Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Op 1 april 2015 is de wettelijke verplichting tot bediening van Oostende, Brugge, Gent-Sint-Pieters, Namur, Charleroi-Sud en Mons met Thalys tijdelijk onderbroken vanwege de zware financiële omstandigheden van NMBS. Sindsdien is de trein niet meer teruggekeerd.
Zie ook het onderwerp Spookthalys.
Zie ook het onderwerp Spookthalys.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Kort buitenlands nieuws
U bedoelt deze?
Re: Kort buitenlands nieuws
Was wel wat ik bedoelde,mijn excuses als het niet helemaal duidelijk was
Re: Kort buitenlands nieuws
Sinds 7 juli rijdt budgettrein Ouigo vanaf Paris-Est naar bestemmingen in Oost-Frankrijk.
Er zijn twee omlopen:
Omloop 1: Parijs 8:43 - 9:44 Nancy 10:11 - 11:48 Parijs 12:55 - 14:57 Straatsburg 15:43 - 17:35 Parijs
Omloop 2: Parijs 9:25 - 11:43 Colmar 12:45 - 15:05 Parijs 16:40 - 18:11 Metz 18:50 - 20:20 Parijs.
Er zijn twee omlopen:
Omloop 1: Parijs 8:43 - 9:44 Nancy 10:11 - 11:48 Parijs 12:55 - 14:57 Straatsburg 15:43 - 17:35 Parijs
Omloop 2: Parijs 9:25 - 11:43 Colmar 12:45 - 15:05 Parijs 16:40 - 18:11 Metz 18:50 - 20:20 Parijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Waar is toch de tijd gebleven dat je vanuit Nederland rechtstreeks naar Metz, Straatsburg en Colmar kon.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nou, dat is al heel lang geleden. De Edelweiss werd al in 1974 ingekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Je vergeet trein 296/297 en later 496/497, die hebben tot halverwege jaren 90 gereden.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort buitenlands nieuws
Of was het 495/496? Die trein blonk overigens niet uit door snelheid. Straatsburg was toen al vanuit een groot deel van Nederland sneller te bereiken via Duitsland. https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/5120771797
Een reisje Straatsburg - Amsterdam binnen zes uur zoals tegenwoordig mogelijk is met een combi TGV/Thalys zal via de Luik-Luxemburg route wel nooit gehaald worden.
Een reisje Straatsburg - Amsterdam binnen zes uur zoals tegenwoordig mogelijk is met een combi TGV/Thalys zal via de Luik-Luxemburg route wel nooit gehaald worden.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja klopt, was 495/496. En die trein was inderdaad gruwelijk langzaam. Wel opmerkelijk dat die trein op de foto alleen maar CFL-rijtuigen had.
Re: Kort buitenlands nieuws
Als ik het goed gelezen heb gaat de S-bahn Hannover binnenkort naar de Nordwestbahn toe.
Re: Kort buitenlands nieuws
Bron.. Link...
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Paris Nord gaat met het oog op de Olympische Spelen van 2024 voor 600 miljoen Euro worden gerenoveerd. Voor wie Frans spreekt: lien vers la page.
Re: Kort buitenlands nieuws
Een verdriedubbeling van de capaciteit voor 600 mln euro. Ik wil niet pessimistisch klinken maar dat klinkt wel erg goedkoop, zeker voor de verbouwing van het drukste station van Europa.
Re: Kort buitenlands nieuws
Met de Franse slag moet dat wel lukken. Ik wist trouwens niet dat Paris Nord het drukste station is van Europa.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ach, voor 300miljoen kunnen ze vast wel nieuwe bordjes "gare du Nord" ophangen op gare de 'l est. Dat is toch al bijna een verdubbeling dan. Een extra stoep er tussen en tadaa *O*
Re: Kort buitenlands nieuws
Het grootste deel van de reizigers wordt door het kleinste deel van het station verwerkt. De voorstadstreinen (B, D, H en K) hebben 11 sporen (30 t/m 36 en 41 t/m 44) maar de meerderheid van de reizigers, terwijl de overige treinen het met 19 perrons (3 t/m 21) mogen doen, waarvan 4 voor Eurostar.en-es schreef:Met de Franse slag moet dat wel lukken. Ik wist trouwens niet dat Paris Nord het drukste station is van Europa.
En dan is station Magenta nog niet eens meegeteld, dat heeft ook nog 42 miljoen reizigers per jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik dacht eigenlijk dat Saint-Lazare (in elk geval qua voorstadstreinen) nog drukker was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
Saint-Lazare is minder druk. Alleen RER B doet op Gare du Nord al zo’n 60 miljoen reizigers per jaar en dat is maar 30% van het totaal, terwijl Saint-Lazare (zonder RER E) ongeveer 110 miljoen reizigers in totaal heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik bedoelde de voorstadslijnen zonder RER, aangezien die op een ondergronds station stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Alle 36? :')groningen schreef:Vanaf 16 juli 2018 kun je de tram in Londen niet meer met contant geld betalen.
https://tfl.gov.uk/modes/trams/cashless ... tcmp=54043
Bij twijfel altijd klagen
Re: Kort buitenlands nieuws
Na 118 jaar verdwijnen papieren kaartjes uit metro Parijs
11 juli 2018
Parijs stapt over drie jaar af van het bekende witte papieren kaartje in de metro.
De organisatie die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer in de Franse hoofdstad heeft besloten dat in 2021 alle kaartjes digitaal moeten zijn, vergelijkbaar met een OV-chipkaartsysteem.
Veel mensen die dagelijks van de Parijse metro gebruikmaken, hebben al een elektronisch abonnement met dito check-in-kaart. Straks komen er twee nieuwe digitale opties bij: voor toeristen en voor mensen die af en toe met de metro gaan. Daarmee verdwijnen de kleine papieren kaartjes op termijn helemaal.
Bron en meer...
11 juli 2018
Parijs stapt over drie jaar af van het bekende witte papieren kaartje in de metro.
De organisatie die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer in de Franse hoofdstad heeft besloten dat in 2021 alle kaartjes digitaal moeten zijn, vergelijkbaar met een OV-chipkaartsysteem.
Veel mensen die dagelijks van de Parijse metro gebruikmaken, hebben al een elektronisch abonnement met dito check-in-kaart. Straks komen er twee nieuwe digitale opties bij: voor toeristen en voor mensen die af en toe met de metro gaan. Daarmee verdwijnen de kleine papieren kaartjes op termijn helemaal.
Bron en meer...
Re: Kort buitenlands nieuws
Die kleine kaartjes zijn zo lekker authentiek en compact. Het gemiddelde Franse treinkaartje is namelijk formaat flap...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
En bij ieder station is het maar weer hopen dat je dagkaart nog in je broekzak zit en niet uit je vingers gewaaid is. Nee, wat dat betreft kan het alleen maar beter worden. Die olympische spelen zorgen wel voor flinke verandering daar in Frankrijk, of niet?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 122 gasten