Belgische taalproblemen met trein naar Lille

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Belgische taalproblemen met trein naar Lille

Bericht door waldo79 »

We handelen ook veel meer met Duitsland...en eerlijk gezegd vind ik het treinaanbod naar Duitsland wat laagdrempeliger dan naar Frankrijk (wat alleen per Thalys ontsloten is en dan ook nog maar beperkt tot Lille en Parijs)...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Belgische taalproblemen met trein naar Lille

Bericht door Vinny »

Als je het de site van Holland Marketing NBTC leest staat er ook een aardig staaltje taalverhaspeling:
https://www.nbtc.nl/nl/homepage/cijfers ... erisme.htm
(destinatie in plaats van bestemming)

In 2014 waren er 4 miljoen Duitsers in Nederland op vakantie, 1,8 miljoen Belgen en 1,8 miljoen Britten en 700.000 Fransen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Belgische taalproblemen met trein naar Lille

Bericht door RobertT »

Vinny schreef:
RobertT schreef:het duits hoor ik bij de NMBS nooit,alleen in de Benelux.
Overigens heb ik wel eens voorbij Vise een franstalige conducteur nederlands horen praten,alhoewel de meerderheid het niet doet
In de Thalys hoor je het soms ook. En in de Eurostar heb ik een keer een Nederlandstalige omroep voor Rijsel (Lille) gehoord.
In de Eurostar heb ik vaak afgrijselijk Nederlands gehoord,het was bijna niet te verstaan.Waarschijnlijk een franstalig personeelslid.
Idem in Duitsland in de ICE als het in het Engels gaat,daar is soms geen touw aan vast te knopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten