Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Regiojet gaat komende zomer een nachttrein Praag-Rijeka inzetten.
http://www.railjournal.com/passenger/ma ... o-croatia/
http://www.railjournal.com/passenger/ma ... o-croatia/
Re: Kort buitenlands nieuws
De Wallonia Easy Line (HOV-concept met touringcars van de TEC, sinds 29 april 2019, 6 lijnen) loopt niet heel geweldig zo te zien: ik kom er nu achter dat de lijnen W01 en W06 stilzwijgend zijn opgeheven. Ik kan alleen nergens vinden wanneer dat dan gebeurd is. :')
Re: Kort buitenlands nieuws
Op 1 april zouden twee lijnen opgeheven worden: https://www.rtbf.be/info/belgique/detai ... d=10435543
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dank! Hier vond ik nog de meeste informatie: https://www.wallonie.be/fr/actualites/t ... es-express
maar in dat bericht ging het nog over eind april. De beloofde "+25%" op de overige vier lijnen is blijkbaar niet doorgegaan, wegens corona neem ik aan. Vanaf september zouden er drie nieuwe lijnen moeten komen: Waremme-Namur, Péruwelz-Ath en Malmedy-Verviers.
De twee opgeheven lijnen kwamen aan gemiddeld 0,5 passagier per rit. Tsja. :')
maar in dat bericht ging het nog over eind april. De beloofde "+25%" op de overige vier lijnen is blijkbaar niet doorgegaan, wegens corona neem ik aan. Vanaf september zouden er drie nieuwe lijnen moeten komen: Waremme-Namur, Péruwelz-Ath en Malmedy-Verviers.
De twee opgeheven lijnen kwamen aan gemiddeld 0,5 passagier per rit. Tsja. :')
Re: Kort buitenlands nieuws
De treindiensten in Sachsen waar Städtebahn Sachsen vorig jaar mee stopte en na een noodgunning naar Transdev (Mitteldeutsche Regiobahn) gingen, zijn nu definitief gegund. Per december 2021 gaan deze lijnen terug naar DB Regio.
Bron: https://www.vvo-online.de/doc/pm/200603_PI_ZVV.pdf (PDF)
Bron: https://www.vvo-online.de/doc/pm/200603_PI_ZVV.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op 9 juni wordt het treinverkeer tussen Slowakije en Tsjechië (deels) hervat. Voor Slowakije is dat het eerste en voorlopig enige internationale treinverkeer.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nederlanders hebben daar niet veel aan: Verblijf in Oostenrijk is alleen toegestaan zonder tussenstop op het grondgebied, anders is een negatieve Covid-19 test nodig van maximaal vier dagen oud. (Link)
Re: Kort buitenlands nieuws
Benieuwd hoe dat gaat met mijn beruchte hotel-aansluiting, dan ben ik niet voornemens te verblijven maar kan niet anders door de spoorweeghen :')
Re: Kort buitenlands nieuws
Telt een station waar je niet overstapt of uitstapt maar waar je trein wel stopt dan als tussenstop? Want anders kun je nog prima met RJ 256 vanuit Wenen naar Berlin CharlottenburgZ2N schreef:Nederlanders hebben daar niet veel aan: Verblijf in Oostenrijk is alleen toegestaan zonder tussenstop op het grondgebied, anders is een negatieve Covid-19 test nodig van maximaal vier dagen oud. (Link)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Zolang je in de trein blijft zitten lijkt het me vergelijkbaar met een trein die er niet stopt? Lijkt me sterk dus :Y
Re: Kort buitenlands nieuws
Tsjechië heeft andere regels, daar kom je als Nederlander sowieso niet naar binnen zonder recente Covid-19-test. RJ 256 rijdt bovendien niet boven Wenen momenteel. Vanaf 15 juni rijdt die trein wel weer helemaal, maar als Nederlander moet je door flink wat hoepels om hem te gebruiken.
Re: Kort buitenlands nieuws
Gelukkig hebben de Tsjechen deze zomer wel gewoon weer een Summer ticket *O*
Re: Kort buitenlands nieuws
Zonder recente corona-test mag je in Oostenrijk alleen in treinen zitten die niet stoppen in Oostenrijk.Aking schreef:Benieuwd hoe dat gaat met mijn beruchte hotel-aansluiting, dan ben ik niet voornemens te verblijven maar kan niet anders door de spoorweeghen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ah, dat wordt dus een coronatestje voor vertrek *O*
Re: Kort buitenlands nieuws
Er zijn wat meer details nu: op 8 juni gaan er 's middags en 's avonds ook al een paar treinen rijden. Vanaf 9 juni rijdt bijna alles, op nachttreinen en de hele vroege railjet Bratislava-Praha en de hele late railjet Praha-Bratislava na. Zie dit bericht.umbusko schreef:Op 9 juni wordt het treinverkeer tussen Slowakije en Tsjechië (deels) hervat. Voor Slowakije is dat het eerste en voorlopig enige internationale treinverkeer.
Re: Kort buitenlands nieuws
Er is een stuk brug op de lijn Münster-Osnabrück gevallen. Gelukkig niet bovenop een trein, maar evengoed zal het wel even duren voordat er daar weer wat rijdt. Klik.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik zag op de eurobahn mail een melding over defecte bovenleiding, maar dit is wel iets meer :X
Al klopt die defecte bovenleiding ook wel :')
Al klopt die defecte bovenleiding ook wel :')
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Kort buitenlands nieuws
Vallende brugdelen op het spoor is de nieuwe mode in Duitsland? :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Kort buitenlands nieuws
Niets verbaast me meer in Duitsland wat dat betreft...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Tja, Nederland heeft de brandende ooievaarsnesten en Duitsland kennelijk de vallende viaducten die de bovenleiding slopenRonaldussen schreef:Vallende brugdelen op het spoor is de nieuwe mode in Duitsland? :X
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik zit naar de foto's te kijken (het zijn er zestien, maar volgens mij is een foto zes keer dezelfde), maar hoe zat dat ding eigenlijk aan het viaduct vast? Ik zie nergens (kapotte) bevestigingen. En op de brug groeit onkruid uit de naden, dat is ook niet echt de bedoeling bij viaducten toch?trolly schreef:Er is een stuk brug op de lijn Münster-Osnabrück gevallen. Gelukkig niet bovenop een trein, maar evengoed zal het wel even duren voordat er daar weer wat rijdt. Klik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Duitsland en brugonderhoud...... :X
Overigens is dit al zeker de derde in korte tijd: in maart in Essen en het dodelijke ongeluk in april bij Auggen.
Overigens is dit al zeker de derde in korte tijd: in maart in Essen en het dodelijke ongeluk in april bij Auggen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het betonelement zal destijds in de specie gelegd zijn. Dankzij het uitstekende onderhoud van (waarschijnlijk) de gemeente Telgte stonden de naden open, waardoor de weelderige begroeiing voldoende water kreeg. Dit water heeft er bovendien voor gezorgd dat de oorspronkelijke hechting — indien al aanwezig — kapotgevroren is. Het malse buitje van eergisteren heeft het gras laten opzwellen, waarna een hoosbui gisteren aan de strepen op het viaduct te zien zowel druk als draagkracht voor een fatale schuifbeweging verschafte.Suus schreef:Ik zit naar de foto's te kijken (het zijn er zestien, maar volgens mij is een foto zes keer dezelfde), maar hoe zat dat ding eigenlijk aan het viaduct vast? Ik zie nergens (kapotte) bevestigingen. En op de brug groeit onkruid uit de naden, dat is ook niet echt de bedoeling bij viaducten toch?
Een opstaande richel op de brug had in combinatie met een groef in het betondek (of eventueel twee noppen) had deze instorting kunnen voorkomen, maar zelfs uiterst beperkt onderhoud zou wonderen gedaan hebben. Aan de andere kant van die brug hangt nog zo'n stuk, en je vraagt je af aan hoeveel bruggen nog meer... Schöne Ferien!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten