Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Regiojet gaat komende zomer een nachttrein Praag-Rijeka inzetten.
http://www.railjournal.com/passenger/ma ... o-croatia/
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

De Wallonia Easy Line (HOV-concept met touringcars van de TEC, sinds 29 april 2019, 6 lijnen) loopt niet heel geweldig zo te zien: ik kom er nu achter dat de lijnen W01 en W06 stilzwijgend zijn opgeheven. Ik kan alleen nergens vinden wanneer dat dan gebeurd is. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Op 1 april zouden twee lijnen opgeheven worden: https://www.rtbf.be/info/belgique/detai ... d=10435543
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Dank! Hier vond ik nog de meeste informatie: https://www.wallonie.be/fr/actualites/t ... es-express
maar in dat bericht ging het nog over eind april. De beloofde "+25%" op de overige vier lijnen is blijkbaar niet doorgegaan, wegens corona neem ik aan. Vanaf september zouden er drie nieuwe lijnen moeten komen: Waremme-Namur, Péruwelz-Ath en Malmedy-Verviers.

De twee opgeheven lijnen kwamen aan gemiddeld 0,5 passagier per rit. Tsja. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

De treindiensten in Sachsen waar Städtebahn Sachsen vorig jaar mee stopte en na een noodgunning naar Transdev (Mitteldeutsche Regiobahn) gingen, zijn nu definitief gegund. Per december 2021 gaan deze lijnen terug naar DB Regio.

Bron: https://www.vvo-online.de/doc/pm/200603_PI_ZVV.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Op 9 juni wordt het treinverkeer tussen Slowakije en Tsjechië (deels) hervat. Voor Slowakije is dat het eerste en voorlopig enige internationale treinverkeer.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Op 14 juni gaan de treinen Praha-Berlin weer allemaal rijden. Op 15 juni begint Tsjechië <-> Oostenrijk weer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Nederlanders hebben daar niet veel aan: Verblijf in Oostenrijk is alleen toegestaan zonder tussenstop op het grondgebied, anders is een negatieve Covid-19 test nodig van maximaal vier dagen oud. (Link)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Benieuwd hoe dat gaat met mijn beruchte hotel-aansluiting, dan ben ik niet voornemens te verblijven maar kan niet anders door de spoorweeghen :')
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:Nederlanders hebben daar niet veel aan: Verblijf in Oostenrijk is alleen toegestaan zonder tussenstop op het grondgebied, anders is een negatieve Covid-19 test nodig van maximaal vier dagen oud. (Link)
Telt een station waar je niet overstapt of uitstapt maar waar je trein wel stopt dan als tussenstop? Want anders kun je nog prima met RJ 256 vanuit Wenen naar Berlin Charlottenburg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Zolang je in de trein blijft zitten lijkt het me vergelijkbaar met een trein die er niet stopt? Lijkt me sterk dus :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Tsjechië heeft andere regels, daar kom je als Nederlander sowieso niet naar binnen zonder recente Covid-19-test. RJ 256 rijdt bovendien niet boven Wenen momenteel. Vanaf 15 juni rijdt die trein wel weer helemaal, maar als Nederlander moet je door flink wat hoepels om hem te gebruiken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Gelukkig hebben de Tsjechen deze zomer wel gewoon weer een Summer ticket *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Aking schreef:Benieuwd hoe dat gaat met mijn beruchte hotel-aansluiting, dan ben ik niet voornemens te verblijven maar kan niet anders door de spoorweeghen :')
Zonder recente corona-test mag je in Oostenrijk alleen in treinen zitten die niet stoppen in Oostenrijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Ah, dat wordt dus een coronatestje voor vertrek *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:Op 9 juni wordt het treinverkeer tussen Slowakije en Tsjechië (deels) hervat. Voor Slowakije is dat het eerste en voorlopig enige internationale treinverkeer.
Er zijn wat meer details nu: op 8 juni gaan er 's middags en 's avonds ook al een paar treinen rijden. Vanaf 9 juni rijdt bijna alles, op nachttreinen en de hele vroege railjet Bratislava-Praha en de hele late railjet Praha-Bratislava na. Zie dit bericht.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Er is een stuk brug op de lijn Münster-Osnabrück gevallen. Gelukkig niet bovenop een trein, maar evengoed zal het wel even duren voordat er daar weer wat rijdt. Klik.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Ik zag op de eurobahn mail een melding over defecte bovenleiding, maar dit is wel iets meer :X
Al klopt die defecte bovenleiding ook wel :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

trolly schreef:...maar evengoed zal het wel even duren voordat er daar weer wat rijdt. Klik.
Ah joh, met een paar sterke mannen dat stukkie steen aan de kant en Kacheln *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Vallende brugdelen op het spoor is de nieuwe mode in Duitsland? :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Niets verbaast me meer in Duitsland wat dat betreft...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Vallende brugdelen op het spoor is de nieuwe mode in Duitsland? :X
Tja, Nederland heeft de brandende ooievaarsnesten en Duitsland kennelijk de vallende viaducten die de bovenleiding slopen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

trolly schreef:Er is een stuk brug op de lijn Münster-Osnabrück gevallen. Gelukkig niet bovenop een trein, maar evengoed zal het wel even duren voordat er daar weer wat rijdt. Klik.
Ik zit naar de foto's te kijken (het zijn er zestien, maar volgens mij is een foto zes keer dezelfde), maar hoe zat dat ding eigenlijk aan het viaduct vast? Ik zie nergens (kapotte) bevestigingen. En op de brug groeit onkruid uit de naden, dat is ook niet echt de bedoeling bij viaducten toch?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

Duitsland en brugonderhoud...... :X

Overigens is dit al zeker de derde in korte tijd: in maart in Essen en het dodelijke ongeluk in april bij Auggen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ik zit naar de foto's te kijken (het zijn er zestien, maar volgens mij is een foto zes keer dezelfde), maar hoe zat dat ding eigenlijk aan het viaduct vast? Ik zie nergens (kapotte) bevestigingen. En op de brug groeit onkruid uit de naden, dat is ook niet echt de bedoeling bij viaducten toch?
Het betonelement zal destijds in de specie gelegd zijn. Dankzij het uitstekende onderhoud van (waarschijnlijk) de gemeente Telgte stonden de naden open, waardoor de weelderige begroeiing voldoende water kreeg. Dit water heeft er bovendien voor gezorgd dat de oorspronkelijke hechting — indien al aanwezig — kapotgevroren is. Het malse buitje van eergisteren heeft het gras laten opzwellen, waarna een hoosbui gisteren aan de strepen op het viaduct te zien zowel druk als draagkracht voor een fatale schuifbeweging verschafte.

Een opstaande richel op de brug had in combinatie met een groef in het betondek (of eventueel twee noppen) had deze instorting kunnen voorkomen, maar zelfs uiterst beperkt onderhoud zou wonderen gedaan hebben. Aan de andere kant van die brug hangt nog zo'n stuk, en je vraagt je af aan hoeveel bruggen nog meer... Schöne Ferien!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten