Pagina 50 van 50

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 07 nov 2019, 23:32
door RobertT
Nou,er zijn genoeg notoire zwartrijders die zwart rijden omdat het KAN.Die ook niet betalen liever in de supermarkt en zelf een dikke portemonnee met vele hoge briefjes erin bij zich dragen,samen met de nieuwste telefoons

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: vr 08 nov 2019, 08:28
door en-es
unimproved schreef:
Zwartrijden valt voor mij niet onder zware criminaliteit, en de mensen die doen hebben vaak weinig andere keuzes. Beter om het dan bij de oorzaak aan te pakken en bijvoorbeeld een gratis OV kaart voor lage inkomens in te voeren. Of het OV geheel gratis maken en financieren met heffingen op autogebruik.

Niet iedereen schijnt er zo over te denken :twisted:

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: vr 08 nov 2019, 10:04
door unimproved
Inderdaad, het type volk wat vaak alsnog bij het UWV komt er de belastingaangifte overslaat. En dat is dan weer wel zware criminaliteit.

Ik zeg ook niet dat we de andere kant op moeten kijken en tolereren, maar als het OV vanuit de overheid betaald is kun je gewoon niet meer zwartrijden. En het maakt de keuze OV of auto een stuk makkelijker aangezien het kostenplaatje momenteel vaak gunstiger is met een auto.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: vr 08 nov 2019, 10:10
door en-es
Tja, als je de prijzen in de winkels verlaagt dan is er ook minder winkeldiefstal :mrgreen:

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: vr 08 nov 2019, 11:35
door Wubbo
Prijs is over het algemeen niet de doorslaggevende factor om te kiezen tussen auto of OV. Tussen OV en fiets is die dat veel meer. Gratis OV zorgt dus vooral voor minder fietsers.

Het beste concept tegen zwartrijders is een dusdanig hoge controlekans in combinatie met een hoge boete dat het gewoon niet meer loont om zwart te rijden. Dan hou je nog de groep over die het echt niet kan betalen, daar kun je je afvragen wat je met de boetes doet of voor die groep gericht iets aan de prijs doen.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: vr 08 nov 2019, 11:50
door webguy
Het Westbahn verhaal gaat door...

SNCF to increase stake in Westbahn following EMU dispute
SNCF has announced that it will increase its stake in Railholding, the owner of Austrian open-access inter-city operator Westbahn, from 17.4% to 25.1%.
This follows an internal dispute between the shareholders on the renewal of the existing Westbahn Stadler EMU fleet and the possible supply of new vehicles by China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). Westbahn awarded Stadler a €300m contract last month to supply and maintain 15 Kiss double-deck EMUs, in direct competition with CRRC.

Following the increase in shares, SNCF will have a blocking minority, although the deal still needs to be agreed by the competition authority.

Bron

Dus SNCF gaat een groter aandeel nemen in Westbahn om wat...? De Stadler deal te blokkeren?

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: vr 08 nov 2019, 19:35
door Suus
In de oude regio Champagne-Ardenne (nu onderdeel van Grand Est) wordt met ingang van 15 december de dienstregeling van de meeste treindiensten flink verbeterd. Van veel treinen wordt de dienstregeling in volledige cadans gebracht, het aantal treinen per dag wordt uitgebreid en op sommige trajecten wordt de snelheid van de treinen verbeterd.

De meest in het oog vallende wijzigingen zijn:
- Een halfuursdienst tussen Reims en Champagne-Ardenne TGV.
- Een serieuze voorstadsdienst tussen Charleville-Mézières en Sedan.
- Directe treinen tussen Charleville-Mézierès en en Longwy, waar op de CFL naar Luxemburg-Stad kan worden overgestapt
- Meer treinen tussen Saint-Dizier en Chaumont.

De volgende stations sluiten hierdoor: Trois Puits, Montbré (lijn Reims - Epernay); Sillery, Bouy, St-Hilaire-au-Temple (lijn Reims - Châlons-en-Champagne); Eurville, Bayard, Fronville, Gudmont en Vraincourt-Viéville (lijn St-Dizier - Chaumont).

Alle wijzigingen en de concept-dienstregelingen staan hier: https://www.ter.sncf.com/grand-est/hora ... ne-ardenne

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: za 09 nov 2019, 13:26
door Z2N
UK flooding: at least 10 rail routes blocked due to torrential rain
At least 10 rail routes have been blocked due to severe flooding, mainly in South and West Yorkshire, Nottinghamshire and Derbyshire. Northern Rail and TransPennine Express are advising affected customers not to travel where possible, and say rail replacement buses will be very limited due to poor road conditions. The line closures include some of Britain’s key inter-city links.

Bron en meer: The Independent

Het noodweer dat Noord-Engeland getroffen heeft in de afgelopen dagen heeft enorme gevolgen voor het spoornetwerk. Onder andere de langeafstandstreinen van CrossCountry en Transpennine Express zijn hierdoor serieus getroffen. Maar de grootste problemen zijn op het netwerk van Northern, waar op meerdere lijnen het treinverkeer voor onbepaalde tijd is stilgelegd. Vervangend vervoer is lastig te regelen (de wegen zijn er niet echt beter aan toe), op een aantal verbindingen is er zelfs geen alternatief beschikbaar.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 10 nov 2019, 10:44
door isadora
Californië keurt financieringsplan goed voor realisatie DesertXpress, ofwel de hogesnelheidstrein tussen Victorville en Las Vegas.
https://www.constructiondive.com/news/c ... as/566575/

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 10 nov 2019, 11:12
door Suus
En zoals gezegd krijgt Hauts-de-France ook een volledig nieuwe spoordienstregeling met ingang van 15 december. Een nieuwe kaart is te downloaden op https://sncf-ter.preprod.latitude-carta ... region.pdf. De nieuwe dienstregelingen staan al op http://www.ter.sncf.com/hauts-de-france/

Op praktisch alle lijnen is de treindienst opnieuw ontworpen en veel stations worden met ingang van 15 december frequenter bediend en vaak ook nog op dezelfde tijden over de gehele dag. Er wordt in de dienstregeling nu een duidelijk onderscheid gemaakt tussen stoptreinen (C en P-treinen) en sneltreinen (K-treinen). Diverse TGV's zijn (met toeslag) opgesteld voor regionaal vervoer, deze zijn aangeduid met K+.

Een paar wijzigingen die mij direct in het oog springen:
- De sneltreinen Lille - St.Quentin rijden niet meer via Sin-le-Noble maar via Somain. Voorheen werd de lijn bij Somain voor één treinpaar per dag Somain - Lourches gebruikt.
- De sneltreinen Lille - Lens rijden voortaan via Don-Sainghin in plaats van Hénin-Beaumont.
- De door de regio overgenomen IC-dienst Parijs - Boulogne is doorgetrokken naar Calais.

Tegen mijn verwachting in blijven er helaas toch nog veel teleurstellingen. Een deel van de stations tussen Laon en Parijs blijven nog steeds beperkt tot één treinpaar per week op zaterdag. De meeste kleine stations rondom Maubeuge behouden maar één treinpaar per dag. Daar had ik echt meer ambitie verwacht.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 13 nov 2019, 22:37
door diederickx

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 14 nov 2019, 00:17
door Z2N
De langeafstandstreinen zijn niet minder groen dan stoptreinen, maar ook die hadden een lager btw-tarief.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 14 nov 2019, 07:15
door Meltrain
Flixbus exploiteert toch ook treinen? Dan hebben ze er zelf ook baat bij.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 14 nov 2019, 07:28
door Aking
Ze exploiteren een handvol treinen en een miljoenmiljard bussen, dus ik denk dat ze er uiteindelijk geen profijt bij hebben ;)

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 14 nov 2019, 10:10
door Frank93
Keolis en Volvo hebben in Zweden een bus getest die zonder chauffeur kan opladen en parkeren, en ook nog even een rondje door de wasstraat doet:
https://www.ovpro.nl/bus/2019/11/14/vid ... wasstraat/

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 14 nov 2019, 10:11
door Aking
Mét passagiers in de bus zelfs, zal hier dus wel nooit door de veiligheidsjihad komen :')

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: do 14 nov 2019, 13:07
door dennistd
Het voertuig van 12 meter kon parkeren, door de wasstraat en laden onder de laadpaal, zonder dat hier een menselijke chauffeur aan te pas hoefde te komen. Dit allemaal terwijl er passagiers in de bus zaten.

Ja, want die zijn ook echt zaken die je normaal altijd met passagiers uitvoert :')

En daarbij is het een afgesloten terrein, waar niet van alle kanten fietsers en voetgangers voor de bus langs vliegen zoals in een drukke stad.