Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Ik kom ergens in 2017 in dit topic tegen dat SB58 uiterlijk in 2019 een halfuurdienst zou krijgen. Liggen daar onderhand al concrete plannen voor?
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Ik weet niet waar je precies naar verwijst, maar de SB58 rijdt op dit moment doordeweeks tussen 8 en 10 uur en tussen 15 en 19 uur (in Nijmegen) om het half uur, voor de rest om het uur en op zaterdagavond en de hele zondag om de 2 uur. Zie de dienstregeling.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Deze, op pagina 2 :)
regenmaker schreef:Episode 4
de toekomstige plannen van de Kreis Kleve. Interessant voor Nederland is de opwaardering van lijn SB58 tussen Nijmegen en Kleve. Deze wordt uiterlijk 2019 op dat traject opgewaardeerd tot een halfuursdienst doordeweeks en uursdienst in het weekend
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Uiteindelijk is het gebleven bij een halfuursdienst in de spitsuren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Helaas, niet meer dan het aan elkaar lijmen met spitslijn 57 dus :(
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
En het vrijwel volledig opheffen van lijn 55 gok ik zo?
Anders zit 'ie tussen Kleef en Kranenburg in zijn eigen spreekwoordelijke vaarwater.
Anders zit 'ie tussen Kleef en Kranenburg in zijn eigen spreekwoordelijke vaarwater.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Lijn 55 rijdt nog steeds, op enkele spitsritten en schoolritten na, als vraagafhankelijk vervoer tussen Nütterden en Kranenburg. Dit was reeds in december 2017 het geval en afgelopen december is er niks aan veranderd.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Bij de Ruhrbahn gaat het niet zo lekker en dat komt door verschil in visie tussen de steden Essen en Mülheim. In Essen is men druk bezig het ov-aanbod uit te breiden, terwijl in Mülheim Netz 23 is gepresenteerd. Netz 23 houdt in dat tramlijn 104 in zijn geheel komt te vervallen net als tramlijn 901 tussen Duisburg en Mülheim. Beide lijnen worden vervangen door metrobus M1. Tevens wordt tramlijn 102 ingekort. In totaal is de stad Mülheim van plan het aanbod met 30% terug te schroeven!
Bron
Bron
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Vanaf 9 juni nieuwe DR rondom Aachen: https://www.aseag.de/aktuelles/presse/p ... 00-seiten/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Ontsporing van een tram in Düsseldorf met meer dan 20 gewonden: https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-39245085
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Op 23 juni zijn alle bussen, trams en treinen in het gebied van de VRS gratis: https://www.vrsinfo.de/aktuelles/ticket ... -2019.html
Let op: dit is alleen van toepassing is het deel van de VRS dat in NRW valt. Ook is het niet geldig in overgangsgebieden.
Let op: dit is alleen van toepassing is het deel van de VRS dat in NRW valt. Ook is het niet geldig in overgangsgebieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Dus niet op Arnhem-Emmerich, Enschede-Gronau, Venlo-Kaldenkirchen en Heerlen-Herzogenrath?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
De VRS grenst sowieso niet aan Nederland. ;)
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Verke ... -Westfalen
Daarnaast snap ik de opmerking 'alleen het VRS gedeelte dat in NRW ligt' niet, want heel de VRS ligt in NRW. Alleen enkele lijnen steken de deelstaatgrens over, maar dat zijn overgangsgebieden.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Verke ... -Westfalen
Daarnaast snap ik de opmerking 'alleen het VRS gedeelte dat in NRW ligt' niet, want heel de VRS ligt in NRW. Alleen enkele lijnen steken de deelstaatgrens over, maar dat zijn overgangsgebieden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Voorheen was het enige verkeersverbond dat in kreis Altenkirchen actief was de VRS. Ondertussen zie ik dat het aan het gebied van de VRM is toegevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Ik kan niets vinden over wanneer dat ongedaan is gemaakt. Weet jij dat misschien?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Volgens dit kaartje hoort Altenkirchen inderdaad bij de VRM. Immers vormen de oranje lijnen de (deel)staatsgrenzen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Ik was in de war met de Westerwaldkreis. De VRS heeft echter zeer grote overgangsgebieden, ook in Rheinland-Pfalz, die ook zonder duidelijke aanwijzing dat er bijzondere omstandigheden zijn op hun spoorkaart zijn vermeld: https://www.vrsinfo.de/fileadmin/Dateie ... Region.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Deze actie is alleen in het "klassieke" VRS-gebied geldig:
https://www.vrsinfo.de/fileadmin/Dateie ... ndraum.jpg
https://www.vrsinfo.de/fileadmin/Dateie ... ndraum.jpg
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Kreis Ahrweiler hoort bij het zogenaamde Erweitertes VRS-Netz dat betekent dat men overal vanuit de Kreis Ahrweiler naar het VRS-Netz kan reizen met het VRS-tarief. Komt deels door dat de SWB uit Bonn een groot gedeelte van de lijnen in dat gebied reed. Maar binnen Kreis Ahrweiler geldt het VRM-tarief. Sinds 1 juli 2018 heeft de DB Rhein-Mosel de concessie met 24 lijnen van de SWB overgenomen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Mülheimers zijn woest over de plannen van de stad om het totale aanbod met 30% in te korten. Ze hebben liever dat de Stadt Mülheim wordt opgeheven en wordt onderverdeeld onder Duisburg, Essen en Oberhausen. Dat zal vast meer geld besparen is de redenering. :')regenmaker schreef:Bij de Ruhrbahn gaat het niet zo lekker en dat komt door verschil in visie tussen de steden Essen en Mülheim. In Essen is men druk bezig het ov-aanbod uit te breiden, terwijl in Mülheim Netz 23 is gepresenteerd. Netz 23 houdt in dat tramlijn 104 in zijn geheel komt te vervallen net als tramlijn 901 tussen Duisburg en Mülheim. Beide lijnen worden vervangen door metrobus M1. Tevens wordt tramlijn 102 ingekort. In totaal is de stad Mülheim van plan het aanbod met 30% terug te schroeven!
Bron
WAZ
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Een meerderheid in de gemeenteraad van Mülheim heeft de plannen intussen geweigerd en er moet een nieuwe concept komen.
https://www.waz.de/staedte/muelheim/cdu ... 52731.html
https://www.waz.de/staedte/muelheim/cdu ... 52731.html
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Van iemand die ik op Insta volg zag ik dat de Schwebebahn eindelijk weer rijdt, en dat het oude 1972-materieel met een afscheidsrit uit dienst is genomen.
Ninja-edit: op de website van de WSW staat echter dat de Schwebebahn nog steeds uit dienst is. Misschien dat de foto's die ik zie testritten zijn. De afscheidsrit van het oude materieel was in ieder geval met reizigers..
Ninja-edit: op de website van de WSW staat echter dat de Schwebebahn nog steeds uit dienst is. Misschien dat de foto's die ik zie testritten zijn. De afscheidsrit van het oude materieel was in ieder geval met reizigers..
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Hoe is het gebruik van de Müllheimse tram? Als er te weinig gebruikgemaakt wordt van de Müllheimse tram kan ik mij voorstellen dat vervangende bussen efficiënter zijn, maar als er veel gebruikgemaakt van de Müllheimse tram dan moet er gekeken worden hoe de kosten kunnen worden teruggedrongen zonder uitkleding of opheffing van tramlijnen.regenmaker schreef:Mülheimers zijn woest over de plannen van de stad om het totale aanbod met 30% in te korten. Ze hebben liever dat de Stadt Mülheim wordt opgeheven en wordt onderverdeeld onder Duisburg, Essen en Oberhausen. Dat zal vast meer geld besparen is de redenering. :')regenmaker schreef:Bij de Ruhrbahn gaat het niet zo lekker en dat komt door verschil in visie tussen de steden Essen en Mülheim. In Essen is men druk bezig het ov-aanbod uit te breiden, terwijl in Mülheim Netz 23 is gepresenteerd. Netz 23 houdt in dat tramlijn 104 in zijn geheel komt te vervallen net als tramlijn 901 tussen Duisburg en Mülheim. Beide lijnen worden vervangen door metrobus M1. Tevens wordt tramlijn 102 ingekort. In totaal is de stad Mülheim van plan het aanbod met 30% terug te schroeven!
Bron
WAZ
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
In januari 2017 is de frequentie op lijn 102 verlaagd van 6x/uur naar 4x/uur. Vervolgens moest in datzelfde jaar nog de frequentie in de ochtendspits alweer worden verhoogd naar 6x/uur aangezien een kwartiersdienst tot bomvolle trams leidde. :')
Volgens mij zegt dat al wel genoeg over de politiek van Mülheim.
Volgens mij zegt dat al wel genoeg over de politiek van Mülheim.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten