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Afbeelding

Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Afbeelding

Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Afbeelding

Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige Syntus-teammanager ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus (die overigens in Overdinkel dacht te zijn (A) ) kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Afbeelding

Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Afbeelding

Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door nvdw »

Dus er komt een man met een busje histor om 'NL' op de trein te schilderen.

Ik vind het prachtig :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Dat heeft ook met leeftijd te maken: de Overijssel-bussen zijn een jaartje jonger. Ik kan me voorstellen dat ze in de Veluwe wel tegen de grens van de gemiddelde busleeftijd aan gaan lopen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Dat, en in de leasecontracten zijn maximale kilometerstanden afgesproken, dus kan het handig zijn wat te schuiven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Die ET 4.01, kan het stelnummer nog kleiner :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Daniel »

Even NL op de trein schilderen, geweldig :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... Nederlandse bussen om een Duitse treindienst te ver bussen. Het moet gekker worden. Hebben de Duitsers geen eigen bussen om storingen in de treindienst op te vangen?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door PatrickM »

Wat wil je dan, bussen uit Frankrijk voor de SEV-diensten? Typefoutje hoop ik :wink:

Ik ken de situatie daar niet zo goed, maar het zou best kunnen dat Keolis daar in de omgeving geen bussen heeft rijden. Dan is het wel zo makkelijk om de bus van een dochterbedrijf te laten rijden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door ODRAIL »

@PatrickM: Ik snap je uitleg ... helder :wink: .
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door regenmaker »

Keolis heeft geen busdiensten in Duitsland, dus ja dan zijn de Nederlandse bussen van het dochterbedrijf net zo makkelijk dan een extern bedrijf uit Duitsland inschakelen.

Overigens voert Keolis precies de juiste Gelderse bussen naar Twente af. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet
De laatste trein heeft gewoon gereden hoor :wink:
Suus schreef:Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen :P
Ja, precies met de Feestbus terwijl ik met bestemmingen aan het rommelen was. Ik had ook nog Treinbus Zwolle Stadshagen in de aanbieding, en Treinbus Heino. Net als Bathmen trouwens :mrgreen:
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Dre »

Moet er daar in Bh nog steeds zo geknutseld worden om direct een rijweg Schüttorf > Odz (of omgekeerd) in te kunnen leggen voor elektrisch materieel?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door dennistd »

Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om een doorgaande rijweg in te leggen. Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet voor de RB61: die heeft toch een stop van 5/6 minuten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten