Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Het samenwerkingsverband tussen Keolis en Amey heeft de concessie voor (vrijwel) al het spoorvervoer in Wales gewonnen voor de periode 14 oktober 2018 t/m 14 oktober 2033. Nieuw in deze concessie is dat ook een deel van de infrastructuur onder de verantwoordelijkheid van de vervoerder gaat vallen.
KeolisAmey en MTR (uit Hong Kong) waren de enige twee overgebleven kandidaten nadat eerder al huidige vervoerder Arriva besloot om geen aanbieding te doen en Abellio zich terugtrok nadat partner Carillion uitstel van betaling aanvroeg.
Bron en meer: Railway Gazette
KeolisAmey en MTR (uit Hong Kong) waren de enige twee overgebleven kandidaten nadat eerder al huidige vervoerder Arriva besloot om geen aanbieding te doen en Abellio zich terugtrok nadat partner Carillion uitstel van betaling aanvroeg.
Bron en meer: Railway Gazette
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
NS zal beginnen met het dupliceren van de dienstregeling die de ICE nu heeft en van daar uit verder gaan lijkt mij.reisthijs schreef:Moet NS dan maar lukraak een zooi nieuwe bestellen zonder dat er eerst nagedacht is welke dienst ze er mee willen rijden?Suus schreef:Zullen we maar even wachten met deze discussie tot NS überhaupt ICNG met Duitsland-pakket besteld?
Alleen heb ik geen flauw idee waar ze in Keulen die trein gaan laten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Abellio mag blijven rijden in NRW op de RE16, RB46 en RB91 tot 2034 na het winnen van de aanbesteding. De huidige treinen zullen blijven rijden en een revisie ondergaan daarbij worden ze uitgerust met Wifi.
- bron
- bron
-
- Berichten: 3547
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, Duitse treinen gaan op die WiFi. Op een lang traject als (Essen-)Hagen-Siegen nog niet eens een overbodige luxe. Ben blij dat Keolis de concessie niet heeft gewonnen en dat de huidige treinen (Alt-Flirts) behouden blijven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Wi-Fi wil in Duitsland nog niet echt van de grond komen op spoorweggebied (in de hele samenleving ook maar mondjesmaat), de ICE's hadden het al een tijdje (eerst betaald, nu ook gratis), en verder voor zover ik weet alleen de RE42 (Münster-Mönchengladbach, DB Regio), RE15 (Münster-Emden, WFB), RE60/70 (Rheine/Bielefeld-Braunschweig, WFB) hebben een Wi-Fi netwerk voor reizigers (waarbij je bij de WFB een wachtwoord nodig hebt). In pruusen trekt gewoon ieder en allen zijn databundel leeg
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Kort buitenlands nieuws
ENNO (Hannover - Wolfsburg en Wolfsburg - Hildesheim) heeft ook WiFi.
En waarschijnlijk nog wel op meer plekken, ik ben nog lang niet overal geweest. Overigens is in Frankrijk de WiFi ook beperkt tot de TGV en stations.
En waarschijnlijk nog wel op meer plekken, ik ben nog lang niet overal geweest. Overigens is in Frankrijk de WiFi ook beperkt tot de TGV en stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
De Südostbayernbahn heeft nu zelfs wifi in hun 628's (was in maart een proef tenminste)
Re: Kort buitenlands nieuws
Klopt... Ook al zijn het maar enkele treinen die het hebben en rijdt daar momenteel nog materieel rond vanuit allerlei verschillende deelstaten. Maar alle treinen van de Südostbayerbahn zijn ook voorzien van een automatisch reizigers informatiesysteem. Lijkt mij dat die treinen daar voorlopig nog wel zullen worden ingezet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Ohja :') die was zelfs nog aardig snel ook.Suus schreef:ENNO (Hannover - Wolfsburg en Wolfsburg - Hildesheim) heeft ook WiFi.
En waarschijnlijk nog wel op meer plekken, ik ben nog lang niet overal geweest. Overigens is in Frankrijk de WiFi ook beperkt tot de TGV en stations.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Kort buitenlands nieuws
De MIVB in Brussel heeft nu een Smurfachtig leuke actie. Tijdelijk zijn vier verschillende soorten Smurf-MOBIB's te smurfen bij BOOTIK of KIOSK. Smurf ze allemaal! Bovendien smurft er nu ook een Smurfentram door de straten van Brussel en is metrostation Schuman versmurft tot een waar Smurfendorp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Trein botst op kudde schapen: tientallen dieren dood
In de Duitse deelstaat Baden-Württemberg is een regionale trein gebotst op een kudde schapen die op de rails liep. Daarbij zijn zeker 45 dieren gedood, meldt de Duitse politie.
Lees verder
In de Duitse deelstaat Baden-Württemberg is een regionale trein gebotst op een kudde schapen die op de rails liep. Daarbij zijn zeker 45 dieren gedood, meldt de Duitse politie.
Lees verder
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Trein ontspoort in Henegouwen, treinbestuurder gewond
08 juni 2018
Op de spoorlijn tussen Brussel en Bergen is deze voormiddag rond 10.30 uur een trein ontspoord.
Er zaten geen reizigers op de trein. De treinbestuurder raakte wel gewond.
Bron en meer...
08 juni 2018
Op de spoorlijn tussen Brussel en Bergen is deze voormiddag rond 10.30 uur een trein ontspoord.
Er zaten geen reizigers op de trein. De treinbestuurder raakte wel gewond.
Bron en meer...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Kort buitenlands nieuws
“Volgens Infrabel is de schade aanzienlijk”
... Er ligt een trein in drie stukjes op zijn kop in het weiland, volgens mij is dat niet heel gebruikelijk...
... Er ligt een trein in drie stukjes op zijn kop in het weiland, volgens mij is dat niet heel gebruikelijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Met zo'n titel verwachtte ik een trein die een stukje van de rails af is, niet een die in drie stukken half in een weiland ligt nee.... :X
Op de foto is van de bovenleiding ook al geen spoor te bekennen.
Op de foto is van de bovenleiding ook al geen spoor te bekennen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Belgische media berichten dat de trein vermoedelijk te hard reed. Infrabel wil niets zeggen totdat het onderzoek is afgerond, maar noemt het wel de hypothese.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ehm.. als er een tekstuele beoordeling gemaakt wordt. .. dan zie ik dat de kopbak 'gewoon' op het draaistel staan in het weiland.. de andere 2 bakken liggen op het spoorlichaam.Suus schreef:“Volgens Infrabel is de schade aanzienlijk”
... Er ligt een trein in drie stukjes op zijn kop in het weiland, volgens mij is dat niet heel gebruikelijk...
:)
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar wel ligt de een op zijn linkerkant en de ander op zijn rechter. Dus 180 graden gedraaid ten opzichte van elkaar.Durashift schreef:de andere 2 bakken liggen op het spoorlichaam.
Re: Kort buitenlands nieuws
Klopt.
Re: Kort buitenlands nieuws
Parijs: trein van RER B ontspoort na spoorverzakking, 7 gewonden
12 juni 2018
In Courcelle-sur-Yvette, 15 kilometer ten zuid-westen van Parijs, is vanmorgen rond vijf uur een voorstadstrein ontspoort. De trein van de Parijse vervoerder RATP raakte van het spoor na een spoorverzakking, drie rijtuigen kwamen langs de baan terecht. Zeven personen raakten gewond, drie daarvan, waaronder een zwangere vrouw, zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
De verzakking is een direct gevolg van zware regenval in de regio Parijs, lokaal viel tot 90 milimeter regen op 24 uur tijd. De trein was de eerste trein van de dag op het traject, mogelijk is de verzakking niet eerder opgemerkt. De lijn blijft waarschijnlijk meerdere dagen gesloten voor herstelwerkzaamheden.
Artikeltje zelf maar even geschreven, meer bij Franceinfo.
12 juni 2018
In Courcelle-sur-Yvette, 15 kilometer ten zuid-westen van Parijs, is vanmorgen rond vijf uur een voorstadstrein ontspoort. De trein van de Parijse vervoerder RATP raakte van het spoor na een spoorverzakking, drie rijtuigen kwamen langs de baan terecht. Zeven personen raakten gewond, drie daarvan, waaronder een zwangere vrouw, zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
De verzakking is een direct gevolg van zware regenval in de regio Parijs, lokaal viel tot 90 milimeter regen op 24 uur tijd. De trein was de eerste trein van de dag op het traject, mogelijk is de verzakking niet eerder opgemerkt. De lijn blijft waarschijnlijk meerdere dagen gesloten voor herstelwerkzaamheden.
Artikeltje zelf maar even geschreven, meer bij Franceinfo.
Re: Kort buitenlands nieuws
:pos:Z2N schreef: (..)
Artikeltje zelf maar even geschreven, (..)
Zou er, in dit soort situaties, nog een beperkte snelheidsadvies voor de eerste treinen zijn uitgegeven.. om eventuele schade te beperken?
Komt de dienstregeling natuurlijk wel van in de knoop in de ochtendspits.. maar met dit ook. :(
Re: Kort buitenlands nieuws
DSB heeft van de Deense overheid toestemming gekregen om nieuwe treinen te bestellen.
In eerste instantie worden er 40 tot 56 rijtuigen besteld, die vanaf 2022 samen met nog 16 te bestellen Vectrons (van Siemens) als trek-duwtrein zullen gaan rijden.
Verder moeten er vanaf 2024 honderd elektrische treinstellen instromen, die de IC3's en IC4's moeten gaan vervangen. Vanaf 2030 zullen er dan nog eens vijftig volgen.
Bron: Railway Gazette
In eerste instantie worden er 40 tot 56 rijtuigen besteld, die vanaf 2022 samen met nog 16 te bestellen Vectrons (van Siemens) als trek-duwtrein zullen gaan rijden.
Verder moeten er vanaf 2024 honderd elektrische treinstellen instromen, die de IC3's en IC4's moeten gaan vervangen. Vanaf 2030 zullen er dan nog eens vijftig volgen.
Bron: Railway Gazette
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ook de Denen gaan weer aan de rijtuigen, na de Britten voor de Caledonian en Transpennine Express, en de verwachte order van DB Fernverkehr. Ik zie een leuke trend ontstaan, nu NS International nog... _O-
Re: Kort buitenlands nieuws
Dit is vooral een kortetermijnoplossing, want de Denen geven nog altijd de voorkeur aan treinstellen omdat hun dienstregeling is gebaseerd op treinen van/naar Kopenhagen die twee tot drie verschillende bestemmingen hebben op Jutland. Men wil vooral op hun gemak voor de tweede keer een opvolger van de IC3 bestellen terwijl de zwaarste materieelnood gelenigd kan worden.
De Denen struikelen immers al van tijdelijke oplossing naar tijdelijke oplossing sinds de bestelling van het waardeloze IC2 en IC4 in 2000. Zo rijden er al sinds 2002 tijdelijk dubbeldeksrijtuigen met letterlijk dampende diesels. Die locomotieven creëerden nog een milieuschandaal op zich. De inzet van ICE-TD van/naar Duitsland zou ook tijdelijk zijn, maar is na het WK 2006 zo lang mogelijk gerekt. Van IC4 zijn nooit meer dan 40 van de 77 stellen tegelijkertijd in dienst, wat nu wel de druk enigszins heeft verlicht maar uiteraard nog een waardeloze prestatie is.
De Denen struikelen immers al van tijdelijke oplossing naar tijdelijke oplossing sinds de bestelling van het waardeloze IC2 en IC4 in 2000. Zo rijden er al sinds 2002 tijdelijk dubbeldeksrijtuigen met letterlijk dampende diesels. Die locomotieven creëerden nog een milieuschandaal op zich. De inzet van ICE-TD van/naar Duitsland zou ook tijdelijk zijn, maar is na het WK 2006 zo lang mogelijk gerekt. Van IC4 zijn nooit meer dan 40 van de 77 stellen tegelijkertijd in dienst, wat nu wel de druk enigszins heeft verlicht maar uiteraard nog een waardeloze prestatie is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3547
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Welke dieseltreinstellen kunnen er überhaupt bestelt worden? Desiro's en Talent's (althans de dieselversie) worden niet meer gemaakt. Dan houd je Lint en diesel-Flirt over. Lint lijkt mij niet erg geschikt voor lange afstanden, dus dan zou het diesel-Flirt worden. Iets Italiaans of Pools zou ik mijden gezien het gedoe in Duitsland met PESA of in Nederland-België met AnsaldoBreda.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarom zou Lint niet geschikt zijn voor lange afstanden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten