Om de enorme reizigersgroei te lijf te kunnen heeft Nahverkehr Rheinland, de opdrachtgever voor treinverzoek in de regio Aachen-Köln-Bonn een investeringsplan opgesteld dat in 2030 gerealiseerd moet zijn. Dit plan bevat een aantal bestaande en nieuwe elementen:
1. Dubbelspoor tussen Köln-Dellbrück en Bergisch Gladbach, zodat de S11 in de spits 6x/uur kan rijden tussen Bergisch Gladbach en Köln-Worringen.
2. Twee extra sporen voor de S-Bahn op de stations Köln Hbf en Köln Messe/Deutz.
3. Elektrificatie van de spoorlijn Bonn - Euskirchen voor de S23.
4. Elektrificatie van de spoorlijn Horrem - Bedburg, hier gaat de S12 rijden.
5. Elektrificatie van de spoorlijn Köln - Gummersbach, met op sommige plekken dubbelspoor en een nieuw station Vilkerath.
6. Elektrificatie van de spoorlijn Köln - Kall.
Om van de verbeterde infrastructuur te profiteren komt er een lijn S15 tussen Kall en Gummersbach die de RB24 en RB25 zal vervangen. De RE22 Trier - Köln zal daarnaast worden verlengd naar Lüdenscheid.
Naast al deze plannen wordt er sinds 2015 gewerkt aan de verlenging van de S13 naar Bonn-Oberkassel. Volgens planning zal dit in 2028 afgerond zijn.
Bron: http://www.rundschau-online.de/region/r ... l-28113706
Investeringsplan S-Bahn Köln
Investeringsplan S-Bahn Köln
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
Een extra brug over de Rhein vergt wel een hoop investeringen.2. Twee extra sporen voor de S-Bahn op de stations Köln Hbf en Köln Messe/Deutz.
Dit betekent dat de directe verbinding tussen Bonn en Bad Münstereifel gaat verdwijnen. Het meest logische is om de RB23 tussen Bad Münstereifel en Euskirchen te verlengen naar Düren, want Bad Münstereifel-Euskirchen en Euskirchen-Düren zijn dan de enigste twee overgebleven diesellijnen die in Euskirchen komen.3. Elektrificatie van de spoorlijn Bonn - Euskirchen voor de S23.
Beter wordt de gehele lijn naar Lüdenscheid geëlektrificeert, anders raken Marienheide en Meinerzhagen hun verbinding met Köln kwijt of moet er over een behoorlijke afstand gedieseld worden onder draad. Ook zou de RB52 dan zichzelf splitsen/combineren in Brügge met een deel naar Lüdenscheid en een deel naar Gummersbach. Een pendeltrein Gummersbach-Lüdenscheid is al helemaal niets.5. Elektrificatie van de spoorlijn Köln - Gummersbach, met op sommige plekken dubbelspoor en een nieuw station Vilkerath.
Ik neem aan dat de sneltreinen naar Gerolstein met diesels blijven rijden.6. Elektrificatie van de spoorlijn Köln - Kall.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
OP de stations, niet TUSSEN de stations. De brug wordt niet aangeraakt.Erno-BE schreef:Een extra brug over de Rhein vergt wel een hoop investeringen.2. Twee extra sporen voor de S-Bahn op de stations Köln Hbf en Köln Messe/Deutz.
Direct na deze twee punten staat dat er een sneltrein Trier - Lüdenscheid komt?Erno-BE schreef:Beter wordt de gehele lijn naar Lüdenscheid geëlektrificeert, anders raken Marienheide en Meinerzhagen hun verbinding met Köln kwijt of moet er over een behoorlijke afstand gedieseld worden onder draad. Ook zou de RB52 dan zichzelf splitsen/combineren in Brügge met een deel naar Lüdenscheid en een deel naar Gummersbach. Een pendeltrein Gummersbach-Lüdenscheid is al helemaal niets.5. Elektrificatie van de spoorlijn Köln - Gummersbach, met op sommige plekken dubbelspoor en een nieuw station Vilkerath.
Ik neem aan dat de sneltreinen naar Gerolstein met diesels blijven rijden.6. Elektrificatie van de spoorlijn Köln - Kall.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
Dieselen onder draad tussen Köln en Gummersbach. Toch jammer dat Gummersbach-Lüdenscheid niet onder de draad komt zodat je de RE Lüdenscheid-Köln met elektrisch materieel kan rijden. Ik vind het wel begrijpelijk dat Kall-Trier niet geelektrificeerd wordt, want dat is wel een behoorlijk lang stuk, maar Gummersbach-Lüdenscheid is een pisstukje.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
ik lig weer eens onder de tafel van de buitengewone voortvarendheid waarmee onze oosterburen de actuele vervoersproblematiek aanpakken. De ambtelijke molens draaien overduidelijk in de allerhoogste versnelling.Naast al deze plannen wordt er sinds 2015 gewerkt aan de verlenging van de S13 naar Bonn-Oberkassel. Volgens planning zal dit in 2028 afgerond zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
En van een andere opdrachtgever, de NWL. Bestuurlijke grenzen vormen ook in NRW een serieus probleem in de vervoersplanning.Erno-BE schreef:maar Gummersbach-Lüdenscheid is een pisstukje.
Men heeft de werkzaamheden waarmee nu begonnen is over deze lange periode uitgesmeerd zodat er amper onderbrekingen in het treinverkeer nodig zijn. Het is natuurlijk wel een van de belangrijkste assen voor goederentreinen in Europa. Al denk ik dat zelfs als je amper/geen onderbrekingen tot doel hebt, het wel sneller zou moeten kunnen.Vinny schreef:ik lig weer eens onder de tafel van de buitengewone voortvarendheid waarmee onze oosterburen de actuele vervoersproblematiek aanpakken. De ambtelijke molens draaien overduidelijk in de allerhoogste versnelling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
Die bestuurlijke grenzen zijn zeker ook de oorzaak dat de RB27 buiten de spits in Rommerskirchen eindigt en niet in het grotere Grevenbroich dat een station verder is?Suus schreef:En van een andere opdrachtgever, de NWL. Bestuurlijke grenzen vormen ook in NRW een serieus probleem in de vervoersplanning.Erno-BE schreef:maar Gummersbach-Lüdenscheid is een pisstukje.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Investeringsplan S-Bahn Köln
De doorgaande sneltrein Trier-Lüdenscheid komt niet omdat er zo een grote behoefte voor is, maar alleen om capaciteit op het spoor in Köln Hbf en Deutz te besparen. In plaats van een trein Trier-Deutz en een trein Hansaring-Lüdenscheid komt een trein Trier-Lüdenscheid en dus is er een pad vrij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 99 gasten