Abellio wordt enige aandeelhouder Westfalenbahn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Abellio wordt enige aandeelhouder Westfalenbahn

Bericht door Suus »

moBiel, Mindener Kreisbahnen en Verkehrsbetriebe Extertal verkopen hun aandelen van Westfalenbahn volledig aan medeaandeelhouder Abellio. Wel moeten de aandeelhouders van de drie verkopende organisaties en de kartelwaakhond nog toestemming geven. Over de prijs wordt niets bekend gemaakt.

De overige aandeelhouders nemen dit besluit omdat de concurrentie in het regionale spoorvervoer in Duitsland steeds heviger wordt en spoorvervoer er dus niet meer "bij" gedaan kan worden. Abellio heeft wel de ervaring die de drie overige ondernemingen zeggen te missen en verkopen daarom hun aandelen.

Bron: https://www.abellio.de/de/deutschland/u ... hafter-der

Wat niet wordt genoemd, maar zeker zal meespelen is dat de drie andere vervoerders een gesloten thuismarkt hebben en deze willen behoeden voor openbare aanbestedingen, maar ze mogen dan geen positie hebben in vervoerders die wel concurreren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio wordt enige aandeelhouder Westfalenbahn

Bericht door Nitein-Repart »

Ik ben benieuwd hoe snel de blauwe treinstellen van Westfalenbahn op de RE15, RE60 en RE70 grijs worden. Westfalenbahn houdt na december 2017 niet zo heel groot netwerk meer over en als Abellio enigste aandeelhouder is, ligt integratie met Abellio Rail NRW voor de hand.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Abellio wordt enige aandeelhouder Westfalenbahn

Bericht door julsteren »

R.I.P. Westfalenbahn (2006-2017). Hoop dat Abellio gewoon aandeelhouder blijft en niet opeens de treinen grijs spuit. Zonde.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Abellio wordt enige aandeelhouder Westfalenbahn

Bericht door Statler Rail »

"Westfalenbahn" is wel een sterke merknaam die refereert aan de regio en daarmee een stukje regionale identiteit. Zolang de lijnen in Westfalen liggen lijkt het mij geen toegevoegde waarde hebben om daar Abellio van te maken. Een toevoeging "Powered by Abellio" of de NS-vishaak lijkt mij prima.

En wat betreft de kleur van de treinen... Ik vind de Abellio-huisstijl best strak en modern. Daar gaat het toch om? Behalve treinhobbyisten denk ik dat geen reiziger er om maalt wanneer de treinen van de Westfalenbaan in Abellio-huisstijl zouden worden omgestickerd. :wink:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Abellio wordt enige aandeelhouder Westfalenbahn

Bericht door SLToilet »

Als Nederlander zou ik juist trots zijn op zo'n sterk staaltje imperialisme over de grens :Y

Maar inderdaad de reiziger zal het een reet hoesten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten