Pagina 7 van 14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 21:54
door Suus
De stop in Herford is zodat er een aansluiting is op de trein naar Altenbeken en daarnaast noodzakelijk omdat het stukje spoorlijn tussen Herford en Kirchlengern enkelsporig is en wel bereden wordt door twee treinen per uur per richting.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 03 feb 2018, 21:15
door en-es

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 10:51
door Mdk
Tsja, als je treinen uitvallen door ziekte en uitval van personeel, dan helpt het personeel aanvallen ook niet echt..

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 13:00
door RTBS
Tja Keolis is een bedrijf dat veel te laag inschrijft voor consessies en daardoor veel te weinig materieel beschikbaar heeft en zo min mogelijk materieel in zet. In Nederland doen ze het niet anders. Zie bijvoorbeeld de trein Zwolle-Enschede, hier wordt buiten de spits om gelijk teruggeschakeld naar zoveel mogelijk 3-delige Flirts terwijl er ook dan behoefte is aan minstens een 4-delige Flirt. Gevolg is dat zeer regelmatig de gangpaden vol staan met mensen. Dat zie je 7 dagen in de week, ook nog rond 20.00 uur in de avond. Alleen maar om een paar euro uit te sparen, de passagiers kunnen verrekken, daar hebben ze geen enkele boodschap aan. En het treinpersoneel wordt dan aangesproken door kwade reizigers door het wanbeleid van de directie.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 13:26
door Zugführer
Graag on-topic blijven, het gaat hier over de concessie Teutoburger Wald-Netz, niet over volle treinen tussen Zwolle en Enschede.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 13:35
door RTBS
Sorry hoor, ik haal het alleen ff aan als voorbeeld, als dat al niet meer mag..... :cry:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 06 feb 2018, 20:13
door Daniel
Trein Hengelo – Bielefeld gaat 26 februari echt rijden
Keolis Deutschland gaat vanaf 26 februari het grensoverschrijdende verkeer tussen Hengelo en Bad Bentheim, de eurobahn-lijn RB 61, weer opstarten.
Vorige week wilde Keolis op vragen van Treinreiziger.nl nog geen duidelijkheid verschaffen over de verwachte duur van de problemen. Nu zegt het bedrijf in een verklaring dat de problemen gevonden zijn. Voor de problemen zijn nu oplossingen gevonden. Keolis rijdt tot eind februari 16 testritten per dag uit en voert de laatste reparaties uit. Naar verwachting zullen de treinstellen op 26 februari gereed zijn voor grensoverschrijdende inzet.

Lees verder

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 06 feb 2018, 22:38
door julsteren
Ik ben benieuwd *O*

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 22:19
door Timon91
Na enige [understatement]lichte kinderziektes[/understatement] is het vandaag dan eindelijk van start gegaan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/286974/na- ... poorboekje

Ik heb er een zien vertrekken op de terugweg van werk naar huis, dus het lijkt nog waar te zijn ook (niet volgens dienstregeling maar met +10 - het is ze vergeven).

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 22:29
door Dennenboom
Het lijkt er op dat de meeste treinen gereden hebben:
https://www.ovtijden.com/avtdag/ODZ/20180226

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 15:12
door marvinkok
Voor zover ik heb meegekregen heeft de eerste trein helaas niet gereden, en de rest vrijwel volgens plan. Een enkele had de pech achter een vertraagde ICB terecht te komen. Dat Bentheim-grens dan maar 1 blok is helpt dan niet echt mee om de treinen vlot uit Bh weg te krijgen..
Vandaag lijkt het ook redelijk te gaan, het pleit wel voor Keolis dat zelfs met +20 nog wordt doorgereden naar Hgl :pos:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 20:26
door julsteren
Ik heb vandaag even een kijkje genomen en een slagje Hengelo-Oldenzaal v.v. gemaakt.
In de eerste trein deden beide kaartautomaten het niet, dus dat ritje was gratis. Verder door die hele trein 3 andere reizigers geteld, stapten op 1 na allen uit in Odz.
Op de terugweg deden de automaten het wel en kon ik voor €3,40 een enkeltje van Oldenzaal naar Hengelo kopen. Beide toiletten waren defect en ook een van de deuren was defect.

Op station Hengelo had Eurobahn een promotiestandje in de tunnel met zoetigheden en folders, de mensen die het bedienden spraken enkel Duits, in Oldenzaal liepen er 2 rond om de verbinding te promoten.

Afbeelding

Ook wat bewegend beeld: https://youtu.be/jzS8AeD9dB8

Jammer dat het zo'n beroerde start heeft gehad, heb wel hoop in de verbinding!

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 20:47
door isadora
't Is een mooie trein.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 00:07
door Durashift
:pos:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 11:27
door OVinspecteur
Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 12:51
door dennistd
Er is een prima aansluiting op de Intercity van/naar Raalte hoor (A)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 13:06
door jelmerrr
Maw vanaf de zomer heb je een aansluiting van/naar Zwolle?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 13:18
door dennistd
Klopt ja. Voorbeeldje:
Zwolle v ±6.39u
Hengelo a 7.22u

Hengelo v 7.34u
Brake a 9.41u

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 18:43
door cassie127
OVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijden

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 09:20
door OVinspecteur
cassie127 schreef:
OVinspecteur schreef:Grappig dat Hengelo - Rheine sneller is met de ERB dan met de IC. En Hengelo - Osnabrück is bijna net zo snel per ERB.
Maar in Hengelo is er geen aansluiting, dus de rest van NL heeft daar niks aan. :(
Dat komt dus omdat de IC berlijn in Bad Bentheim een geplande tussenstop van 10 tot 15 minuten heeft vanwege het wisselen van de locomotief. De treinen van Keolis Deutschland/Eurobahn hebben daar dus geen last van omdat hun materieel wel in beide landen kan rijden
Gauw vervangen dat IC-materieel graag. :oops:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 10:54
door Suus
Als het goed is wordt ergens in de komende maanden bekend welk materieel DB als vervanging wil bestellen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 19:21
door RTBS
NS wil nu ook versneld de IC Berlijn gaan opwaarderen en aanmerkelijk sneller maken.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 19:56
door en-es
En hoe gaan ze dat doen?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 20:40
door cassie127
Heb dingen gelezen over Hilversum en Almelo overslaan, en Apeldoorn richting Amsterdam overslaan. En dan een trein vlak voor of na de IC Berlijn die wel stopt op deze stations

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 04 mar 2018, 20:50
door dennistd
Dat is niet om de IC Berlijn te versnellen maar om een voortrein te creëren om zo in de zomermaanden genoeg capaciteit op het binnenlandse deel te bieden. En die voortrein past niet zonder dat de IC Berlijn iets later vertrekt en wat stations overslaat.