Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Suus schreef:Duitsers zijn dol op contant geld en smijten de nodige briefjes in de kaartautomaten. Valt dus best wat geld uit te halen.
Klopt. Wij zijn er dol op omdat het zo lekker anoniem is, wij geen elektronische sporen achterlaten en er geen kans op pinpasfraude is! :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Al die Duitsers hebben dus iets te verbergen!!11!!1!!¡1
🍉
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door julsteren »

Ik heb laatst zowaar in Duitsland ergens contactloos gepind, moest er wel wat extra's voor kopen, het minimumbedrag was 5 euro om te pinnen :') het blijft toch handig om contant geld mee te zeulen naar de oosterburen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Inderdaad. Knopje om als je de grens over gaat. Een Duitser heeft gemiddeld 100 euro contant geld bij zich, dat is dus een goede leidraad. Een van de vele gebieden waarop Duitsland achter loopt. Snel internet is er nog zo eentje.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Hainje schreef:Al die Duitsers hebben dus iets te verbergen!!11!!1!!¡1
Dennenboom schreef:Een van de vele gebieden waarop Duitsland achter loopt.
Sorry als het nu een beetje "off topic" is, maar daar moet ik toch nog even op reageren. Wij hebben feitelijk niets te verbergen en lopen ook niet achter, maar zijn in vergelijking met andere landen gevoeliger wat onze privacy betreft, omdat wij in het recente verleden van ons land twee keer perioden hadden, in welke de overheid zich te veel met het alledaagse leven van de bevolking heeft bemoeid en ons gecontroleerd (of liever gezegd gespioneerd) heeft. Dus zijn wij nu voorzichtig wat onze gegevens betreft, en daar hoort bij contant te betalen wat men in tegenstelling tot pinnen nooit kan achtervolgen.
Daar hebben mensen die van buiten op ons kijken misschien geen begrip voor, maar dat hebben wij als wij vanuit Duitsland naar onze buurlanden kijken voor sommige dingen ook niet! :wink:

(einde van deze discussie, terug naar kort buitenlands nieuws)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Hahaha, ik ben bekend met de worstelingen waarmee Duitsland (zichzelf heeft(?)) is opgezadeld door haar verleden. Mijn reactie was dan ook niet heel serieus bedoeld, al kan ik mij voorstellen dat voor iemand die niet in Nederland is opgegroeid niet altijd meteen duidelijk is. Dus geen paniek. ;)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Om te kunnen pinnen heb je ook goed internet nodig. Dat is op veel plekken in Duitsland ver te zoeken. Ook mobiel bereik is op veel plekken in Duitsland waardeloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Pinnen kan ook prima via de vaste lijn hoor :Y
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

Ik snap de Germanen wel hoor.
Als je met cash betaalt weet je zeker dat je niet geskimd wordt.
Moet je natuurlijk wel zo nozel zijn om die cash niet uit de muur te halen maar in plaats daarvan even bij de bank naar binnen te lopen.
Hetgeen daar nog een stuk normaler is dan in NL. (zijn er NL eigenlijk nog wel bankkantoren in plaatsen < 100000 inwoners?)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Volgens mij is het zelfs bij bankkantoren tegenwoordig zo dat ze je in het beste geval begeleiden naar de pinautomaat. Cash hebben ze ook daar niet meer voorhanden volgens mij :')
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Zelfs als ik een dagje NRW wil doen zorg ik er toch voor dat ik minstens €20,- op zak heb, terwijl ik in Nederland eigenlijk alleen maar pin

Maar goed, de NOS heeft daar een hele mooie zomercolumn over gemaakt:
:') Iets online kopen, papiertje uitprinten en contant betalen in een winkel om de hoek _O-
Mooie is wel dat een van de eerste suggesties die ik krijg na het bekijken van deze column, een vlog van onze Julsteren is die weer eens door NRW aan het reizen was
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door julsteren »

Ik ben overal :twisted:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:De NBS Köln-Frankfurt is vanaf zaterdag weer open, vooralsnog enkelsporig.

https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... r-100.html
In ieder geval een aangepaste dienstregeling t/m 8 december. Alle ICE’s vanuit Nederland worden ingekort tot Keulen, behalve de ICE naar Basel. Deze is ingekort tot Freiburg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Etienne »

Perturbations liées aux bus hybrides
Le TEC Liège-Verviers est au regret d’informer sa clientèle que des perturbations sont à prévoir sur le réseau liégeois à partir de ce mercredi 24 octobre.

Dans le cadre de la livraison des nouveaux véhicules hybrides Solaris, un problème technique a été détecté : un connecteur électrique défectueux peut provoquer la mise en sécurité du véhicule et le rendre impropre à l’exploitation.

Un calendrier précis de remplacement des connecteurs des 53 véhicules déjà livrés est attendu de la part du fournisseur. Toutefois le retour à la normale n’est aujourd’hui prévu qu’entre le 15 et le 19 novembre au plus tard.

Soucieuses de garantir la sécurité de tous, l’OTW et la direction du TEC Liège-Verviers ont choisi d’appliquer le principe de prévention et la décision a été prise d’immobiliser les 53 bus hybrides du dépôt de Robermont

Lees meer
-------------
Bij de hybride Solarisbussen in Luik is een technisch probleem aan het licht gekomen, waardoor alle elektrische aansluitingen van de bussen vervangen moeten worden. Hierdoor worden de lijnen 17 en 28 vanaf morgen opgeheven en worden op andere lijnen ritten geschrapt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Suus schreef:
ICE11 schreef:De NBS Köln-Frankfurt is vanaf zaterdag weer open, vooralsnog enkelsporig.

https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... r-100.html
In ieder geval een aangepaste dienstregeling t/m 8 december. Alle ICE’s vanuit Nederland worden ingekort tot Keulen, behalve de ICE naar Basel. Deze is ingekort tot Freiburg.
Dus gisteren was een bijzondere dag met een ICE Basel - Amsterdam? :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Daniel »

Zwaargewonden na instorten roltrap in metrostation Rome
In een metrostation in Rome is een roltrap ingestort. Daarbij zijn volgens de krant Il Messagero een aantal mensen zeer ernstig gewond geraakt.
Rond 19 uur sloeg de roltrap in metrostation Repubblica op hol, terwijl er veel mensen op stonden. Volgens getuigen klonk er een harde klap en was er voor mensen op de roltrap te weinig tijd om zich in veiligheid te brengen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

#kudtrussen
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Ik ben altijd wat achterdochtig met roltrappen in Italië, sinds ik weet dat er in Rome al eerder mensen zijn vermorzeld door slecht onderhouden roltrappen. Niet alleen hun bussen zijn gevaarlijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

:N

#Autostrade
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door erjeebee »

Dus
- Auto -> no deal. Niet alleen vanwege bruggen maar ook omdat ze rijden als gekken.
- Bus -> no deal. Te gevaarlijk
Ergo
- Lopen
- Fietsen (alleen op fietspaden. Op de weg: no deal wegens rijden als gekken)
- Trein en Metro (vermits toegang naar/van de perrons mogelijk is zonder gebruik roltrap en vermits de route nergens onder een brug door gaat)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Ergo: vermijd Italië.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Ik ben er twee keer een middag geweest, dus volgens mij lukt me dat aardig *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Vanaf 18 november zal de NBS Köln-Frankfurt weer volledig open zijn:

https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/ ... -1.4186202
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Hainje schreef:Ergo: vermijd Italië.
Als je zo beredeneerd, dan kun je vrijwel ieder land met uitzondering van enkele landen in Noord-West-Europa en Scandinavië wel mijden :') . Zo slecht is de infrastructuur in Italië toch ook weer niet, vergeleken met de rest van Europa (dus inclusief het voormalige Oostblok en de CIS-landen).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten