Duitse stad krankjorum van bussen
Duitse stad krankjorum van bussen
Duitse stad krankjorum van bussen
GOTHA - De bus missen in de Duitse stad Gotha is sinds kort vrijwel onmogelijk. De gemeente heeft geblunderd met de aanbesteding van een goedkopere busmaatschappij. Daardoor rijden er nu op iedere lijn twee bussen van verschillende vervoerders achter elkaar aan.
Hoewel inwoners kunnen kiezen in welke bus ze stappen, zorgt de overvloed aan bussen voor flink wat irritaties. In tegenstelling tot andere Duitse steden, maken inwoners van Gotha nauwelijks gebruik van het openbaar vervoer. Maar juist in die stad rijden er twee keer zoveel bussen als nodig.
Lees meer
GOTHA - De bus missen in de Duitse stad Gotha is sinds kort vrijwel onmogelijk. De gemeente heeft geblunderd met de aanbesteding van een goedkopere busmaatschappij. Daardoor rijden er nu op iedere lijn twee bussen van verschillende vervoerders achter elkaar aan.
Hoewel inwoners kunnen kiezen in welke bus ze stappen, zorgt de overvloed aan bussen voor flink wat irritaties. In tegenstelling tot andere Duitse steden, maken inwoners van Gotha nauwelijks gebruik van het openbaar vervoer. Maar juist in die stad rijden er twee keer zoveel bussen als nodig.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Uiteraard heeft extra 3 er ook al een item over gemaakt ;) :
Sowieso zijn ze in Gotha niet zo goed met aanbesteden van het OV, ook de aanbesteding van het tramnet leidde tot een niet gewenste oplossing (die gelukkig later is herzien). :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Ik krijg dan direct daarna het filmpje over het station van bad bentheim als aanbevolen... Over het perron en die deuren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Op Youtube staan meer filmpjes over Gotha. In het duits natuurlijk!
https://www.youtube.com/watch?v=C8Fddw4KAJk
https://www.youtube.com/watch?v=PWPZbiEjoWs
In oktober 2013 had die ene onderneming 10 chauffeurs uit Spanje naar Gotha gehaald.
https://www.youtube.com/watch?v=tvfokkLCxnU
https://www.youtube.com/watch?v=C8Fddw4KAJk
https://www.youtube.com/watch?v=PWPZbiEjoWs
In oktober 2013 had die ene onderneming 10 chauffeurs uit Spanje naar Gotha gehaald.
https://www.youtube.com/watch?v=tvfokkLCxnU
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Ow als je even verder zoekt op dat programma zijn er nog veel meer OV-gerelateerde filmpjes te vinden. Zoals deze volgens de regels afgesloten overweg... ...in een amper bereden museumlijntje.cassie127 schreef:Ik krijg dan direct daarna het filmpje over het station van bad bentheim als aanbevolen... Over het perron en die deuren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
De stationsgong van Husum blijft een van mijn favorieten: https://m.youtube.com/watch?v=ujUxfrOJZqg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Wat moet een stad met amper 45 duizend inwoners nou met een tram & busnetwerk? Lijkt mij een beetje te veel van het goede.
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Ongelofelijk. En maar stug door blijven rijden ook met z'n allen.
Wat een zooitje qua bussen trouwens. Alles een andere kleur, opdruk, etc.
Wat een zooitje qua bussen trouwens. Alles een andere kleur, opdruk, etc.
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Inderdaad wel erg luxe, wat mij betreft wordt die stadsdienst volledig omgezet naar een busdienst.Durashift schreef:Wat moet een stad met amper 45 duizend inwoners nou met een tram & busnetwerk? Lijkt mij een beetje te veel van het goede.
Dat gebeurt in Duitsland wel vaker, reclame is bijvoorbeeld veel meer toegestaan, jammer genoeg ook op de ruiten.n-evo schreef:Ongelofelijk. En maar stug door blijven rijden ook met z'n allen.
Wat een zooitje qua bussen trouwens. Alles een andere kleur, opdruk, etc.
Re: Duitse stad krankjorum van bussen
Tramlijn 3 kan je perfect opheffen, de overige tramlijnen zou ik juist in stand laten, die bedienen niet alleen de stad maar ook de regio. Zeker als de spoorlijn naar Friedrichsroda opgeheven wordt (dreigt nu al jaren te gaan gebeuren) zit die hoek van Thüringen helemaal zonder openbaar vervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten