En vandaag heeft Städtebahn Sachsen een faillissementsaanvraag gedaan: https://www.saechsische.de/plus/staedte ... 00450.htmlSuus schreef:Na 72 uur volstrekte chaos heeft de opdrachtgever (Verkehrsverbund Oberelbe) vandaag het contract met Städtebahn Sachsen opgezegd. Er start nu een procedure waarbij een aantal vervoerders wordt gevraagd of ze op zeer korte termijn vervoer kunnen leveren zodat er z.s.m. weer treinen rijden op de vier getroffen spoorlijnen.Etienne schreef:De Stadtbahn Saschen heeft enkele spoorlijnen stilgelegd na een conflict met de DB Netz AG vanwege de slechte toestand van de sporen. Dit houdt in dat de RB 33 (Dresden - Königsbrück), RB 34 (Dresden - Kamenz), RB 71 (Pirna - Sebnitz), RB 72 (Dresden - Kurort Altenberg) en RE 19 (Dresden - Kurort Altenberg) niet meer rijden.
PDF: https://www.vvo-online.de/doc/pm/190728 ... elnetz.pdf
Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
In Frankfurt Hbf overleed een jongen van 8 jaar oud nadat hij door iemand voor een rijdende ICE geduwd werd. Vorige week gebeurde zoiets ook in Voerde. En net als in Voerde kenden dader en slachtoffer elkaar niet.
Re: Kort buitenlands nieuws
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort buitenlands nieuws
Emergency brake used to halt 'runaway' Caledonian Sleeper train after it overshoots Waverley Station in Edinburgh
An overnight train from London carrying 120 passengers had to be halted with an emergency brake after being unable to stop at Waverley Station today.
The incident around 7:30am caused major commuter disruption after the Caledonian Sleeper service came to a halt at a junction in Abbeyhill, blocking the east coast main line.
Bron en meer: The Scotsman
De Caledonian Sleeper-Lowlander die vanmorgen vanuit Londen aankwam in Edinburgh Waverly moest met een noodremming tot stoppen worden gebracht. Aldus The Scotsman kon de machinist vanuit de locomotief de trein niet tot stoppen brengen, waarna een vrij pad door station Waverly verzocht werd bij de treindienstleiding. De conducteur heeft middels de noodrem in de rijtuigen de trein tot stoppen weten te brengen. Het indicent wordt onderzocht door de betrokken instanties.
An overnight train from London carrying 120 passengers had to be halted with an emergency brake after being unable to stop at Waverley Station today.
The incident around 7:30am caused major commuter disruption after the Caledonian Sleeper service came to a halt at a junction in Abbeyhill, blocking the east coast main line.
Bron en meer: The Scotsman
De Caledonian Sleeper-Lowlander die vanmorgen vanuit Londen aankwam in Edinburgh Waverly moest met een noodremming tot stoppen worden gebracht. Aldus The Scotsman kon de machinist vanuit de locomotief de trein niet tot stoppen brengen, waarna een vrij pad door station Waverly verzocht werd bij de treindienstleiding. De conducteur heeft middels de noodrem in de rijtuigen de trein tot stoppen weten te brengen. Het indicent wordt onderzocht door de betrokken instanties.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op Twitter wordt door een meestal betrouwbare bron (The Man in Seat 61) gemeld dat - na maandenlange geruchten - het Verenigd Koninkrijk uit InterRail/EuRail stapt. Per 1 januari 2020 zijn InterRail/EuRail passen dan niet meer geldig in het Verenigd Koninkrijk.
Bron: https://twitter.com/seatsixtyone/status ... 7347534848
Bron: https://twitter.com/seatsixtyone/status ... 7347534848
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik had al geruchten opgevangen hierover maar het is dus officieel.
Re: Kort buitenlands nieuws
En nu is het nieuws ook bevestigd met een persbericht en een artikel in de Railway Gazette: https://www.railwaygazette.com/news/new ... hemes.html
De reden van het vertrek is duidelijk: de Rail Delivery Group, de branchevereniging van de spoorbedrijven die actief zijn in de Britse markt, denkt meer geld te kunnen verdienen met de BritRail-passen dan met de InterRail/EuRail-passen. De Rail Delivery Group zou in eerste instantie nog wel blijven meedoen met InterRail, maar daar is een stokje voor gestoken omdat in de toekomst de InterRail en EuRail-passen zouden moeten fuseren, wat belemmerd zou worden als de Britten nog maar deels zouden participeren. Mij maakt het allemaal weinig uit, maar voor de toekomst van het internationaal spoorverkeer is het natuurlijk niet goed -o-
---
En er is nog meer (slecht) nieuws. De Britse volgens-sommige-mensen-een-kwaliteitskrant The Guardian meldt dat de plannen van de EU om verplicht persoonsgegevens te verzamelen bij internationale treinreizen steeds serieuzer beginnen te worden. Dat kan leiden tot oponthoud bij grenzen voor kaart+ID-controle of dat er alleen van tevoren nog internationale treinkaartjes gekocht kunnen worden. Dit alles uiteraard in het kader van de terrorismebestrijding en het opsporen en tegengaan van ernstige criminaliteit :N
Bron: https://www.theguardian.com/world/2019/ ... road-users
De reden van het vertrek is duidelijk: de Rail Delivery Group, de branchevereniging van de spoorbedrijven die actief zijn in de Britse markt, denkt meer geld te kunnen verdienen met de BritRail-passen dan met de InterRail/EuRail-passen. De Rail Delivery Group zou in eerste instantie nog wel blijven meedoen met InterRail, maar daar is een stokje voor gestoken omdat in de toekomst de InterRail en EuRail-passen zouden moeten fuseren, wat belemmerd zou worden als de Britten nog maar deels zouden participeren. Mij maakt het allemaal weinig uit, maar voor de toekomst van het internationaal spoorverkeer is het natuurlijk niet goed -o-
---
En er is nog meer (slecht) nieuws. De Britse volgens-sommige-mensen-een-kwaliteitskrant The Guardian meldt dat de plannen van de EU om verplicht persoonsgegevens te verzamelen bij internationale treinreizen steeds serieuzer beginnen te worden. Dat kan leiden tot oponthoud bij grenzen voor kaart+ID-controle of dat er alleen van tevoren nog internationale treinkaartjes gekocht kunnen worden. Dit alles uiteraard in het kader van de terrorismebestrijding en het opsporen en tegengaan van ernstige criminaliteit :N
Bron: https://www.theguardian.com/world/2019/ ... road-users
Re: Kort buitenlands nieuws
Lachwekkend gewoon. Wie gaat dat allemaal controleren.
Re: Kort buitenlands nieuws
Big brother :Y
Re: Kort buitenlands nieuws
Je smartphone, verlengstuk van inlichtingendiensten, je-weet-toch?en-es schreef:....Wie gaat dat allemaal controleren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Lijkt wel een Brexit 2.0
Maar goed VK verlaat EuRail/InterRail, staten aan de oostkant (Letland, Estland en Oekraïne) komen er misschien bij. Toch is het wel jammer, want voor de gemiddelde EuRailer/InterRailer is het VK een stuk interrassanter dan Letland, Estland of Oekraïne.
Maar goed VK verlaat EuRail/InterRail, staten aan de oostkant (Letland, Estland en Oekraïne) komen er misschien bij. Toch is het wel jammer, want voor de gemiddelde EuRailer/InterRailer is het VK een stuk interrassanter dan Letland, Estland of Oekraïne.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
In Oekraïne zit je voor 10 euro een dag in de trein, dat is je Interraildag van 40 Euro niet waard. En het zou me niets verbazen als het Duurste treinkaartje in de baktische Staten ook een euro of 5-10 is :D
Re: Kort buitenlands nieuws
Zou dit geheel ook invloed hebben op de prijzen van de Interrailpassen?
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik vrees dat die alleen maar omhoog gaan :Y
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij gingen weinig interrailers uit het vasteland naar het VK. En de meesten komen niet verder dan Londen.
Re: Kort buitenlands nieuws
En er gaan geruchten dat de outbound en inbound journeys "misbruikt" worden, omdat een Interrail soms goedkoper is dan een treinkaartje in het VK. Waarbij de Interrail dan dus het land niet eens uitkomt...
Re: Kort buitenlands nieuws
Het is wel weer typisch Brits gedrag. Ze willen alleen meedoen aan iets als ze er zelf profijt van hebben (wel Interrail, geen EUrail), maar als ze er dan op worden aangesproken wat de consequenties zijn is het de schuld van de organisatie dat ze eruit getrapt worden. Het is niet gerelateerd aan de Brexit, maar het vertoont een gelijk patroon als de Brexit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar wel met torenhoge toeslagen voor de Eurostaren-es schreef:Volgens mij gingen weinig interrailers uit het vasteland naar het VK. En de meesten komen niet verder dan Londen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat klopt wel. Maar ook in het pre-eurostar tijdperk was dat het geval. Je moest weliswaar de boot betalen maar resevering was niet nodig.
Re: Kort buitenlands nieuws
In de praktijk maakt het niet veel uit denk ik. Britrail is een stuk beter geprijsd dan Interrail en voor de Eurostar loont Interrail zich eigenlijk ook niet.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik ben laatst voor werk naar de UK geweest; een Interrail (zelfs 1e klasse) en tweemaal een Eurostar-reservering was een stuk goedkoper dan een flexibel trein- of vliegticket. Het enige grote nadeel vond ik de weinige plekken voor Interrailers in de Eurostar, wat een groot deel van je flexibiliteit wegneemt.
Mijn Flickr account.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nou, als je bijvoorbeeld een Brit uit Liverpool bent die Zwitserland/Oostenrijk/Italië per trein wil verkennen loont het toch al erg snel. Alleen al een anytime-ticket voor een vroege trein Liverpool - London gaat al snel over de honderd pond.umbusko schreef:In de praktijk maakt het niet veel uit denk ik. Britrail is een stuk beter geprijsd dan Interrail en voor de Eurostar loont Interrail zich eigenlijk ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Oh, dat klopt natuurlijk wel. :Y
Re: Kort buitenlands nieuws
London North Eastern Railroad heeft op Twitter aangegeven zelfstandig mee te gaan doen aan Interrail: https://twitter.com/lner/status/1159463281960071168
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
:pos: Ik zit er aan te denken ooit een keer zelf op interrail te gaan maar gezien mijn prive situatie(naja hoe ik zelf af en toe ben/reageer) is het niet slim. Maar wel goed dat LNER zelfstandig meedoet aan interrail!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten