Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarom is juist in Romandie de punctualiteit minder?
Toch de Franse slag versus Duitse degelijkheid? En hoe zit het dan in Tessin?
Toch de Franse slag versus Duitse degelijkheid? En hoe zit het dan in Tessin?
Re: Kort buitenlands nieuws
Vooral een ongelijk speelveld: de spoorlijnen Bern - Lausanne - Genève en de lijn door het Rhônedal zijn grotendeels tweesporig, waardoor vertragingen snel uitwerken op andere treinen. Het spoor in Duitstalig Zwitserland is beter uitgebouwd. Dat Olten er dan toch bijstaat komt door de tweesporigheid tussen Aarau en Olten, maar dat wordt wel aangepakt (m.b.v. de Eppenbergtunnel). Ticino heeft ook een gebrek aan infrastructuur, daar is de punctualiteit ook lager dan gemiddeld. De uitwerkingen daarvan zijn echter niet in de IC-treinen, maar bij de treinen van TiLo te zien.
Voor de dataliefhebbers: puenktlichkeit.ch houdt voor alle trajecten en alle treincategorieën de punctualiteit bij.
Voor de dataliefhebbers: puenktlichkeit.ch houdt voor alle trajecten en alle treincategorieën de punctualiteit bij.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik heb het idee dat de SBB nog steeds een zeer ambtelijke organisatie is waar heilig wordt geloofd in de bedachte systemen waardoor de klant soms op de tweede plaats komt. Dat gaat prima zolang de techniek ook doet wat het belooft, maar als dat niet het geval is heb je meteen twee problemen, want dan gaat de klant ook klagen.
De kaartautomaten van de SBB zijn te ingewikkeld voor de normale klant. De nieuwe beeldschermen op de stations zijn op een onmogelijke manier vormgegeven (je hebt bijna een vergrootglas nodig om het spoornummer te kunnen lezen). De FV Dosto treinen zijn technisch zo ingewikkeld dat Bombardier ze amper aan de praat krijgt, mede omdat de SBB een schaap met vijf poten wou hebben. Er is geen actief personeelsbeleid gevoerd terwijl het aantal treinen per dag wel bleef groeien, waardoor enorme personeelstekorten ontstonden. Het online boekingssysteem van de SBB komt nog uit de steentijd. Terwijl je bij Trenitalia online zelf een zitplaats kan kiezen voor veel Zwitserse treinen, moeten de Zwitsers het zelf zonder zulke opties doen. En het probleem waardoor een conducteur die afgelopen zomer dodelijk gewond raakte toen hij vast kwam te zitten in een treindeur en werd meegesleept bleek ook al bekend bij de technische dienst.
In alles lijkt het bedrijf teveel op hun lauweren gerust te hebben, en nu gaat het mis.
De kaartautomaten van de SBB zijn te ingewikkeld voor de normale klant. De nieuwe beeldschermen op de stations zijn op een onmogelijke manier vormgegeven (je hebt bijna een vergrootglas nodig om het spoornummer te kunnen lezen). De FV Dosto treinen zijn technisch zo ingewikkeld dat Bombardier ze amper aan de praat krijgt, mede omdat de SBB een schaap met vijf poten wou hebben. Er is geen actief personeelsbeleid gevoerd terwijl het aantal treinen per dag wel bleef groeien, waardoor enorme personeelstekorten ontstonden. Het online boekingssysteem van de SBB komt nog uit de steentijd. Terwijl je bij Trenitalia online zelf een zitplaats kan kiezen voor veel Zwitserse treinen, moeten de Zwitsers het zelf zonder zulke opties doen. En het probleem waardoor een conducteur die afgelopen zomer dodelijk gewond raakte toen hij vast kwam te zitten in een treindeur en werd meegesleept bleek ook al bekend bij de technische dienst.
In alles lijkt het bedrijf teveel op hun lauweren gerust te hebben, en nu gaat het mis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar het is nog niet het nieuwe België van Europa toch?
Re: Kort buitenlands nieuws
Nee, dat is Polen al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Polen is eentalig. België en Zwitserland zijn meertalig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
En hoezo is dat relevant?
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik maakte de Polen is het nieuwe België-opmerking vooral omdat ik het idee heb dat er in Polen bij de spoorwegen veel geld gaat naar prestige-projecten die het vaak toch net niet zijn, maar dat wat echt belangrijk is voor de reiziger af en toe wat vergeten wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat klinkt meer als Spanje...
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 03 nov 2019, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik weet niet of dit als antwoord op mijn vraag bedoeld was. Maar de vraag was eigenlijk niet aan jou gericht, sorry Suus.Suus schreef:Ik maakte de Polen is het nieuwe België-opmerking vooral omdat ik het idee heb dat er in Polen bij de spoorwegen veel geld gaat naar prestige-projecten die het vaak toch net niet zijn, maar dat wat echt belangrijk is voor de reiziger af en toe wat vergeten wordt.
Ik was vooral nieuwsgierig waarom tweetaligheid invloed heeft op het treinvervoer.
Re: Kort buitenlands nieuws
Kampf gegen Schwarzfahrer: ÖV-Betriebe machen ernst
Verkehrsbetriebe haben Schwarzfahrern den Kampf angesagt: Wer im öffentlichen Verkehr ohne gültiges Ticket unterwegs ist, landet seit April im Schwarzfahrerregister. Nach sieben Monaten Betrieb sind darin bereits 400'000 Personen erfasst - auch tausende Kinder. Das Register – ein Mittel im vernetzten Kampf der ÖV-Betriebe gegen schweizweit zehntausende Schwarzfahrten täglich. Die «Rundschau» begleitet Kontrolleure in den Städten Zürich und Genf.
Bron en meer: SRF Rundschau
Het Zwitserse OV is een offensief begonnen tegen reizigers zonder vervoersbewijs. Deel daarvan is een nieuw, vervoerderoverschrijdend register waarin zwartrijders geregistreerd worden. Dit moet helpen tegen het hoge aantal zwartrijders (naar schatting 160.000 per dag), maar stuit op kritiek van privacywaakhonden in de Confederatie. SRF Rundschau volgt het werk van controleurs in Zürich en Genève.
Verkehrsbetriebe haben Schwarzfahrern den Kampf angesagt: Wer im öffentlichen Verkehr ohne gültiges Ticket unterwegs ist, landet seit April im Schwarzfahrerregister. Nach sieben Monaten Betrieb sind darin bereits 400'000 Personen erfasst - auch tausende Kinder. Das Register – ein Mittel im vernetzten Kampf der ÖV-Betriebe gegen schweizweit zehntausende Schwarzfahrten täglich. Die «Rundschau» begleitet Kontrolleure in den Städten Zürich und Genf.
Bron en meer: SRF Rundschau
Het Zwitserse OV is een offensief begonnen tegen reizigers zonder vervoersbewijs. Deel daarvan is een nieuw, vervoerderoverschrijdend register waarin zwartrijders geregistreerd worden. Dit moet helpen tegen het hoge aantal zwartrijders (naar schatting 160.000 per dag), maar stuit op kritiek van privacywaakhonden in de Confederatie. SRF Rundschau volgt het werk van controleurs in Zürich en Genève.
Re: Kort buitenlands nieuws
Zwitserland doet niet meer aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Liechtenstein wel), maar is bezig met de implementatie van een nieuwe federale wet voor gegevensbescherming in de geest van de AVG. Een nationaal zwartrijdersregister lijkt mij niet helemaal in de geest van de AVG en daarmee ook niet voor de nieuwe Zwitserse wet, dus ik snap de kritiek zeer goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar hier komt vast wel weer een nationaal referendum over. :') :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik zal jullie op de hoogte houden. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Een nationaal zwartrijdersregister lijkt mij best wel een goed idee om zo de veiligheid in treinen en bussen te vergroten. Veiligheid gaat in mijn ogen boven privacy en als je door zo'n register hardnekkige overtreders aan kan pakken dan is zo'n register in mijn ogen alleen maar positief. Zo'n zwartrijdersregister mag wat mij betreft zo in Nederland ingevoerd worden.Suus schreef:Zwitserland doet niet meer aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Liechtenstein wel), maar is bezig met de implementatie van een nieuwe federale wet voor gegevensbescherming in de geest van de AVG. Een nationaal zwartrijdersregister lijkt mij niet helemaal in de geest van de AVG en daarmee ook niet voor de nieuwe Zwitserse wet, dus ik snap de kritiek zeer goed.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Heb je ook argumenten hoe het de veiligheid kan verbeteren of hoe je de toepasbaarheid van een zwarte lijst in de praktijk ziet?
En je argument dat X belangrijker is dan Y is ook raar. Er zijn strenge regels over zwarte lijsten, en zwarte lijsten die door meer dan een rechtspersoon worden gebruikt zijn tegenwoordig vergunningsplichtig door de AP. Sinds de introductie van de AVG zijn er nog geen vergunningen verstrekt voor nieuwe zwarte lijsten, omdat alle deelnemers ook een DPIA moeten ondergaan.
En je argument dat X belangrijker is dan Y is ook raar. Er zijn strenge regels over zwarte lijsten, en zwarte lijsten die door meer dan een rechtspersoon worden gebruikt zijn tegenwoordig vergunningsplichtig door de AP. Sinds de introductie van de AVG zijn er nog geen vergunningen verstrekt voor nieuwe zwarte lijsten, omdat alle deelnemers ook een DPIA moeten ondergaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
AVG weet ik dan nog wel, iets met antivirus, en AP is een persbureau, maar DPIA?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Door zo'n register wordt de pakkans verhoogd, waardoor zwartrijden wordt ontmoedigd. Dit is ten eerste al eerlijker voor de klant die wel een kaartje/abonnement heeft gekocht en daarnaast kunnen zwartrijders voor overlast zorgen. Door proberen het aantal zwartrijders te verminderen kan de overlast verminderd worden en dus de veiligheid vergroot worden.
Sowieso ben ik voor afschaffing van de AVG, aangezien de AVG voor een hoop bureaucratische rompslomp zorgt en het zeer weinig voordelen kent in mijn ogen. Als je door het koppelen van diverse registers criminelen kan opsporen verdient dat mijn voorkeur boven de privacy van burgers.
Sowieso ben ik voor afschaffing van de AVG, aangezien de AVG voor een hoop bureaucratische rompslomp zorgt en het zeer weinig voordelen kent in mijn ogen. Als je door het koppelen van diverse registers criminelen kan opsporen verdient dat mijn voorkeur boven de privacy van burgers.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Kort buitenlands nieuws
Een Data protection impact assessment, en de Autoriteit Persoonsgegevens wil er een kunnen zien als je een zwarte lijst maakt.isadora schreef:AVG weet ik dan nog wel, iets met antivirus, en AP is een persbureau, maar DPIA?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dank je Suus. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort buitenlands nieuws
De verkoop van Arriva gaat niet door:
https://www.ovpro.nl/trein/2019/11/07/d ... op-arriva/
https://www.ovpro.nl/trein/2019/11/07/d ... op-arriva/
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet te geloven. In Zwitserland wordt de strijd tegen zwartrijders verscherpt en hier bij ons gaat men juist in tegengestelde richting doordat politici eisen dat zwartrijden niet langer een strafbare daad maar alleen nog een overtreding is...... :neg:
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 05:11
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat register gaat niets uithalen behalve wat hogere straffen voor veelplegers (die boetes vaak toch niet (kunnen) betalen). Hoe zou je dat moeten handhaven? Je ID scannen en een irisscan in iedere bus?Nitein-Repart schreef:Door zo'n register wordt de pakkans verhoogd, waardoor zwartrijden wordt ontmoedigd. Dit is ten eerste al eerlijker voor de klant die wel een kaartje/abonnement heeft gekocht en daarnaast kunnen zwartrijders voor overlast zorgen. Door proberen het aantal zwartrijders te verminderen kan de overlast verminderd worden en dus de veiligheid vergroot worden.
Sowieso ben ik voor afschaffing van de AVG, aangezien de AVG voor een hoop bureaucratische rompslomp zorgt en het zeer weinig voordelen kent in mijn ogen. Als je door het koppelen van diverse registers criminelen kan opsporen verdient dat mijn voorkeur boven de privacy van burgers.
Zwartrijden valt voor mij niet onder zware criminaliteit, en de mensen die doen hebben vaak weinig andere keuzes. Beter om het dan bij de oorzaak aan te pakken en bijvoorbeeld een gratis OV kaart voor lage inkomens in te voeren. Of het OV geheel gratis maken en financieren met heffingen op autogebruik.
Re: Kort buitenlands nieuws
Zwartrijden gebeurt dus omdat mensen geen geld hebben voor een kaartje?
Re: Kort buitenlands nieuws
Over het algemeen rijden mensen volgens mij zwart omdat ze hun geld liever aan andere zaken uitgeven, niet omdat ze geen geld hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten