Je voelt het gewoon aankomen. -o-cassie127 schreef:De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875
Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hadden de abellio treinen trouwens op de eerste dag ook niet last van deze problemen (dacht dat deze treinen gelijk aan elkaar zijn/besteld zijn)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De trein rijdt nu wel weer.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Inmiddels ook gezien dat er een oude FLIRT op een van de omlopen rijdt. Die kan natuurlijk Nederland niet in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ligt het aan mij of missen jullie op stations Hengelo en Oldenzaal ook de rb 61 tussen de actuele vertrektijden. Zie nu alleen die van 15:34 die als opgeheven staat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ik zie in Oldenzaal ook een trein terug. Actuele vertrektijden kijken maar 70 minuten vooruit, dus je ziet van een uurdienst dan niet veel treinen.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Er zijn een aantal Gelderse wagens naar Twente verschoven. In principe voor het voetbalvervoer en Treinstremmingen, maar worden ook wel ingezet bij defecte bussen. Met de nieuwe dienstregeling zou het de bedoeling zijn een deel van het uitbestede werk weer zelf te rijden, waar deze bussen dan ook van pas komen. Ze gaan nog in de Twentse huisstijl komen.Daniel schreef:Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:
Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige Syntus-teammanager ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus (die overigens in Overdinkel dacht te zijn (A) ) kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige Syntus-teammanager ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus (die overigens in Overdinkel dacht te zijn (A) ) kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dus er komt een man met een busje histor om 'NL' op de trein te schilderen.
Ik vind het prachtig
Ik vind het prachtig
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat heeft ook met leeftijd te maken: de Overijssel-bussen zijn een jaartje jonger. Ik kan me voorstellen dat ze in de Veluwe wel tegen de grens van de gemiddelde busleeftijd aan gaan lopen.cassie127 schreef:Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat, en in de leasecontracten zijn maximale kilometerstanden afgesproken, dus kan het handig zijn wat te schuiven.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Die ET 4.01, kan het stelnummer nog kleiner
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Even NL op de trein schilderen, geweldig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hmm ... Nederlandse bussen om een Duitse treindienst te ver bussen. Het moet gekker worden. Hebben de Duitsers geen eigen bussen om storingen in de treindienst op te vangen?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Wat wil je dan, bussen uit Frankrijk voor de SEV-diensten? Typefoutje hoop ik
Ik ken de situatie daar niet zo goed, maar het zou best kunnen dat Keolis daar in de omgeving geen bussen heeft rijden. Dan is het wel zo makkelijk om de bus van een dochterbedrijf te laten rijden.
Ik ken de situatie daar niet zo goed, maar het zou best kunnen dat Keolis daar in de omgeving geen bussen heeft rijden. Dan is het wel zo makkelijk om de bus van een dochterbedrijf te laten rijden.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
@PatrickM: Ik snap je uitleg ... helder .
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Keolis heeft geen busdiensten in Duitsland, dus ja dan zijn de Nederlandse bussen van het dochterbedrijf net zo makkelijk dan een extern bedrijf uit Duitsland inschakelen.
Overigens voert Keolis precies de juiste Gelderse bussen naar Twente af. :pos:
Overigens voert Keolis precies de juiste Gelderse bussen naar Twente af. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De laatste trein heeft gewoon gereden hoorcassie127 schreef:Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet
Ja, precies met de Feestbus terwijl ik met bestemmingen aan het rommelen was. Ik had ook nog Treinbus Zwolle Stadshagen in de aanbieding, en Treinbus Heino. Net als Bathmen trouwensSuus schreef:Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om een doorgaande rijweg in te leggen. Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet voor de RB61: die heeft toch een stop van 5/6 minuten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten