Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door SLToilet »

Ja dat is het manco van het Duitse spoor. Ik loop nog zo vaak te gallen op het Nederlandse spoor :Y , maar feit is wel dat je hier altijd zonder meerkosten (of deze worden eraf gecompenseerd) thuis kan komen. Binnen twee uur bussen, een boom is binnen een middag wel opgeruimd, zoals velen al noemen is op de meeste lijnen amper meer een boom of ander hinderlijk object te vinden die beide sporen van bovenleidingen kan ontwrichten en kun je de informatie over vervangend vervoer doorgaans goed opvragen, ook als je als verre buitenlander Engels spreekt (de medewerkers antwoorden in doorgaans goed verstaanbaar steenkool terug).

De situatie in Duitsland laat alleen maar zien dat hierop niet bezuinigd mag worden hier in Nederland, waar windkracht 11 ook meer dan eens voorkomt (afgezien van diep in het binnenland). Dat we het verder moeten uitbouwen, leren van de fouten uit het verleden en onze kennis verspreiden/doorgeven op zowel incidentenmanagement (bussen inzetten) als langetermijninfra (windschermen op bruggen, iets met Moerdijk en windkracht 4). Wij hebben ook vaak fouten gemaakt hier maar door te leren en te investeren kom je ervanaf en blijven echte problemen beperkt tot nog veel extremere situaties. Ook al is onze overheid niet erg gul, maar wel gul genoeg voor het instandhouden van de hoofdaders. Duitsland zit met een Infraschmerz door nog veel gieriger te zijn, de overdracht van geld naar het oosten na de eenwording en door de wet- en regelgeving zodanig in te richten dat ieder wissewasje een pijnlijk bureaucratisch proces wordt (en ook door het achterblijven met maatregelen ter versoepeling van zulke processen zoals in Nederland is gebeurd). Dat geld schiet bij alle facetten van de infra tekort van zowel incidentenmanagement als infra-investeringen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door Suus »

Heropening van Leer - Oldenburg is uitgesteld tot 15 oktober.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door cassie127 »

Treinverkeer Duitsland plat door storm, straten Hamburg blank

Vrijwel alle trajecten in de bondslanden Sleeswijk-Holstein, Nedersaksen, Hamburg, Mecklenburg-Voor-Pommeren, Saksen, Saksen-Anhalt en Thüringen zijn gestremd.

De steden Bremen, Hannover, Braunschweig, Göttingen, Wolfsburg, Hamburg en Kiel kunnen niet met de trein worden bereikt, zegt de Deutsche Bahn. Ook de internationale trein vanuit Nederland naar Berlijn rijdt niet.

http://nos.nl/l/2200278

Het is weer eens zover
https://www.bahn.de/p/view/service/aktu ... kehr.shtml
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door Wubbo »

In Nederland hebben we 2 (mogelijk) weergerelateerde storingen gehad: rommel op het spoor tussen Haarlem en Zandvoort en een boom op het spoor tussen Deurne en Horst-Sevenum. Niets in de buurt van Hengelo of Oldenzaal, maar toch valt IC Berlijn geheel uit. Ik blijf me verbazen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door Aking »

Ik weet niet waar ik het las, maar het probleem zat bij Bad Bentheim volgens mij. Ik snap dat ze dan de IC Berlijn niet in Hengelo laten keren :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door Suus »

Het eerste technische probleem zit pas in de buurt van Hannover. Maar DB Netz heeft om 6:00 een rijverbod uitgegeven voor Niedersachsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Honderden reizigers gestrand in Noord-Duitsland door storm

Bericht door Daniel »

@Aking: de OBIS-schermen (en ook de storing op NS.nl) hebben het inderdaad over stormschade bij Bad Bentheim.

NS lijkt het ook pas wat later door gehad te hebben dat ze de grens niet over konden, vanmorgen is er volgens OVtijden nog een ICB-stam tot Deventer gereden. Vervolgens is er na enkele compleet uitgevallen ritten een losse ICM gaan pendelen tussen Amersfoort en Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten