Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/02 ... chaarbeek/

Varkensneuzen 826 en 831 zijn gisterenavond uitgebrand op een opstelterrein in Schaarbeek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

HS2 to be delayed by up to five years as cost spirals to up to £88bn
Completion of the first phase of HS2, between London Euston and Birmingham, could be delayed by five years until 2031, the government has announced, and the cost of the high-speed rail network has soared to up to £88bn.

The transport secretary, Grant Shapps, told parliament completion of the full northern section of HS2, to Manchester and Leeds, would probably be pushed back by seven years to 2040.
Bron en meer: The Guardian

----

Het HS2-project, het Britse project voor een hogesnelheidslijn tussen Londen, Birmingham en Noord-Engeland, is verder vertraagd en wordt nog duurder. De kosten stijgen nu naar 88 miljard pond, terwijl de opening nu gepland wordt voor 2031.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Alle ICE’s van DB krijgen een groene streep in plaats van een rode streep. Dit om nog beter te benadrukken dat de trein de beste keuze is voor het milieu.

https://railcolornews.com/2019/09/10/de ... -ices-too/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Selivio »

Als ik het goed lees, alleen op de kopbakken en de neus.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Ardan »

Ik zag een paar weken terug een ICE met een blauwe streep en de naam Europa, met een tekst in Nederlands, Frans en Duits.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Dat is stel 4601. Die maakt reclame voor Europese samenwerking in het internationale vervoer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Heeft NS als eigenaar van de 4651-4653 hier nog inspraak in gehad? Of krijgen die treinstellen een oranje band?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Reiziger Delft »

Kan dat geld niet beter besteed worden aan echt nuttige zaken, zoals bijvoorbeeld werkende airco's? Daar zit ik als klant meer op te wachten dan zo'n groene streep. En dan met name omdat de kans dan afneemt dat ik weer eens een ICE uitgekickt wordt vanwege een kapotte airco.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

En graag wifi in de Intercity en belangrijke RE's. Zeker omdat het bereik van 3G/4G in Duitse treinen ook nog eens dramatisch is, zou dit toch wel prioriteit moeten hebben
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Reiziger Delft schreef:Kan dat geld niet beter besteed worden aan echt nuttige zaken, zoals bijvoorbeeld werkende airco's? Daar zit ik als klant meer op te wachten dan zo'n groene streep. En dan met name omdat de kans dan afneemt dat ik weer eens een ICE uitgekickt wordt vanwege een kapotte airco.
Je snapt zelf toch ook wel dat geen enkele bobo kan pronken met iets dat gewoon werkt? -o-
Dan kun je beter stickers op treinen plakken, dan kun je nog eens een feestje organiseren :Y *O*
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Laat ze eerst maar eens zorgen dat men een op tijd rijdt/kan rijden...
Tis een ouderwetse bende daar...
(al heeft dat ook wel weer z'n charme, maar mijn vertragingen krijg ik dan ook als overuren betaald (A) )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Zolang ik vertragingen in de vorm van hotelovernachtingen krijg betaald vinnik het ook allemaal prima :Y
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

marvinkok schreef:Laat ze eerst maar eens zorgen dat men een op tijd rijdt/kan rijden...
Tis een ouderwetse bende daar...
(al heeft dat ook wel weer z'n charme, maar mijn vertragingen krijg ik dan ook als overuren betaald (A) )
Komen die vertragingen dan niet omdat het IC-materieel van DB al aardig op leeftijd is en daardoor wat kuurtjes vertoont? Daarnaast ontstaan veel vertragingen ook door de lange trajecten die IC's en EC's rijden. Als er bij Hamburg iets gebeurt dan kan de reiziger tussen Freiburg en Basel of tussen Augsburg en München daar uren later nog last van hebben, aangezien DB zelden vervangende treinen inzet indien de opgelopen vertraging van een trein meer dan een uur bedraagt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Nitein-Repart schreef:En graag wifi in de Intercity en belangrijke RE's. Zeker omdat het bereik van 3G/4G in Duitse treinen ook nog eens dramatisch is, zou dit toch wel prioriteit moeten hebben
Dat gaat hem natuurlijk niet worden, omdat dat wifinetwerk veelal gebruik zal moeten maken van datzelfde belabberde mobiele netwerk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

De sociaal-democratische minister-president van Schleswig-Holstein (overigens vandaag bekend geworden dat ze borstkanker heeft) laat daarom maar investeringen in internetverbindingen in de begroting zetten, aangezien de bedrijven er geen brood in zien.

Het is echt extreem. Op Usedom heb je bijvoorbeeld amper bereik en als je bereik hebt is het misschien twee streepjes Edge. Behalve op het deel van het eiland dat in Polen ligt, dan heb je opeens weer vier streepjes 4G.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Heeft Duitsland van alle EU-landen echt het slechtste internet of scoren voormalige Oostblok-landen als Hongarije, Roemenië en Bulgarije nog slechter?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Het is een fenomeen in Duitsland, dat de operators vanwege de hoge licentiekosten hun zendmasten daar plaatsen, waar ze geld verdienen, dus vooral in de agglomeraties en niet op het dun bevolkte land. In sommige gebieden ver van de steden heb je vaak nog niet eens overal voldoende net om gewoon te bellen (vooral bij E-Plus en O2).... De politiek had nu het idee, dit door het zo genoemde "national roaming" op te lossen, dus dat een operator een zendmast op het platteland plaatst en klanten van andere operators het "vreemde" net dan mee gebruiken.

(Overigens is Mvr. Schwesig minister-president van Mecklenburg-Vorpommern. In Schleswig-Holstein is dit Mhr. Günther van de CDU ;) )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Excuses voor de verwarring, ik bedoelde inderdaad Mecklenburg-Vorpommern in plaats van SH.
Nitein-Repart schreef:Heeft Duitsland van alle EU-landen echt het slechtste internet of scoren voormalige Oostblok-landen als Hongarije, Roemenië en Bulgarije nog slechter?
Volgens een Duits onderzoek is zelfs het 4G-netwerk van Albanië beter dan dat van Duitsland :')

https://m.dw.com/en/germanys-4g-mobile- ... a-46880219
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door SLToilet »

Nitein-Repart schreef:Heeft Duitsland van alle EU-landen echt het slechtste internet of scoren voormalige Oostblok-landen als Hongarije, Roemenië en Bulgarije nog slechter?
Ha! Juist Roemenië scoort in dat opzicht als een van de beste in de EU! Uiteraard hebben wij dat allemaal gesponsord :Y mede door die subsidies vraag ik me af of de verschillen aan de onderkant echt zo groot zijn, waarschijnlijk heeft de armste netto-betaler aan de EU een van de langzaamste netwerken. Feit is wel dat Duitsland, ook al is dat duidelijk een rijk land, niet ver van de Europese bodem af ligt, in de trein dwars door Aziatische krottenwijken blijft het bereik gewoon aanwezig, tussen Herzogenrath en Aachen West valt het weg. Wel kun je in Duitsland nagenoeg alles bereiken (hè bah! :mrgreen: )
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Nitein-Repart schreef:En graag wifi in de Intercity en belangrijke RE's. Zeker omdat het bereik van 3G/4G in Duitse treinen ook nog eens dramatisch is, zou dit toch wel prioriteit moeten hebben
Ik zat onlangs in een IC Berlijn met wifi ("WifiOnICE"). De trein zag er van buiten hetzelfde uit als normaal. Omdat ik dat niet verwachtte, merkte ik dat pas in Duitsland, dus ik weet niet zeker of de wifi ook in Nederland werkte, maar op de ICE's is dat wel zo, dus ik verwacht van wel. Een week later zat ik weer in een IC Berlijn, maar die had helaas weer geen wifi.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

IC Berlijn heeft geen wifi toch? :shock:

Edit: ah, het wordt ingebouwd tot 2021 https://inside.bahn.de/wlan-intercity/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

Suus schreef:
Suus schreef:
Etienne schreef:De Stadtbahn Saschen heeft enkele spoorlijnen stilgelegd na een conflict met de DB Netz AG vanwege de slechte toestand van de sporen. Dit houdt in dat de RB 33 (Dresden - Königsbrück), RB 34 (Dresden - Kamenz), RB 71 (Pirna - Sebnitz), RB 72 (Dresden - Kurort Altenberg) en RE 19 (Dresden - Kurort Altenberg) niet meer rijden.
Na 72 uur volstrekte chaos heeft de opdrachtgever (Verkehrsverbund Oberelbe) vandaag het contract met Städtebahn Sachsen opgezegd. Er start nu een procedure waarbij een aantal vervoerders wordt gevraagd of ze op zeer korte termijn vervoer kunnen leveren zodat er z.s.m. weer treinen rijden op de vier getroffen spoorlijnen.

PDF: https://www.vvo-online.de/doc/pm/190728 ... elnetz.pdf
En vandaag heeft Städtebahn Sachsen een faillissementsaanvraag gedaan: https://www.saechsische.de/plus/staedte ... 00450.html
Er is inmiddels een nood-aanbesteding (tot eind 2021) gedaan die Transdev gewonnen heeft. Als er de komende tien dagen geen bezwaren binnenkomen wordt het treinverkeer binnen enkele weken weer opgestart: https://bahnblogstelle.net/2019/09/16/s ... -ersetzen/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Bijzonder, ik had alleen vernomen dat er biedingen waren van DB Regio en Die Länderbahn. Transdev lijkt ook eindelijk weer actief te worden op de markt, buiten Beieren was het lang stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Ze zitten al in Dresden, MRB is ook een merk van Transdev. Kostentechnisch zullen ze dus wel schaalvoordelen hebben.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Frank93 »

Een vervoersbedrijf in Roemenië heeft 50 ex-Connexxion Ambassadors gekocht:
https://www.economica.net/primaria-volu ... 67997.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten