Opmerkelijk filmpje van vakbond: graag Schotse treinen, geen Nederlands
Een Schotse treinbond is een petitie gestart om het treinvervoer weer écht Schots te maken. Sinds april 2015 verzorgt Abellio het treinvervoer in Schotland. Maar daar is de Schotse vakbond voor ov-personeel duidelijk niet blij mee.
Bron: https://nos.nl/artikel/2189706-opmerkel ... andse.html
Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9170
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
Is er überhaupt een "echt" Schotse spoorvervoerder? Omdat Scot Rail hoort toch bij National Express en dat is ook geen Schots maar een Engels bedrijf, als men het correct ziet.....
Re: Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
Voordat Abellio ScotRail overnam, was de concessie in handen van First.
Aangezien de Schotten liever bij Europa horen dan bij Engeland, is ScotRail er dus zelfs op vooruit gegaan.
(En qua persoonlijkheid lijken Nederlanders en Schotten ook wel op elkaar, dus dat is ook weer mooi meegenomen. :) )
Maar ik snap het gezeur niet zo goed: Abellio heeft voldoende verbeteringen beloofd, maar de implementatie heeft even tijd nodig. Het treinvervoer in Schotland is altijd een ondergeschoven kindje geweest en ik denk dat het nu juist de goede kant op gaat.
Aangezien Abellio uitkopen vermoedelijk een zeer dure aangelegenheid wordt, zal een hypothetische nationale Schotse spoorwegmaatschappij pas na maart 2025 de exploitatie kunnen overnemen.
Aangezien de Schotten liever bij Europa horen dan bij Engeland, is ScotRail er dus zelfs op vooruit gegaan.
(En qua persoonlijkheid lijken Nederlanders en Schotten ook wel op elkaar, dus dat is ook weer mooi meegenomen. :) )
Maar ik snap het gezeur niet zo goed: Abellio heeft voldoende verbeteringen beloofd, maar de implementatie heeft even tijd nodig. Het treinvervoer in Schotland is altijd een ondergeschoven kindje geweest en ik denk dat het nu juist de goede kant op gaat.
Aangezien Abellio uitkopen vermoedelijk een zeer dure aangelegenheid wordt, zal een hypothetische nationale Schotse spoorwegmaatschappij pas na maart 2025 de exploitatie kunnen overnemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
Met dat verschil dat First niet Engels maar Schots is, het hoofdkantoor staat toch echt in Aberdeen. Dat maakt het punt van de vakbonden een heel stuk logischer.Meltrain schreef:Voordat Abellio ScotRail overnam, was de concessie in handen van First.
Aangezien de Schotten liever bij Europa horen dan bij Engeland, is ScotRail er dus zelfs op vooruit gegaan.
(En qua persoonlijkheid lijken Nederlanders en Schotten ook wel op elkaar, dus dat is ook weer mooi meegenomen. :) ).
Maar inderdaad, de Schotten hebben niets te klagen. Dr treinen zijn moderner dan in Noord-Engeland, de elektrificatie van de lijn tussen Glasgow en Edinburgh (via Falkirk High) was voldoende reden om een hoop electrische treinen te bestellen. Bovendien gaat Abellio HST-treinen overnemen die vrijkomen in het zuiden en deze inzetten op langeafstandstreinen naar de Highlands, waardoor er meer comfort komt.
Re: Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
Voordat er hier een complete discussie ontstaat over wat kennelijk niet zo heel serieus is...Het doel van de petitie is om 6000 handtekeningen te verzamelen. Dat doel werd vanmorgen gehaald en inmiddels is het doel naar boven bijgesteld.
Opvallend is wel dat van de ruim 6000 handtekeningen er slechts 1200 uit Groot-Brittannië zelf komen. Het is dus de vraag hoe serieus de petitie genomen moet worden.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Graag Schotse treinen, geen Nederlandse
Aha: Langharig werkschuw tuig speelt de nationalistische kaart uit. Protectionisme om te verhinderen dat "het buitenland" gaat aantonen dat het openbaar vervoer echt beter en goedkoper kan als de boel geprivatiseerd wordt. Doorgaan met ademhalen en je niet door wereldvreemde kabouters van de wijs laten brengen ;)Een Schotse treinbond is een petitie gestart om het treinvervoer weer écht Schots te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten