Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
En Stendal, Bad Oeynhausen, Minden, Ibbenbüren (245) en Almelo niet vergeten. Die gaan ook vervallen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Kort buitenlands nieuws
Zou dat ook tien jaar gaan duren?
Re: Kort buitenlands nieuws
Een verbinding tussen twee grote steden? Vast niet.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik hoorde anders van iemand die in de luchtvaart werkt dat er tussen Oslo en Trondheim vooral wordt gevlogen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort buitenlands nieuws
De storm knipt een van de belangrijkste spoorlijnen van Noorwegen in tweeën. Alleen is het wel een kwestie van wachten tot de storm is gaan liggen, voordat je het beschadigde kunstwerk kunt gaan herstellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Klopt, maar de treinen die er wel rijden zitten doorgaans afgeladen vol.sirvinniei schreef: ↑ma 14 aug 2023, 23:08 Ik hoorde anders van iemand die in de luchtvaart werkt dat er tussen Oslo en Trondheim vooral wordt gevlogen.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
De gehele brug ligt eruit, dus ik verwacht dat het toch wel maanden gaat duren voordat er weer treinen tussen Oslo en Trondheim kunnen gaan rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Reparatie Gotthard-Basistunnel duurt nog meerdere maanden
De schade na het ongeval in de westbuis van de tunnel is duidelijk groter als eerst werd ingeschat, waardoor uitgebreide reparatiewerkzaamheden nodig zijn die meerdere maanden zullen duren. Prioriteit heeft momenteel de heringebruikname van de onbeschadigde oostbuis van de tunnel.
Het goederenverkeer kan hier naar verwachting vanaf 23 augustus 2023 weer gebruik van maken. Het reizigersverkeer moet voorlopig nog via de Panoramastrecke omgeleid worden. De SBB zoekt samen met het "Bundesamt für Verkehr" naar oplossingen om ook de reizigerstreinen zo snel mogelijk ook door de oostbuis te kunnen laten rijden.
Bron: Persbericht SBB
Huidige inschatting volgens het persbericht is dat er maarliefst 8 km spoor en 20.000 betonnen bielzen vervangen moeten worden.
De schade na het ongeval in de westbuis van de tunnel is duidelijk groter als eerst werd ingeschat, waardoor uitgebreide reparatiewerkzaamheden nodig zijn die meerdere maanden zullen duren. Prioriteit heeft momenteel de heringebruikname van de onbeschadigde oostbuis van de tunnel.
Het goederenverkeer kan hier naar verwachting vanaf 23 augustus 2023 weer gebruik van maken. Het reizigersverkeer moet voorlopig nog via de Panoramastrecke omgeleid worden. De SBB zoekt samen met het "Bundesamt für Verkehr" naar oplossingen om ook de reizigerstreinen zo snel mogelijk ook door de oostbuis te kunnen laten rijden.
Bron: Persbericht SBB
Huidige inschatting volgens het persbericht is dat er maarliefst 8 km spoor en 20.000 betonnen bielzen vervangen moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort buitenlands nieuws
Die Grünen hebben een voorstel gemaakt om storingen bij de Bahn toekomstig te verminderen. In geval van personen op het spoor zullen volgens hen treinen met aangepaste snelheid doorrijden in plaats dat de betreffende lijn voor politie-onderzoek volledig wordt gestremd. Er moet wel een verschil komen tussen "personen langs het spoor" en "personen op het spoor" (welke er tot nu toe niet is) en ook in het geval dat het kinderen zijn:
https://www.tagesspiegel.de/politik/bah ... 29613.html
https://www.tagesspiegel.de/politik/bah ... 29613.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Het lijkt me sowieso beter om bij personen op het spoor op zicht door te rijden. Ik denk dat er eerder een trein langsrijdt dan er politie op het spoor is, en een machinist kan ook melden als hij niemand aantreft.
Het is weer een exponent van het hedendaagse "alles moet 100% veilig zijn" veiligheidsdenken.
Het is weer een exponent van het hedendaagse "alles moet 100% veilig zijn" veiligheidsdenken.
Re: Kort buitenlands nieuws
In Nederland rijdt men inprincipe op aanwijzing rijden op zicht rijden zodra er een melding komt dat er iemand op/rondom het spoor staat/loopt die daar niet thuis hoort.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort buitenlands nieuws
Financial Times: Italian rail group aims to launch high-speed links between European cities:
The Italian state-owned train operator is aiming to launch high-speed rail services between some of Europe’s biggest cities as it takes advantage of the liberalisation of the region’s network.
Ferrovie dello Stato Italiane (FS) wants a high-speed rail service that connects Brussels, Amsterdam, Paris and eventually Berlin to exploit EU rules forcing countries to allow competition on their high-speed networks.
Re: Kort buitenlands nieuws
Mooi zo. Met de frecciarossa van Amsterdam naar Parijs.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort buitenlands nieuws
Qbuzz is toch gewoon deel van de Italiaanse spoorwegen? Hebben ze het niet over de aanvragen van Qbuzz aan het ACM voor de verbindingen Amsterdam-Parijs en Amsterdam-Berlijn?
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 21 aug 2023, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort buitenlands nieuws
Daar zou ik wel van uitgaan. Via dochteronderneming Busitalia is Qbuzz gewoon een bv'tje van de Italiaanse staatsspoorwegen in Nederland die al een toelating heeft voor het Nederlandse spoornet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Op station Brussel-Zuid heeft een man een verwarde vrouw van het spoor gered; de rest stond erbij en keek ernaar (en één iemand heeft het gefilmd). Infrabel is niet zo blij en zegt dat de man het noodnummer van Securail had moeten bellen, die dan op hun beurt weer hadden kunnen bellen om het treinverkeer stil te leggen. Want het is verboden om op het spoor te zijn, ook voor meneer… Wat het noodnummer dan is wordt in het artikel niet één keer genoemd…
Ik snap dat het gevaarlijk is, en die man zelf heus ook wel, maar wat een beroerde reactie van die woordvoerder zeg.
Ik snap dat het gevaarlijk is, en die man zelf heus ook wel, maar wat een beroerde reactie van die woordvoerder zeg.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan ben je inderdaad wel helemaal vastgeroest in de regeltjes en proceduretjes, en ben je het menselijke aspect allang uit het oog verloren.
-
- Berichten: 578
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Kort buitenlands nieuws
In België is dat noodnummer tenminste wel makkelijk en eenduidig beschikbaar als je even Googlet.
Voor ProRail krijg je dan toch snel een aantal conflicterende bronnen. Toen ik een jaar geleden keek was het zelfs nog veel erger, er lijken in de tussentijd wat verouderde bronnen weggehaald te zijn. Maar nog steeds is het nummer wat je online vind anders dan wat er bij overwegen op het bordje staat. Ik noem ze allebei even niet vanwege de kans dat ze door bots van het forum gelezen worden, maar vergelijk maar de google-resultaten voor "ProRail noodnummer" met je dichtstbijzijnde overweg.
Voor ProRail krijg je dan toch snel een aantal conflicterende bronnen. Toen ik een jaar geleden keek was het zelfs nog veel erger, er lijken in de tussentijd wat verouderde bronnen weggehaald te zijn. Maar nog steeds is het nummer wat je online vind anders dan wat er bij overwegen op het bordje staat. Ik noem ze allebei even niet vanwege de kans dat ze door bots van het forum gelezen worden, maar vergelijk maar de google-resultaten voor "ProRail noodnummer" met je dichtstbijzijnde overweg.
Re: Kort buitenlands nieuws
Als beide nummers werken en er effectief op gereageenrd wordt lijkt me eenduidigheid geen enorm probleem.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 578
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar is dat zo? Ik heb (gelukkig) nog niet genoeg gebruik ervan moeten maken om met allebei representatief ervaring te kunnen beschrijven. Ik weet nog dat bij het nummer wat online staat, je eerst door een "druk 1 voor <>" ding heen moet. Of, als ik het me goed herinner, "bij spoed, druk niks en blijf aan de lijn". Het straalde niet enorm urgentie uit.
Maar stel dat de een naar de ander doorverbind, waarom zou je dat dan nog hebben? Het zorgt alleen maar voor verwarring en plekken waar het logistiek fout kan gaan.
Maar stel dat de een naar de ander doorverbind, waarom zou je dat dan nog hebben? Het zorgt alleen maar voor verwarring en plekken waar het logistiek fout kan gaan.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dus... Er is ligt iemand op het spoor, dan moet je even googlen, dan bellen met securail, zij bellen de treindienstleiding en dan moeten er daar nog wat schakels doorlopen worden en pas dan wordt het treinverkeer stilgelegd. Ongetwijfeld moet er dan ook nog ergens naar een anderstalige collega worden doorverbonden. Man man man ...Dionysusnu schreef: ↑do 24 aug 2023, 22:31 In België is dat noodnummer tenminste wel makkelijk en eenduidig beschikbaar als je even Googlet.
Het is een spectrum.
Re: Kort buitenlands nieuws
Misschien ben ik gek of zo, maar voor personen op het spoor bel je toch gewoon 112? Ik neem aan dat de meldkamer van de politie een snelle lijn heeft met de treindienstleiding.
Re: Kort buitenlands nieuws
Correct, die kunnen gelijk met de meldkamer spoor schakelen. Dat gaat altijd nog sneller dan een nummer opzoeken etc.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten