Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

Ik ben het heel vaak eens met de vakbonden, behalve als het om een extra man (m/v) op de trein gaat.
Een extra paar handen en ogen is gewoon hartstikke duur. Met de huidige exploitatiebudgetten betekenen deze extra mensen minder diensten voor reiziger, dat schaadt de aantrekkelijkheid van het OV, gaan er minder mensen mee en is de vicieuze cirkel compleet.
Daarnaast is de kans op een machinist niet meer in staat is iets van bijstand te verlenen* zeer klein. Als een ongeluk zeer ernstig is is de kans zeer groot dat de tweede man ook zo zwaar verwond is, dat hij niets in beteken.

*Bijstand verlenen betekent veel meer dan mensen helpen, het houdt op zijn minst in een noodoproep plaatsen en versterking vragen.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op vr 18 okt 2019, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door isadora »

Ik vind je bericht moeilijk leesbaar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Z2N schreef:Een afgebogen ICE is het meest waarschijnlijk, omdat dat binnen de bestaande toelatingen en materieelomlopen kan. Een doorgetrokken IC Berlijn ben ik niet zeker van of ILT dat wel zo leuk gaat vinden, maar daar kort je dan ook de keertijd mee in.
Huh? Waarom zou een ICE wel naar Rotterdam mogen rijden en de IC Berlijn niet? Is toch allebei gewoon toegelaten in Nederland?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

De HSL heeft natuurlijk aparte regelgeving. Ik ben niet helemaal zeker of de IC Berlijn daaraan voldoet, die heeft natuurlijk slechtere deurblokkering.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Via de Oude Lijn dan maar?
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Na Amersfoort via Amsterdam Zuid-Schiphol-Leiden-Den Haag HS naar Rotterdam Centraal. Hoe moeilijker willen we het hebben. En wellicht chartertreinen voor delegaties, journalisten en supporters.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

En een nachttrein uit Oostenrijk of Zweden, dan hebben we echt iets spectaculairs te pakken!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Ik ben voor een Nachttrein uit Baku :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

JordiBrabant schreef: Met de huidige exploitatiebudgetten betekenen deze extra mensen minder diensten voor reiziger, dat schaadt de aantrekkelijkheid van het OV, gaan er minder mensen mee en is de vicieuze cirkel compleet.
De budgetten zijn uiteindelijk politieke keuzes. Je kúnt er ook voor kiezen om de budgetten te verhogen (of te kiezen voor besparingen waarmee je de reiziger niet treft) waardoor je uit die vicieuze cirkel naar beneden blijft. Beleid enkel baseren op basis van geld vind ik overigens geen goede denkrichting, maar dat is een andere discussie.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Verder, buiten de speculaties en daadwerkelijk in het buitenlandse nieuws: Vanmorgen is een wilde staking uitgebroken bij de regionale treinen van de SNCF. Woensdag vond een botsing tussen een trein en een vrachtwagen nabij Charleville-Mezières (Ardennen), en daarbij raakten 11 reizigers gewond. De vakbonden zijn nu echter woedend, omdat de trein (met circa 70 reizigers) geen conducteur mee had. De machinist had bij het ongeluk gewond kunnen raken, en moest alle gewonde reizigers nu zelf opvangen. In respons hierop hebben veel machinisten in het hele land het werk neergelegd. Geen regio lijkt er onderuit te komen, maar het ergst getroffen zijn de Champagne-Ardenne en de regio PACA, waar alle regionale treinen uitvallen.
De politie gaat Charleville-Mézières - Reims nu niet ook bijna twee jaar stremmen toch :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

Aking schreef:Ik ben voor een Nachttrein uit Baku :Y
Een ouderwetse nachttrein van de РЖД(RZD) met provodnitsa's met grote petten zou ook leuk zijn.
Ronaldussen schreef:Beleid enkel baseren op basis van geld vind ik overigens geen goede denkrichting, maar dat is een andere discussie.
Ik zou het graag ook anders zien, maar het rekent nou eenmaal zo makkelijker voor de politiek en planbureaus.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door isadora »

Aking schreef:Ik ben voor een Nachttrein uit Baku :Y
Ik ook; niet NAAR Baku, want dan houden ze me daar. -o-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Wannes »

Suus schreef:
Z2N schreef:Verder, buiten de speculaties en daadwerkelijk in het buitenlandse nieuws: Vanmorgen is een wilde staking uitgebroken bij de regionale treinen van de SNCF. Woensdag vond een botsing tussen een trein en een vrachtwagen nabij Charleville-Mezières (Ardennen), en daarbij raakten 11 reizigers gewond. De vakbonden zijn nu echter woedend, omdat de trein (met circa 70 reizigers) geen conducteur mee had. De machinist had bij het ongeluk gewond kunnen raken, en moest alle gewonde reizigers nu zelf opvangen. In respons hierop hebben veel machinisten in het hele land het werk neergelegd. Geen regio lijkt er onderuit te komen, maar het ergst getroffen zijn de Champagne-Ardenne en de regio PACA, waar alle regionale treinen uitvallen.
De politie gaat Charleville-Mézières - Reims nu niet ook bijna twee jaar stremmen toch :X
:o Dat zou voor mij wel heel vervalend zijn aangezien het dichtsbijzijnde station bij de vakantiewoning van mijn ouders aan die lijn ligt en ik dus zeker van plan ben deze lijn toch wel bijna elke vakantie te berijden.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Het ESC in Düsseldorf was in 2011, denk je niet dat die kennis ondertussen een beetje verouderd is :')

Als er in 2011 al extra internationale treinen naar Düsseldorf reden, want de internationale trein was toen nog niet zo’n populair onderwerp als tegenwoordig. Onze TROS ging toen per boot bijvoorbeeld :')
De dienstregeling van 2011 verschilt niet zoveel ten opzichte van de dienstregeling van 2020. Zowel in 2011 als in 2020 is het spoor in Nederland, België en Duitsland bom- en bomvol. Aangezien er tussen Antwerpen-Noord en Brussel-Zuid, alsmede naar en in Duitsland tussen de gewone reizigerstreinen die in een dienstregeling rijden gereden moet worden is het buitengewoon lastig om extra internationale treinen in te leggen of je moet gewone reizigerstreinen schrappen en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het is ook weer niet zo dat er veel Songfestival-mensen ineens de treinen nemen in plaats van het vliegtuig, vanwege het klimaat. Buiten Duitsland, België, Noord-Frankrijk en London gaan de reizigers toch per vliegtuig naar Rotterdam. Het is al een hele vooruitgang dat in 2020 het Somgfestival in het dichtbevolkte Noord-West-Europa wordt georganiseerd in plaats van Israël of Azerbijdjan waarbij iedereen op het vliegtuig is aangewezen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Nitein-Repart schreef:De dienstregeling van 2011 verschilt niet zoveel ten opzichte van de dienstregeling van 2020.
Sorry? Er is sindsdien toch wel het een en ander gebeurd in Nederland hoor. Iets met de opening van de Hanzelijn, elke 10 minuten een IC tussen Amsterdam en Eindhoven, een kwartierdienst op de HSL, etcetera.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Mikos »

Dat je nog reageert op dat getroll... :X
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

isadora schreef:
Aking schreef:Ik ben voor een Nachttrein uit Baku :Y
Ik ook; niet NAAR Baku, want dan houden ze me daar. -o-
Niemand verplicht je om in te stappen :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

traibergen schreef:
Suus schreef:
Z2N schreef:boem is ho
De politie gaat Charleville-Mézières - Reims nu niet ook bijna twee jaar stremmen toch :X
:o Dat zou voor mij wel heel vervalend zijn aangezien het dichtsbijzijnde station bij de vakantiewoning van mijn ouders aan die lijn ligt en ik dus zeker van plan ben deze lijn toch wel bijna elke vakantie te berijden.
Suus verwijst naar de lijn Perpignan - Villefranche de Conflent. Die is ondertussen bijna bij de SNCF terug, maar sluiting lijkt daar mogelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door isadora »

en-es schreef:
isadora schreef:
Aking schreef:Ik ben voor een Nachttrein uit Baku :Y
Ik ook; niet NAAR Baku, want dan houden ze me daar. -o-
Niemand verplicht je om in te stappen :lol:
Daar heb je een punt. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Het gaat er niet om waar de trein naartoe gaat, het gaat er im of je besluit in te stappen :Y
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door RobertT »

Z2N schreef:De HSL heeft natuurlijk aparte regelgeving. Ik ben niet helemaal zeker of de IC Berlijn daaraan voldoet, die heeft natuurlijk slechtere deurblokkering.
Terwijl die in Duitsland wel met gewoon 200 km/h rijdt,dan moet 160 hier toch geen groot probleem zijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Wat ze in Duitsland doen moeten ze zelf weten, we zijn hier in Nederland en daar gelden Nederlandse regels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door marvinkok »

https://www.bz-berlin.de/berlin/mitte/z ... -verletzte
Voetbaltrein brandt uit in Berlijn Bellevue. Enkele gewonden door rookvergiftiging.
Gehuurde Centralbahn trein, wordt later vandaag geborgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Infrabel heeft de oorlog verklaard aan spoorlopers en heeft nu in Jambes vol trots een intelligent hek gepresenteerd. Dit is een extra stevig metalen hek met bolcamera's waardoor Securail op afstand spoorlopers kan zien. Bovendien gaat er een alarmsignaal af als mensen verkeerde dingen doen bij het hek: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/21 ... fsluiting/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door isadora »

Wat is dat België toch vooruitstrevend.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten