Pagina 3 van 14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 12:22
door marvinkok
Het schijnt hem in de etcs/atb te zitten die net een andere software heeft dan die van abellio.
EBA laat eerst toe en ILenT neemt het dan over. Prognose lijkt januari te zijn. Mogelijk al wel in december test/opleidings/proefritten.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 25 nov 2017, 19:39
door Dre
Hmmm... eurobahn (of Keolis Deutschland zo u wil), Nederland en een toelating die op zich laat wachten. Waar hebben we dat toch eerder gezien in 2009? Wel opmerkelijk, aangezien machinisten van Keolis Nederland in de tweede week van oktober al opleiding hebben gehad bij Keolis Deutschland. Heeft niemand in die tussenliggende tijd aan de toelating gedacht, laat toelating zo lang op zich wachten of is er een andere reden die ik wellicht over het hoofd zie?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 28 nov 2017, 09:46
door Daniel
Prognose van de eerste dienst naar Hengelo schijnt nu 14 januari 2018 te zijn.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 28 nov 2017, 15:24
door Dennenboom
Dat wordt ook in Duitsland verteld: "Ab dem 14.01.2018 nach Hengelo und Oldenzaal"
http://www.eurobahn.de/fileadmin/redakt ... an_web.pdf

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 28 nov 2017, 20:20
door Daniel
Handig ook dat er in die lijnfolder wel in het Duits staat waar je een eenmalige/anonieme chipkaart kunt krijgen voor reizen in Nederland, maar niet waar je er mee moet inchecken. Dat staat er alleen in het Nederlands :P

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 28 nov 2017, 20:24
door Suus
Veel te complex voor die Duitsers, die klooien liever met driehonderd varianten van het papieren kaartje door de verschillende tariefgebieden waar de trein doorheen komt :')

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 20:05
door regenmaker
Komen er nog ticketautomaten in Hengelo van Keolis (of andere vervoerder)?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 21:49
door dennistd
Nee, die komen in de trein.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 02 dec 2017, 08:24
door Nitein-Repart
De RE78 tussen Minden en Nienburg gaat de eerste weken op werkdagen nog niet rijden in verband met tekort aan materieel. Tussen Minden en Nienburg komen bussen te rijden. Dus naast de vrije tijdsreiziger heeft ook de forens last van het geklungel met de toelating van het nieuwe materieel.

De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
3 RB65 Rheine-Münster
3 RB66 Osnabrück-Münster
3 RB72 Herford-Paderborn
1 RE78 Bielefeld-Minden

Er kan de eerste weken nog niet de geplande capaciteit worden aangeboden op de diverse lijnen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 02 dec 2017, 20:56
door Meltrain
dennistd schreef:Nee, die komen in de trein.
Heeft (of krijgt) station Hengelo poortjes?
Zo ja, hoe kun je dan de RB61 bereiken?
Erno-BE schreef: De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
Deze vijf stellen verhuizen dan zeker naar de RE78 nadat de stellen FLIRT3 de toelating hebben gekregen en op de RB61 gaan rijden?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 02 dec 2017, 21:00
door Suus
Hengelo heeft (nog?) geen poortjes.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 02 dec 2017, 21:06
door Nitein-Repart
Meltrain schreef:
dennistd schreef:Nee, die komen in de trein.
Heeft (of krijgt) station Hengelo poortjes?
Zo ja, hoe kun je dan de RB61 bereiken?
Erno-BE schreef: De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
Deze vijf stellen verhuizen dan zeker naar de RE78 nadat de stellen FLIRT3 de toelating hebben gekregen en op de RB61 gaan rijden?
Er stond in het artikel op Drehschreibe dat de RB65 (Rheine-Münster) en RB66 (Osnabrück) tussen 10 december en de toelating van nieuwe Flirt3 stellen met beperkte capaciteit rijden, dus zogauw nieuwe Flirt3-stellen in de RB61 zijn ingestroomd gaan de huidige Flirt-stellen de RB65 en RB66 versterken. De RE78 schijnt door de weeks nog wel tussen Bielefeld en Minden te rijden en daarbij is voor de verlening naar Nienburg nog maar één extra stel nodig. De RE78 heeft door zijn twee-uursdienst maar twee omlopen nodig en de RB61 maar liefst vijf.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 05 dec 2017, 22:28
door Floris
Suus schreef:Hengelo heeft (nog?) geen poortjes.
Poortjes in Hengelo staan ook (nog) niet op de planning, zie https://www.ns.nl/binaries/_ht_15051226 ... r-2017.pdf

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 08:20
door Nitein-Repart
Op Drehschreibe las ik dat de nieuwe Keolis Flirts (die straks Hengelo-Bielefeld gaan rijden) al in reguliere dienst hebben gereden in de RE78 (Bielefeld-Minden(-Nienburg)). Dus in Duitsland zijn de stellen al toegelaten (anders kunnen ze niet in reguliere dienst rijden), nu Nederland nog.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 14:32
door marvinkok
Gisteren zijn er test-/instructieritten geweest op Bh-Hgl met de nieuwe treinen en dat liep, volgens aanwezige machinisten, prima.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 12:58
door Mdk
Vanaf morgen gaan ze rijden.
bron

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 14:20
door cassie127
Het is overigens niet meer mogelijk om met de pinpas een kaartje bij de automaat in de trein te kopen http://www.eurobahn.de/aktuelles/keine- ... r-2018-74/

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 14:53
door Meltrain
:shock:
Dat is echt compleet omgekeerd aan de Nederlandse situatie, waar je nu (bijna) niet meer met contant geld kunt betalen in de bussen en trams. :?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 14:53
door Z2N
Is de Geldkarte niet een Duits alternatief voor de Chipknip? Want in hetzelfde artikel staat vermeld dat je nog wel met EC-karte kan betalen, wat de duitse versie van de pinpas is.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 14:58
door Meltrain
Oké, zo goed ken ik de Duitse betaalkaarten niet en omdat cassie127 het over de pinpas had, nam ik daarom aan dat EC-karte een creditcard is.
Als alleen het betalen met (de Duitse versie van) de Chipknip niet meer mogelijk is, kan ik dat beter begrijpen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 16:04
door regenmaker
EC-Kaart = Bankpas (gekoppeld aan een betaalrekening)
Geldkarte = Chipknip (op de meeste plaatsen al niet te gebruiken, niet populair in Duitsland. In Nederland is die niet voor niets afgeschaft in 2015)

Ik zou me dus geen zorgen maken.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 19:27
door PatrickM
Maar bij de IC-berlijn kun je in de Bistro alleen maar met een EC-karte betalen en niet met een Nederlandse bankpas. ‘T is dus geen garantie dat je met je Nederlandse bankpas kaartjes kunt kopen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: za 13 jan 2018, 20:23
door Suus
Transacties bij de catering van DB worden offline uitgevoerd. Nederlandse betaalkaarten (debit cards) werken alleen online, de betaalautomaat moet een internetverbinding hebben. Je kan wel afrekenen met een "echte" (dus niet prepay) credit card, die kunnen offline gebruikt worden, dat is dan in combinatie met een handtekening.

Dit is trouwens exact hetzelfde bij Thalys.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 13:16
door cassie127
De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost

https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 13:22
door Suus
Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen :P