Pagina 4 van 14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 13:36
door isadora
cassie127 schreef:De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost

https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875
Je voelt het gewoon aankomen. -o-

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 13:38
door cassie127
Hadden de abellio treinen trouwens op de eerste dag ook niet last van deze problemen (dacht dat deze treinen gelijk aan elkaar zijn/besteld zijn)

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 13:52
door The best
De trein rijdt nu wel weer.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 14:29
door Suus
Inmiddels ook gezien dat er een oude FLIRT op een van de omlopen rijdt. Die kan natuurlijk Nederland niet in.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 15:27
door cassie127
Ligt het aan mij of missen jullie op stations Hengelo en Oldenzaal ook de rb 61 tussen de actuele vertrektijden. Zie nu alleen die van 15:34 die als opgeheven staat

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 15:30
door Wubbo
Ik zie in Oldenzaal ook een trein terug. Actuele vertrektijden kijken maar 70 minuten vooruit, dus je ziet van een uurdienst dan niet veel treinen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 16:39
door marvinkok
Er zijn veel problemen (geweest) met het wisselen van spanning. Daarom zijn er al op voorhand enkele slagen Hgl-Bh verbust, oa gereden door een mede-forummer inderdaad ;)
Er wordt hard gewerkt om de boel op te lossen, maar kans is dat er morgen ook nog ritten verbust worden...

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:14
door Daniel
Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:28
door cassie127
Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:32
door marvinkok
Daniel schreef:Ook wel apart dat er een Syntus Gelderland bus reed, die zie ik op diverse foto's langskomen tussen de logische Twentse wagens door.
Er zijn een aantal Gelderse wagens naar Twente verschoven. In principe voor het voetbalvervoer en Treinstremmingen, maar worden ook wel ingezet bij defecte bussen. Met de nieuwe dienstregeling zou het de bedoeling zijn een deel van het uitbestede werk weer zelf te rijden, waar deze bussen dan ook van pas komen. Ze gaan nog in de Twentse huisstijl komen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:38
door cassie127
Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:39
door dennistd
Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:
Afbeelding

Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Afbeelding

Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Afbeelding

Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Afbeelding

Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige Syntus-teammanager ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus (die overigens in Overdinkel dacht te zijn (A) ) kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Afbeelding

Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Afbeelding

Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
Afbeelding

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:47
door nvdw
Dus er komt een man met een busje histor om 'NL' op de trein te schilderen.

Ik vind het prachtig :lol:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:48
door dennistd
cassie127 schreef:Dan kunnen ze toch beter die overijssel wagens die nu op de Veluwe rijden naar Twente sturen... Of gaan ze die wagens dan niet omstickeren?
Dat heeft ook met leeftijd te maken: de Overijssel-bussen zijn een jaartje jonger. Ik kan me voorstellen dat ze in de Veluwe wel tegen de grens van de gemiddelde busleeftijd aan gaan lopen.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 19:52
door isadora
_O-

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 20:07
door marvinkok
Dat, en in de leasecontracten zijn maximale kilometerstanden afgesproken, dus kan het handig zijn wat te schuiven.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 20:19
door Suus
Die ET 4.01, kan het stelnummer nog kleiner :shock:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 20:42
door Daniel
Even NL op de trein schilderen, geweldig :lol:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 21:45
door ODRAIL
Hmm ... Nederlandse bussen om een Duitse treindienst te ver bussen. Het moet gekker worden. Hebben de Duitsers geen eigen bussen om storingen in de treindienst op te vangen?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 21:49
door PatrickM
Wat wil je dan, bussen uit Frankrijk voor de SEV-diensten? Typefoutje hoop ik :wink:

Ik ken de situatie daar niet zo goed, maar het zou best kunnen dat Keolis daar in de omgeving geen bussen heeft rijden. Dan is het wel zo makkelijk om de bus van een dochterbedrijf te laten rijden.

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 21:56
door ODRAIL
@PatrickM: Ik snap je uitleg ... helder :wink: .

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 21:59
door regenmaker
Keolis heeft geen busdiensten in Duitsland, dus ja dan zijn de Nederlandse bussen van het dochterbedrijf net zo makkelijk dan een extern bedrijf uit Duitsland inschakelen.

Overigens voert Keolis precies de juiste Gelderse bussen naar Twente af. :pos:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 23:06
door dennistd
cassie127 schreef:Er rijden de rest van de dag geen treinen meer wegens beperkingen in de materieel inzet
De laatste trein heeft gewoon gereden hoor :wink:
Suus schreef:Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen :P
Ja, precies met de Feestbus terwijl ik met bestemmingen aan het rommelen was. Ik had ook nog Treinbus Zwolle Stadshagen in de aanbieding, en Treinbus Heino. Net als Bathmen trouwens :mrgreen:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: ma 15 jan 2018, 09:38
door Dre
Moet er daar in Bh nog steeds zo geknutseld worden om direct een rijweg Schüttorf > Odz (of omgekeerd) in te kunnen leggen voor elektrisch materieel?

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Geplaatst: ma 15 jan 2018, 09:51
door dennistd
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om een doorgaande rijweg in te leggen. Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet voor de RB61: die heeft toch een stop van 5/6 minuten.