Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Inderdaad, de 21e eeuw lijkt nu langzaam België binnen te rollen...
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Nu nog meer treinen in het weekend in België. België is zowat het enige land in Europa waarin de dienstregeling in het weekend totaal anders is dan op werkdagen. Dat moet toch anders kunnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Neem je woorden terug als je niet zeker weet dat je de waarheid spreekt. Frankrijk, Spanje en Portugal zijn niet beter daarin, om maar niet te beginnen over de Britten en Ieren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Nou, beste man...
Nitein-Repart schreef:zowat het enige land
Is natuurlijk prima voor interpretatie vatbaar, dus misschien moet je je woorden terugnemen dattie z'n woorden terug moet nemen :mrgreen:

En verder, ruim 350k voor een hekje en een camera... Maar dat scheelt dan misschien wel drie doden per jaar :X (al komt het omgerekend per (kilo)meter vast op 0,0000000003 ofzo :') )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Nitein heeft er een stokje van om ongefundeerde uitspraken te doen. Daar wat van zeggen is gewoon nodig, omdat hij anders nooit ophoudt met zijn onderbuikleugens.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Hij stemt FvD, wat verwacht je dan? :')

*rent ondertussen maar alvast hard weg voor de Rode Jassen*
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Er zal vast een reden zijn waarom ze in Belgie een aparte weekend-dienstregeling hebben? Rijden er zoveel minder treinen dan in de weekends in andere landen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

In België is het treinverkeer vooral woon/werkverkeer-gerelateerd, ga maar eens op een doordeweekse avond rond 20u op Antwerpen Centraal staan. Ik kan je verzekeren dat station Goes rond dat tijdstip drukker is.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door isadora »

Z2N schreef:Nitein heeft er een stokje van om ongefundeerde uitspraken te doen. Daar wat van zeggen is gewoon nodig, omdat hij anders nooit ophoudt met zijn onderbuikleugens.
Zo kunnen anderen zich mateloos ergeren aan moraalridders.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Mensen die leugens verkondigen aanspreken is geen moraalridderschap, dat is in mijn ogen basaal voor een samenleving.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door isadora »

Wat jij wil, zoals altijd het laatste woord.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

Hainje schreef:In België is het treinverkeer vooral woon/werkverkeer-gerelateerd, ga maar eens op een doordeweekse avond rond 20u op Antwerpen Centraal staan. Ik kan je verzekeren dat station Goes rond dat tijdstip drukker is.
Dit onderschrijf ik, een paar jaar terug de een na laatste trein van Antwerpen naar Noorderkempen gehad rond 21 uur, er zaten hooguit 10 reizigers in, en het Centraal station was verlaten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Maar doet de NMBS dan geen moeite om meer reizigers in het weekend de trein in te krijgen? De NS is het in ieder geval wel gelukt om voldoende mensen in het weekend de trein in te krijgen. Waarom kan de NMBS dat niet?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Het is geen taak die aan de NMBS gegeven is, dat is wat anders. Al is het lastig om meer te doen, de tickets in België zijn al niet bepaald duur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

De biljetten zijn verplicht goedkoop, de infraheffingen duur, het vele personeel duur, en de Belgische Staat beperkt wat de NMBS mag uitgeven (/investeren). Lijkt mij een recept voor weinig ruimte voor onmiddellijke verbetering.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Ik denk dat de invoering van dagkaarten voor het net al een hele stap kunnen zijn. Wat dat betreft kan er veel geleerd worden van NS.
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

De dagkaarten die NS verkoopt (Holland Travel Ticket a €41) vind ik dan weer vrij prijzig, maar de Kruidvat-kaartjes zijn wel weer erg goed geprijsd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Ja die actiekaartjes inderdaad.
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

Hainje schreef:Ik denk dat de invoering van dagkaarten voor het net al een hele stap kunnen zijn. Wat dat betreft kan er veel geleerd worden van NS.
Jonge Hollanders op avontuur kunnen voor €15 een Go Unlimited op een MoBIB zetten voor in een vakantieweek. Dit is geldig op het gehele net, das best te gebruiken als dagkaart.
Nu ik het zo lees, waar en hoe kan ik een MoBIB laten maken?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Bij de balie van een der Belgische vervoerders. Kost je vijf euro, en als je hem aanvraagt helpt het als je een van tevoren ingevuld aanvraagformulier meeneemt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

JordiBrabant schreef:
Hainje schreef:Ik denk dat de invoering van dagkaarten voor het net al een hele stap kunnen zijn. Wat dat betreft kan er veel geleerd worden van NS.
Jonge Hollanders op avontuur kunnen voor €15 een Go Unlimited op een MoBIB zetten voor in een vakantieweek. Dit is geldig op het gehele net, das best te gebruiken als dagkaart.
Nu ik het zo lees, waar en hoe kan ik een MoBIB laten maken?
Voor de jeugd is dat prima, maar ja. Ik behoor daar al even niet meer toe en ik wil dat ook! :cry:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Nog een paar jaar wachten en je kunt door voor de seniorenkorting *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

HJB :')

*gaat in een hoekje zitten huilen*
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Z2N schreef:Bij de balie van een der Belgische vervoerders. Kost je vijf euro, en als je hem aanvraagt helpt het als je een van tevoren ingevuld aanvraagformulier meeneemt.
Zonder formulier gaat het in mijn ervaring ook soepel. Ter plekke wordt met een webcam een (criminele) foto van je gemaakt. Althans, op station Visé een foto van de foto op mijn ID. :mrgreen: Je hoeft er dus niet speciaal voor naar de kapper te gaan. :mrgreen:

Bij het laden van producten op de kaart bij een NMBS-automaat moet je opletten dat je de kaart tijdens het hele proces op de automaat laat liggen en op het einde niet vergeet. Iets anders dan met onze OV-chipkaarten dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten