Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

En Stendal, Bad Oeynhausen, Minden, Ibbenbüren (245) en Almelo niet vergeten. Die gaan ook vervallen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Commendatore »

Zou dat ook tien jaar gaan duren?
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Een verbinding tussen twee grote steden? Vast niet.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Ik hoorde anders van iemand die in de luchtvaart werkt dat er tussen Oslo en Trondheim vooral wordt gevlogen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

De storm knipt een van de belangrijkste spoorlijnen van Noorwegen in tweeën. Alleen is het wel een kwestie van wachten tot de storm is gaan liggen, voordat je het beschadigde kunstwerk kunt gaan herstellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

sirvinniei schreef: ma 14 aug 2023, 23:08 Ik hoorde anders van iemand die in de luchtvaart werkt dat er tussen Oslo en Trondheim vooral wordt gevlogen.
Klopt, maar de treinen die er wel rijden zitten doorgaans afgeladen vol.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

De gehele brug ligt eruit, dus ik verwacht dat het toch wel maanden gaat duren voordat er weer treinen tussen Oslo en Trondheim kunnen gaan rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Daniel »

Reparatie Gotthard-Basistunnel duurt nog meerdere maanden
De schade na het ongeval in de westbuis van de tunnel is duidelijk groter als eerst werd ingeschat, waardoor uitgebreide reparatiewerkzaamheden nodig zijn die meerdere maanden zullen duren. Prioriteit heeft momenteel de heringebruikname van de onbeschadigde oostbuis van de tunnel.
Het goederenverkeer kan hier naar verwachting vanaf 23 augustus 2023 weer gebruik van maken. Het reizigersverkeer moet voorlopig nog via de Panoramastrecke omgeleid worden. De SBB zoekt samen met het "Bundesamt für Verkehr" naar oplossingen om ook de reizigerstreinen zo snel mogelijk ook door de oostbuis te kunnen laten rijden.

Bron: Persbericht SBB

Huidige inschatting volgens het persbericht is dat er maarliefst 8 km spoor en 20.000 betonnen bielzen vervangen moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2860
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Die Grünen hebben een voorstel gemaakt om storingen bij de Bahn toekomstig te verminderen. In geval van personen op het spoor zullen volgens hen treinen met aangepaste snelheid doorrijden in plaats dat de betreffende lijn voor politie-onderzoek volledig wordt gestremd. Er moet wel een verschil komen tussen "personen langs het spoor" en "personen op het spoor" (welke er tot nu toe niet is) en ook in het geval dat het kinderen zijn:

https://www.tagesspiegel.de/politik/bah ... 29613.html
MaartenD
Berichten: 719
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Het lijkt me sowieso beter om bij personen op het spoor op zicht door te rijden. Ik denk dat er eerder een trein langsrijdt dan er politie op het spoor is, en een machinist kan ook melden als hij niemand aantreft.
Het is weer een exponent van het hedendaagse "alles moet 100% veilig zijn" veiligheidsdenken.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

In Nederland rijdt men inprincipe op aanwijzing rijden op zicht rijden zodra er een melding komt dat er iemand op/rondom het spoor staat/loopt die daar niet thuis hoort.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Station Luchtbal
Berichten: 45
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
Locatie: Amsterdam

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Station Luchtbal »

Financial Times: Italian rail group aims to launch high-speed links between European cities:
The Italian state-owned train operator is aiming to launch high-speed rail services between some of Europe’s biggest cities as it takes advantage of the liberalisation of the region’s network.

Ferrovie dello Stato Italiane (FS) wants a high-speed rail service that connects Brussels, Amsterdam, Paris and eventually Berlin to exploit EU rules forcing countries to allow competition on their high-speed networks.
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Mooi zo. Met de frecciarossa van Amsterdam naar Parijs.
diederickx
Berichten: 1642
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door diederickx »

Met de Fyra van Amsterdam naar Brussel.

O wacht...
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Qbuzz is toch gewoon deel van de Italiaanse spoorwegen? Hebben ze het niet over de aanvragen van Qbuzz aan het ACM voor de verbindingen Amsterdam-Parijs en Amsterdam-Berlijn?
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 21 aug 2023, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Daar zou ik wel van uitgaan. Via dochteronderneming Busitalia is Qbuzz gewoon een bv'tje van de Italiaanse staatsspoorwegen in Nederland die al een toelating heeft voor het Nederlandse spoornet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Op station Brussel-Zuid heeft een man een verwarde vrouw van het spoor gered; de rest stond erbij en keek ernaar (en één iemand heeft het gefilmd). Infrabel is niet zo blij en zegt dat de man het noodnummer van Securail had moeten bellen, die dan op hun beurt weer hadden kunnen bellen om het treinverkeer stil te leggen. Want het is verboden om op het spoor te zijn, ook voor meneer… :roll: Wat het noodnummer dan is wordt in het artikel niet één keer genoemd… :X

Ik snap dat het gevaarlijk is, en die man zelf heus ook wel, maar wat een beroerde reactie van die woordvoerder zeg.
TffpaA
Berichten: 3297
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Dan ben je inderdaad wel helemaal vastgeroest in de regeltjes en proceduretjes, en ben je het menselijke aspect allang uit het oog verloren.
Dionysusnu
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Dionysusnu »

In België is dat noodnummer tenminste wel makkelijk en eenduidig beschikbaar als je even Googlet.

Voor ProRail krijg je dan toch snel een aantal conflicterende bronnen. Toen ik een jaar geleden keek was het zelfs nog veel erger, er lijken in de tussentijd wat verouderde bronnen weggehaald te zijn. Maar nog steeds is het nummer wat je online vind anders dan wat er bij overwegen op het bordje staat. Ik noem ze allebei even niet vanwege de kans dat ze door bots van het forum gelezen worden, maar vergelijk maar de google-resultaten voor "ProRail noodnummer" met je dichtstbijzijnde overweg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10606
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Als beide nummers werken en er effectief op gereageenrd wordt lijkt me eenduidigheid geen enorm probleem.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dionysusnu
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Dionysusnu »

Maar is dat zo? Ik heb (gelukkig) nog niet genoeg gebruik ervan moeten maken om met allebei representatief ervaring te kunnen beschrijven. Ik weet nog dat bij het nummer wat online staat, je eerst door een "druk 1 voor <>" ding heen moet. Of, als ik het me goed herinner, "bij spoed, druk niks en blijf aan de lijn". Het straalde niet enorm urgentie uit.

Maar stel dat de een naar de ander doorverbind, waarom zou je dat dan nog hebben? Het zorgt alleen maar voor verwarring en plekken waar het logistiek fout kan gaan.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Karl »

Dionysusnu schreef: do 24 aug 2023, 22:31 In België is dat noodnummer tenminste wel makkelijk en eenduidig beschikbaar als je even Googlet.
Dus... Er is ligt iemand op het spoor, dan moet je even googlen, dan bellen met securail, zij bellen de treindienstleiding en dan moeten er daar nog wat schakels doorlopen worden en pas dan wordt het treinverkeer stilgelegd. Ongetwijfeld moet er dan ook nog ergens naar een anderstalige collega worden doorverbonden. Man man man ...
Het is een spectrum.
verfmeer
Berichten: 786
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door verfmeer »

Misschien ben ik gek of zo, maar voor personen op het spoor bel je toch gewoon 112? Ik neem aan dat de meldkamer van de politie een snelle lijn heeft met de treindienstleiding.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Correct, die kunnen gelijk met de meldkamer spoor schakelen. Dat gaat altijd nog sneller dan een nummer opzoeken etc.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten