Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Vanaf December dit jaar zal het lijnennet van de ASEAG in Aachen een grote wijziging ondergaan zoals nooit tevoren sinds de afscheid van de tram in 1972. Basis is het onderzoek voor het zo genoemde "Busnetz 2015+". Het zijn te veel wijzigingen om hier neer te schrijven, dus wie belangstelling heeft en redelijk Duits kan, die mag het papier, dat de gemeenteraad nog moet besluiten hier lezen:
http://ratsinfo.aachen.de/bi/vo020.asp?VOLFDNR=16332
http://ratsinfo.aachen.de/bi/vo020.asp?VOLFDNR=16332
Laatst gewijzigd door ICE11 op vr 14 apr 2017, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Helaas werkt de link niet meer.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Bedankt voor de opmerking, met een andere link (zie boven) moet het weer lukken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
De eerste aanpassingen zijn officieel bekend gemaakt: http://www.aseag.de/fahrplan/fahrplanwechsel-2017/. Er gaan verschillende lijnnummers wijzigen, om alle haltes aan te passen voor december wordt er nu al begonnen met het vervangen van halteborden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
In Nederland kan dat in een concessiegebied in een paar dagen maar het qua oppervlakte kleinere Aachen heeft drie maanden nodig. Lekker vriendelijk ook naar je klant, drie maanden bewust foute informatie aanbieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
weer wat Duits geleerd: "Linienzielschilder" mooi woord.
De lijnnummeringwijziging is wel minimaal.
De lijnnummeringwijziging is wel minimaal.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Ik denk dat dit zomaar eens een schoolvoorbeeld is van de Duitse gedegenheid. Alles wordt tot in den treure voorbereid en gedocumenteerd, waarna er na het vervangen van een bord er weer geëvalueerd wordt. Inclusief bijbehorende documentenSuus schreef:In Nederland kan dat in een concessiegebied in een paar dagen maar het qua oppervlakte kleinere Aachen heeft drie maanden nodig. Lekker vriendelijk ook naar je klant, drie maanden bewust foute informatie aanbieden.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Dus (naast enkele andere wijzigingen) is de volgorde: 46 -> 41, 41 -> 16, 16 -> 31 en 31 -> AL1.
Wat is hier het nut van? Het lijkt mij alleen maar verwarrend. :?
Wat is hier het nut van? Het lijkt mij alleen maar verwarrend. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
In Aachen hanteren ze een speciaal lijnnummersysteem. Zo rijden de lijnen 7, 17, 27, 37, 47, 77 en 147 bijvoorbeeld op de as Diepenbenden - Laurensberg. De bussen op de as Burtscheid - Hüls zijn nu de lijnen 1, 11, 16, 21 en 46, dus om dat gelijk te trekken wordt lijn 16 vernummerd naar 31 en lijn 46 naar 41.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Ik weet niet of ik over deze reactie moet lachen of huilen...... Lat me eens zo zeggen: Wij weten, wat wij doen. Meer dan 500 haltepalen moeten nieuwe Linienzielschilder en dienstregelingen hebben. Tot nu toe was dat een stap, maar nu is het zoals ik schreef de grootste wijziging sinds enkele decennia. En bij meer dan 500 haltes lukt dat niet binnen de laatste een of twee weken voor 10. December.Gekko123 schreef:Ik denk dat dit zomaar eens een schoolvoorbeeld is van de Duitse gedegenheid. Alles wordt tot in den treure voorbereid en gedocumenteerd, waarna er na het vervangen van een bord er weer geëvalueerd wordt. Inclusief bijbehorende documenten
En wat de lijnnummern betreft: Het heeft inderdaad met de assen te doen. Toekomstig heb je bij voorbeeld op de Jülicher Straße de lijnen 1, 11, 21, 31, 41 en 51.
Het gebeurt alles niet op wens van de ASEAG maar op wens van de Stadt en Städteregion Aachen!
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
In regio Eindhoven zijn afgelopen december ook alle haltebordjes en vertrekstaten in één dag vervangen, wat er ook rustig 500 zullen zijn. De voorbereiding ervan heeft natuurlijk wel veel langer geduurd, maar alles vervangen is gewoon gelukt. Het kan wel degelijk als de wil er is.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Qbuzz Utrecht heeft in 2013 nog 350 haltes in een weekje voorzien van nieuwe borden, dan mogen het er in Aken misschien twee keer zoveel zijn maar om daar dan 3 maanden over te doen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Er moet ook genoeg personeel voor zijn.... En zo goed ken ik de techniek van de borden in NL niet, weet niet hoe lang dat per bord duurt. Bij ons kan je voor een bord minimum 30 minuten calculeren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
De borden zelf kost heel weinig tijd, dat zijn standaard exemplaren. Is eigenlijk een kwestie van schroefje los, oude bord eruit schuiven en de nieuwe erin. Het stickeren zelf zal meer tijd gekost hebben, maar bij grote wisselingen wordt dat vaak vooraf gedaan zodat de haltedienst alleen nog de borden hoeft te wisselen.
Posters met informatie in de halte heeft in de regio Utrecht wel langer geduurd bij sommige haltes, maar dat kwam vooral doordat er heel veel verschillende typen abri's voorkomen die allemaal een andere maat informatievitrine hadden.
Posters met informatie in de halte heeft in de regio Utrecht wel langer geduurd bij sommige haltes, maar dat kwam vooral doordat er heel veel verschillende typen abri's voorkomen die allemaal een andere maat informatievitrine hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Er zijn nog vervoerders die borden bestickeren in plaats van integraal vervangen, die zijn wat meer tijd kwijt maar ook niet meer dan een week. Er zijn zelfs vervoerders die als een vakantiedienst ingaat alle haltestaten vervangen om ze aan het eind van de vakantiedienst weer allemaal te verwijderen.
De kastjes met dienstregelingen hebben een schroef. Openen, inhoud vervangen en kastje weer dicht. Die kastjes zijn gestandaardiseerd in Nederland, dus indien nodig kunnen twee vervoerders onafhankelijk van elkaar te werk gaan.
Ik snap dat men het in Aachen met Duitse gründlichkeit wil doen, maar drie maanden is echt overdreven lang.
De kastjes met dienstregelingen hebben een schroef. Openen, inhoud vervangen en kastje weer dicht. Die kastjes zijn gestandaardiseerd in Nederland, dus indien nodig kunnen twee vervoerders onafhankelijk van elkaar te werk gaan.
Ik snap dat men het in Aachen met Duitse gründlichkeit wil doen, maar drie maanden is echt overdreven lang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Dus, 2 per uur en dan moet het mee zitten en weinig reistijd tussen 2 halten.. Dat zal wel niet.. dus laten wij inschatten dat er per 4 werkuren, 6 borden vervangen kunnen worden.. dat zijn er dan 12 per werkdag. 10 werkdagen, 120 borden, dus toch wel zo'n 45 werkdagen benodigd. Dat is inderdaad zo'n 2 maanden werk. :DICE11 schreef:Er moet ook genoeg personeel voor zijn.... En zo goed ken ik de techniek van de borden in NL niet, weet niet hoe lang dat per bord duurt. Bij ons kan je voor een bord minimum 30 minuten calculeren.
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Klopt. En dan moet het nog meevallen. Bij slecht weer of als het in november (hopelijk niet) koud wordt, heb je per dag minder borden dan bij mooi weer.
Maar als iemand hier een goeie hint heeft hoe het sneller, beter en/of goedkoper gaat zal ik deze graag horen en aan mijn baas doorgeven....
Maar als iemand hier een goeie hint heeft hoe het sneller, beter en/of goedkoper gaat zal ik deze graag horen en aan mijn baas doorgeven....
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
De hint's staan gewoon in dit topic.
Is het niet wat voor jou, ff met je baas regelen dat jij in NL bij een Arriva of Q-buzz ff stage mag lopen omtrent een haltewisselborden project o.i.d.? :)
Is het niet wat voor jou, ff met je baas regelen dat jij in NL bij een Arriva of Q-buzz ff stage mag lopen omtrent een haltewisselborden project o.i.d.? :)
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Alle veranderingen en detail: https://www.aseag.de/fahrplan/fahrplanwechsel-2017/
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Dat geldt voor wel meer dingen in Duitsland. Iets simpels als een perronkap vervangen duurt daar ook een eeuwigheid.Suus schreef:Er zijn nog vervoerders die borden bestickeren in plaats van integraal vervangen, die zijn wat meer tijd kwijt maar ook niet meer dan een week. Er zijn zelfs vervoerders die als een vakantiedienst ingaat alle haltestaten vervangen om ze aan het eind van de vakantiedienst weer allemaal te verwijderen.
De kastjes met dienstregelingen hebben een schroef. Openen, inhoud vervangen en kastje weer dicht. Die kastjes zijn gestandaardiseerd in Nederland, dus indien nodig kunnen twee vervoerders onafhankelijk van elkaar te werk gaan.
Ik snap dat men het in Aachen met Duitse gründlichkeit wil doen, maar drie maanden is echt overdreven lang.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Hebben wij het in deze onderwerp eigenlijk nog over het nieuwe lijnennet in Aachen, of gaat het nu om de vraag wat de ene of de andere natie beter/sneller/mooier/groter/... kan!?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aachen: Nieuwe lijnennet vanaf December `17
Nogmaals alle wijzigingen op een rijtje voor de geïnteresseerde: https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... ember-2017
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten