Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door diederickx »

Moraal: Na 100 km werkt de afstandsbediening niet meer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Dat soort grappen krijg je dus als je op een buitenlands forum gaat lopen te mierenneuken -o-
erjeebee
Berichten: 1385
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

't schijnt dat ie gedurende zn spookrit snelheden tot 200 km/h heeft gehaald.
Moet een spectaculair gezicht geweest zijn om een volle ertstrein van 2 km lengte met die snelheid voorbij te zien razen.
Stropje voor BHP, ze zijn niet alleen eigenaar van de trein, maar ook van het spoor.
En niet alleen stropje vanwege gesloopt spoor en trein maar ook vanwege tijdelijk verminderde capaciteit van het netwerk waardoor er minder erts afgevoerd kan worden.
erjeebee
Berichten: 1385
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

Strop dus
Ook wat plaatjes en filmpje in dit artikel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Aking schreef:Litouwen gaat meedoen met Interrail:
https://bnn-news.com/week-in-lithuania- ... ail-186329
De afschaffing van de 19:00-regel voor nachttreinen per 9 december vind ik curieuzer. Vanuit Nederland pakt dat volgens mij positief uit, vanuit bijvoorbeeld Oostenrijk o.i.d kan ik mij voorstellen dat het een nadeel is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Heb je daar een linkje bij? Ik heb daar namelijk nog niets over gehoord of gelezen...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

De 19:00-regel wordt niet afschaft maar omgedraaid: voortaan schrijf je de vertrekdag op ipv de aankomstdag. Dat werkt goed voor mensen die na een nachttrein-reis niet doorreizen, dus met interrail naar Wenen kost je dan nog maar 1 reisdag. Voor mensen die na aankomst doorreizen wordt het wel onaantrekkelijker. (Zugreiseblog)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Die regel wordt wel afgeschaft, want voor alle andere treinen werd de regel voor de instaptijd is leidend al gehanteerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Niet als de trein ná 04:00 aankwam toch? Dat voordeel blijft zo wel behouden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Die regel van na 4:00 mogen uitstappen was toch alleen voor nachttreinen die na 19:00 vertrokken? Voor treinen die voor 19:00 vertrokken was je sowieso al twee regels kwijt. Wat lullig is voor de nachttrein van Rome naar Wenen, want die vertrekt om 18:58...

Ik zie wel voordelen aan de nieuwe regeling hoor. Je kan straks met één dag op je Interrail theoretisch van Rotterdam naar Palermo ;-)

06:05 - 06:40 Rotterdam - Utrecht
07:06 - 09:12 Utrecht - Köln
09:55 - 11:23 Köln - Mannheim
11:36 - 13:47 Mannheim - Basel
14:04 - 15:46 Basel - Arth-Goldau
15:50 - 18:35 Arth-Goldau - Milano
20:10 - 16:56 Milano - Palermo

:mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Die gold ook voor nachttreinen die voor 19:00 begonnen. Het gevolg is dat de NJ Rome -> Wenen/Milaan nu ook gedekt wordt, en vanuit Nederland kan je nu inderdaad belachelijk ver komen op 1 reisdag, tot Belgrado, tot Lissabon, en tot Stockholm.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Die gold ook voor nachttreinen die voor 19:00 begonnen.
Ik heb nog even het reglement nagezocht en die regel van pas na 4:00 mogen uitstappen geldt alleen voor treinen waar je na 19:00 bent ingestapt. Voor treinen waar je voor 19:00 instapt en pas na middernacht weer uitstapt ben je twee reisdagen kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

We zitten langs elkaar heen te praten geloof ik, vanaf 9 december kan je als je op dag 1 instapt blijven zitten tot de eindbestemming, zelfs al is dat op dag 2. Of je instapt voor of na 19:00 maakt dan niet uit, en of je voor of na 04:00 uitstapt ook niet. Dat betekent dus dat je op 1 dag kan reizen naar Zürich en dan met die reisdag kan blijven reizen tot Belgrado met trein 415 vanuit Zürich.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Nee, jij leest niet goed. Je beweert in je schrijven namelijk dat de 4:00-regel ook van toepassing is voor treinen waar je voor 19:00 instapt voor 9 december 2018, en dat klopt dus niet. Dat probeer ik te weerleggen waarna jij wat anders leest en beweert vervolgens dat ik niet kan lezen. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Alleen is dat dus wel zo, want de eerste dag is geldig, dus of je om 09:00 of om 21:00 in dezelfde trein stapt maakt niet uit. Kijk eens goed naar de tabel van Zugreiseblog, voor Nachtzug fährt vor 19 Uhr ab und kommt am nächsten Tag an geldt voortaan dat alleen de eerste dag opgeschreven hoeft te worden. (A)

Please don't question my German, je vous en prie. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Nogmaals: Ik heb het over de huidige regels en niet over de toekomstige regels. Met je Duitse leesvaardigheid lijkt niets mis, aan je Nederlandse leesvaardigheid zou ik wel gaan twijfelen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

En daar had ik het dus niet over, want die regel gaat vervallen voordat ik hem weer kan gebruiken. Echte miscommunicatie dus. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Z2N schreef:Die gold ook voor nachttreinen die voor 19:00 begonnen. Het gevolg is dat de NJ Rome -> Wenen/Milaan nu ook gedekt wordt, en vanuit Nederland kan je nu inderdaad belachelijk ver komen op 1 reisdag, tot Belgrado, tot Lissabon, en tot Stockholm.
Ik heb een paar jaar geleden nog Stockholm-Maastricht gereisd op één reisdag, met vertrek vroeg in de ochtend en aankomst rond middernacht. Moet je wel geluk hebben met de dienstregeling en de overstappen; die van 13 minuten in Kopenhagen ging gelukkig goed en die van een half uurtje in Hamburg slonk door vertraging tot 4 minuten, maar ging ook goed. (En die in Duisburg, Herzogenrath en Landgraaf ook.) :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Wij zijn momenteel bezig aan Narvik - Boden - Hallsberg - Oslo - Stavanger op één reisdag, das een uurtje of 37:10 treinen *O*
erjeebee
Berichten: 1385
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

1 reisdag van ruim 37 uur :D
Kun je mij het recept van het drankje sturen waarmee je dagen van 24 uur tot meer dan 37 kunt oprekken zonder van tijdzone te wisselen?
Kan ik af en toe best gebruiken.

Mijn record staat op 35 uur in een dag...
2e kerstdag 2012... van Limbabwe naar Hawaii.
Maar dat was dus MET tijdzone wisselen.
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door diederickx »

Zolang je overwegend noord - zuid of andersom reist, speelt de tijdzone meestal geen rol.
erjeebee
Berichten: 1385
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

:)
De deur was al open hoor...

Daarom zo beniewd naar Akings reisdag van 37 uur en een beetje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

In de categorie niet-alledaags nieuws: In Parijs moest vanmorgen om 9 uur metrolijn 1 stilgelegd worden, nadat een reiziger bij halte Tuileries had geprobeerd om een geit mee te nemen met de metro. De geit moest, evenals de eigenaar, door de politie uit de metro gezet worden. Het beestje maakt het goed, de eigenaar is opgepakt. (Franceinfo, plaatje via Twitter)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Waarom zou je een geit niet mee mogen nemen? Even los van het gegeven dat het beestje de reis zelf misschien ook niet zo relaxed vindt. Dat je geen kameel o.i.d. in de metro mag vervoeren, oké, is ook niet zo praktisch. Maar een geit! #datditnietkaninnederlandfrankrijk
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

De combinatie dier met hoorns + dier dat niet gewend is om met de metro te reizen is natuurlijk niet erg verstandig, voor je het weet raakt het beestje van slag en rent het door het stel heen. Het geitje was trouwens gestolen uit de tuinen van het Louvre, waar ze ingezet werden als natuurlijke grasmaaier, dus ze mochten sowieso niet mee. Overigens is het wel een trend aan het worden, dieren in vreemde situaties in het hart van Parijs: maandagavond werd op de Champs-Elysées nog een leeuw gevonden in een auto.

France 3 Paris-Île de France had trouwens een filmpje gevonden van het incident, de meneer in kwestie ging mentaal niet zo lekker en is naar een psychiatrisch ziekenhuis overgebracht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten